Jeugdzorg plaatst kinderen echt niet zomaar uit huis hoor.. en zeker niet omdat een kind een keertje in zn hemd buiten loopt.
Nou heel goed onderzoek doen ze ook niet. Een oud klas genootje hebben ze het meisje uit huis geplaatst omdat ze steeds op school kwam met blauwe plekken. Conclusie was direct kindermishandeling. Meisje leed aan een zeldzame ziekte waardoor ze direct blauw word en botten breekt met de kleinste val. Zorg kan altijd beter
Dit denk ik ook. Ons overbuurjongetje loopt als t kan ook op z'n blote voeten buiten. dan is hij dus ook zelf de deur uitgesneakt. Ik stuur hem altijd terug maar dat gaat lastig als je niet weet waar hij woont.
Die van mij mag niet helemaal alleen, maar wel alleen met vriendjes, zonder volwassenen. Als de vriendjes naar huis gaan, moet hij ook naar huis. Hij mag niet écht alleen zijn.
Nee, in principe niet nee. Maar ik maak de laatste jaren vanuit zowel mijn werk als vanuit mijn omgeving wel mee dat uithuisplaatsingen plaatsvinden waar je op z'n minst je wenkbrauwen over kunt ophalen. Kinderen die zelf aangeven bij vader en/of moeder te willen blijven, maar jeugdzorg die dan toch beslist, met hulp van rechter, dat dat niet zou kunnen. En dat is ook niet zo gek: ze moeten met steeds minder mensen steeds meer werk doen. Jaren terug riep ik al: als er 1 plek is waar ik nooit wil werken als hulpverlener, is het jeugdzorg. Gewoon omdat de werkdruk zo hoog en de caseload zo groot is, dat het onvermijdelijk is dat er fouten gemaakt worden. En na een aantal zeer verschrikkelijk incidenten waarbij uithuisplaatsingen te laat kwamen, lijkt jeugdzorg nu juist veel te vroeg in actie te komen vaak... Dus nee: als er niks aan de hand is, wil je jeugdzorg er echt niet bij hebben. Je zult maar net een verkeerde treffen, die overal wel een probleem van weet te maken. En die zitten er echt tussen helaas Blijft staan dat er heel veel mensen werken die wel goed werk doen hoor. Maar er zitten dus ook echt tussen die je echt absoluut niet tegen wilt komen EDIT: bedenk me dat ik er wel even bij moet zeggen dat in mijn woonplaats Jeugdzorg de accreditatie niet gehaald heeft en dit jaar dus geen nieuwe clienten mag aannemen: ze deden hier hun werk dus aantoonbaar niet goed. Helpt ook niet echt met het aantal niet-succesvolle verhalen natuurlijk... Maar gezien de verhalen en enige contactmomenten met jeugdzorg voor mensen uit mijn omgeving, verbaasde het mij dus niets, dat ze dus niet goed functioneren hier.