Beste dames, Ik ben nieuw hier en ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen. Momenteel slik ik microgynon 30. Door onregelmatig en tussentijds bloedverlies en veel buikkrampen heb ik besloten over te gaan naar een spiraaltje. Tot die tijd moest ik, op advies van mijn gynaecologe, de pil toch blijven slikken. Dit heb ik netjes gedaan en gisteren was dag 17 van de pil strip (daarvoor een stopweek van 4 dagen gehad). Vandaag is de eerste dag van mijn vervroegde 'stopweek', omdat ik vrijdag het spiraaltje laat plaatsen en dan ongesteld wil zijn. Dit schijnt minder pijnlijk te zijn. Maar...en hier komt het....ik heb gisteren onbeschermd seks gehad. Ben ik nu wel beschermd tegen zwangerschap?? Ik heb al gelezen dat een vervroegde stopweek geen kwaad kan, zolang je maar een stopweek van maximaal 7 dagen inlast en dan weer aan de volgende strip begint. Dit is bij mij dus niet het geval omdat ik een spiraaltje laat plaatsen. Ben ik de dagen totdat ik het spiraaltje laat plaatsen wel beschermd tegen zwangerschap, ondanks ik de pil strip niet helemaal heb afgemaakt?? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en zie jullie reacties graag tegemoet. Alvast erg bedankt!
lijkt me wel veilig. pas na 7 dagen zou je met de pil moeten beginnen, als je dat niet doet gaat er een follikel rijpen en kan er na een paar dagen een ei springen. De spiraal voorkomt innesteling. Dus in principe moet het gewoon goed zitten. Tegen die tijd zit de spiraal er al eventjes in. Welke spiraal krijg je trouwens?
Haai Beckje, Wat fijn dat je zo snel reageert en je bericht stelt me erg gerust. Ik ga een Mirena laten plaatsen. Hoop dan wat meer regelmaat te krijgen. Ik ben mij ervan bewust dat dit enige tijd kan duren. Maar de pil is geen optie meer van mij. Tussentijdse en pijnlijke bloedingen, van maar liefst 12 dagen de laatste keer!! Heb jij ervaring met een spiraaltje?