Verwaarloosde blaasontsteling baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de huisartsenpost geweest en ons kleine meisje blijkt een blaasontsteking te hebben. In een eerder topic had ik al vermeld dat ze zulke stink (plas) luiers heeft. Waarschijnlijk heeft ze deze blaasontsteking dus al maanden! Meerdere keren hebben we dit bij de ka aangegeven maar die vond het niet nodig haar urine te testen omdat blaasontsteking weinig voor lijkt te komen bij zulke kleine kinderen. Ondertussen heeft zij ( en wij) er vervelende maanden opzitten van veel gehuil en onrust. Hadden ze maar eerder actie ondernomen denk ik nu
    ( en ben stiekem ook een beetje boos op het ziekenhuis). Ik lees overal dat een verwaarloosde blaasontsteking over kan gaan in een nierbekkenontsteking. We gaan daar natuurlijk niet vanuit maar hou wel overal rekening mee omdat ze hier misschien al n half jaar mee loopt. Nu antibiotica en woensdag weer naar de huisarts. Iemand ervaring hiermee?

2. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ze is nu trouwens 8 mnd

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft ook maanden (achteraf dus) met een verwaarloosde blaasontsteking gelopen, welke bij haar wel een nierbekkenontsteking werd inclusief ziekenhuisopname.

Als je nu AB hebt dan zal het wel goed komen..

4. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi onze zoon is nu ook 8 maanden en heeft al 3x in het ziekenhuis met zware nierbekkenonsteking gelegen.. hij heeft nu dan ook schade aan zijn niertje en werkt niet meer goed ( de andere godzijdank wel) erg vervelend dat jullie niet serieus genomen zijn!! toen het bij mijn zoontje van zijn blaas naar zijn nieren ging kreeg hij ook hoge koorts 41.2 :$ meestal als ze geen koorts hebben zit de ontsteking (nog) niet bij de nieren.. maar houd je meisje goed in gaten en laat je niet meer wegsturen met een slappe smoes! er gewoon op staan! als ze ons zoontje eerder/beter hadden gecontroleerd was zijn niertje misschien niet zo aangetast geweest! dat kun je mischien niet zo interpeteren maar wij zijn er vroeg bij geweest en ook naar huis gestuurd.. totdat ik op mn strepen ging staan en zei NU gaat er naar gekeken worden (was zo boos) toen kon alles wel oppeens op touw gezet worden.. vertrouw op je gevoel er kan geen gevoel van een arts tegen een mama gevoel op! beterschap met je meisje

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volg je eigen gevoel, ik heb al heel wat discussie gehad met de KA, hij zei ze KAN geen blaasontsteking hebben want ze krijgt AB (preventief ivm relfux nieren). Dus ik zeg ze heeft blaasontsteking, ik weet het gewoon zeker. Hij vond het niet nodig de urine te controleren dus ik heb dit uiteindelijk via de huisarts gedaan en rara wat had ze?! Blaasonsteking!! Was een bacterie die niet gevoelig was voor de preventieve AB die ze kreeg..

Wij "doktoren" al een tijdje met onze dochter ivm haar blaas en twee dingen heb ik geleerd: 1 op je eigenl gevoel vertrouwen en 2 overal zelf achteraan zitten, hier in het zh zijn ze behoorlijk laks!

6. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    sandraske heb al vaker dingen van jou gelezen je hebt ook al een aantal keren in mijn topics gereageerd maar goed dat je er zo op doorgegaan bent meid wie weet wat jullie kleine meid had moeten doormaken als je er niet zo achter had gestaan en op de arts had vertrouwd!! onze zoon krijgt ook preventief ab en heeft idd de eerste keer ook dwars door ab heen nog ontsteking gekregen ook een ab waar die bacterie niet gevoelig voor was.. (Dat zou toen ook absoluut niet kunnen dat hij onsteking heeft want hij heeft antibiotica.. jaja sávonds zat ik met een kind moet 40 graden koorts in het ziekenhuis!) maargoed dat we zulke goede mama gevoelens hebben.. en mijn tip is dan ook aan alle mama's volg alsjeblieft je gevoel als jij denkt er is iets mis met mijn kindje of hij of zij heeft pijn ga ervoor!! wat artsen ook zeggen vertrouw echt op je gevoel want als je als mama denkt er is iets mis met mijn kindje is dat 9 van die 10 x ook echt zo!! en al zou je er een keertje naast zitten? beter 10x tevaak naar huisarts of ziekenhuis dan 1x te weinig!! hoe is het nu met jullie meisje sandraske

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op dit moment is het rustig, morgen controle bij de kinderarts. Anderhalve week geleden is er urine op kweek gegaan omdat ze hoge koorts had, inclusief koortsstuip. Bij KNO-arts bleek dat ze dubbele oorontsteking had maar de sneltest van de urine was ook niet goed dus ben benieuwd wat er uit de kweek komt..

Welke Ab krijgt je zoontje? Wij hebben nu andere, nitrofurantonine, eerst hadden trimo huppeldepup..

8. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    aah wat sneu van die ooronsteking zeg wat voel je je dan machteloos he als ze daar zo liggen met hoge koorts je wil zo veel maar je kan niks :( Ik hoop dat de kweek van jullie meisje goed is maar als de sneltest niet helemaal goed was is dat ook nog maar af te wachten.. wat een gedoe zo steeds he.. onze zoon moet morgen ook naar zkh gaat dan onder narcose en krijgt een kijkoperatie in de plasbuis en de blaas.. hij heeft amoxciline gehad en nog 1.. (weet even gauw de naam nietmeer) en nu heeft hij ciproxin.. hij heeft ook geen onderhoudsdosering maar gewoon echt een volledige kuur.. niet fijn als je steeds zo aant klungelen bent he :( en voor die kleintjes helemaal niet het enige wat je kunt doen is lekker knuffelen en kusjes geven met mama een veilig gevoel geven dat scheelt voor zon kleine hummel al veel.. heel veel succes verder met jullie meisje hoop er het beste van!

Deel Deze Pagina