Ik vind het doorspekt van vooroordelen, dat ze deze vrouw belasteren met "verwaarlozing van haar kinderen". Mijn keuze zou het niet zijn en ik begrijp niet eens de redenen van haar, maar er zijn zoveel moeders die tijdelijk (of langer) de opvoeding niet op de schouders willen nemen.
inderdaad natasja, daarnaast heb je ook gezinnen waar wel twee ouders zijn waar de kinderen werkelijk verwaarloosd worden! laat ze alsjeblieft daar hun aandacht op vestigen. zogenaamde moraalridders zijn het. Zelf hebben ze een 80 urige werkweek en hun vrouw/vriendin staat bijna alleen voor de opvoeiding GET ALIVE denk ik dan
Belachelijk dat er kamervragen over gesteld worden. Volgens mij hebben ze wel andere zaken waar ze eens kamervragen over moeten stellen: 1. die tbs'er die dat meisje van 15 heeft verkracht en vermoord 2. alle zaken die bij jeugdzorg weer eens uit de klauwen lopen Misschien moeten ze ook eens vragen gaan stellen over de opstelling van het NEderlands elftal? Of Marco van Basten dwingen zijn excuses aan te bieden van van Bommel en Van Nistelrooy?
Oh en zelf zou ik het niet doen hoor, maar ieder zijn keus! Ik zou wel bv nog eens alleen met mijn man op vakantie willen. Mijn schoonouders hebben al aangeboden op te kleine willen passen dan (ze wonen wat ver hier vandaan dus zullen de kleine ook niet heel vaak zien).
hier is het moto "leven en laten leven" echt van toepassing. alsos de vader niet goed genoeg is voor de kinderen dat ze enkel gelukkig kunnen zijn met hun moeder dat hun vader hun niet verzorgen kan. ze zal wel een goede reden hebben het te doen. en als het echt niet zou gaan met de kinderen zou ze nogaltijd kunnen opstappen. waar moeien ze zich toch overal mee. ikzelf zou het niet kunnen mijn ventje zo achter laten maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat wel kunnen hun kinderen verwaarlozen. groetjes talia
Door jullie antwoorden (nl. dat het haar eigen beslissing is) vraag ik me het volgende af. Nu roepen velen hier dat ze zich er niet mee moeten bemoeien. Maar bij kindermishandeling wordt er weer altijd gezegd dat er eerder ingegrepen moet worden. Waar ligt dan de grens?
dat is ook heel moeilijk te bepalen., waar ligt namelijk de grens van kindermishandeling? dat is voor iedereen verschillend. maar wat ik in ieder geval bedoelde is dat er kinderen geslagen worden, sexueel misbruikt worden en doodleuk thuis mogen blijven wonen. DAAR mogen ze wat mij betreft eerder ingrijpen. Ik zie het in het werk wat ik gedaan heb en weer ga doen. dat is gewoon pas hartverscheurend. Laat ik voorop stellen dat als een kind op wat voor manier schade ondervindt aan een actie door de ouders dat ze hetop zijn minst in de gaten moeten houden. maar dit is gewoon over de ruggen van een schijnbaar onschuldige situatie kiezers winnen. ik ben die PVDA een beetje zat met hun geeikel! Kijk als een van haar kinderen straks ziek zal zijn van het gemis, of raar gedrag gaat vertonen. geloof me zij rent dat gouden huis uit en gaat naar dr kinderen toe.
Over big brother bewoners wordt niks gezegd. terwijl daar een moeder van twee jonge kinderen in zit. die moeder verschijnt met dr blote tieten op tv loopt te klooien met een jongen die dr zoon had kunnen zijn. en dr echtgenoot zit thuis met twee kinderen die hun moeder laveloos op tv zien. dan gedraagt natasia zich nog als een moeder en niet als een 30er die dr tienerjaren aan het inhalen is. ik vraag me dan af waar het verschil zit. die kinderen worden niet verwaarloosd, maar hebben het straks heeeeel erg moeilijk op school. ze zitten in de leeftijd van 10 jaar en die leeftijd zijn kinderen meedogenloos. je kunt vast wel bedenken wat hun klasgenootjes zullen roepen en/of denken.
@ stranger... dat vergelijk vind ik hierin nou eigenlijk helemaal nergens op slaan. Wanneer is het tijdelijk achterlaten van je kinderen door omstandigheden te vergelijken met mishandeling? Waar de mensen hier vooral op doelen is dat ze eerst eens moeten kijken en onderzoeken voordat er al met een vinger gewezen wordt. Want NOG VEEL vaker worden mensen lastig gevallen voor kindermishandeling of verwaarlozing zonder dat hier aanleiding voor is. Die grens is niet aan ons om te bepalen. Er zal ook niet een duidelijke grens zijn, maar richtlijnen. Waar de overheid geld in moet steken (en ik ben niet bekend met het hele verkiezingprog, dus misschien willen ze dat ook), is betere begeleiding van "probleem" gezinnen. Maar ook de daarvoor getrainde mensen nog beter trainen om verdachte zaken te onderzoeken en hun ook zeker de juiste middelen hiervoor geven.
ik wil ook niet zeggen dat het op een lijn staat. Maar er is gewoon een grijs gebied en hoe bepaal je als samenleving nou wanneer er ingegrepen moet worden en wanneer niet. Dat vraag ik me gewoon af. Ik vind dat heel moeilijk.
Zal ook altijd een grijs gebied blijven. De toelaatbaarheid van het ingrijpen van de overheid hangt af van de 'sociale periode' waarin de samenleving zich bevindt.
Allemaal waar , maar ik snap haar echt niet! En ik vind het ook erg egoistisch! Tijd voor jezelf is prima, maar ik vind dat je ook aan je kinderen hoort te denken! Hetzelfde geld voor de mannen, maar zover ik begreep wonen de kinderen niet bij hun, en ze missen dus af en toe een weekend etc, en dan zijn de contactmomenten net zoiets. Maar ik vind de kamervragen dus zeker terecht! Laat ze maar kijken hoe het met de kinderen gaat.Daar zijn de instanties uiteindelijk ook voor.
Wat ik belachelijk vindt, er zijn zoveel gezinnen waarbij jeugdzorg zo vreselijk hard nodig is... en dan komt er nu een vrouw op tv die haar kinderen achterlaat, en ineens heeft jeugdzorg en de politiek tijd.
inderdaad daphne je slaat de spijker op zijn kop. en de enige reden dat ze dat nu doen is die rot verkiezingen. echt een grote poppenkast. ik zag net op het nieuws een mooie opmerking. diezelfde politiek stuurt ook vaders en moeders naar afghanistan voor een jaar. en dat is zelf gevaarlijk zelfs zo gevaarlijk dat ze niet meer terug komen door iets ernstigs. en dat mag dan wel weet je dat noem ik meten met twee maten. je kan zeggen dat dit voor een goede zaak is naar een oorlogsgebied, maar dat vindt ik pas onzin. oorlog is niet nodig nederland heeft geen ruzie met een land. laat amerika die zooi lekker zelf oplossen! sorry maar ik wordt steeds pissiger van dat hypocryte den haag.
hoe lang kan dat programma duren? ik vind het echt heel overdreven dat gedoe in den haag, dat zou dus ook betekenen dat alle mensen die kinderen hebben niet meer uitgezonden mogen worden (denk aan leger, marine, booreilanden) iedereen die dat soort werk heeft zouden dus kamervragen over gesteld moeten worden of die hun kinderen wel of niet verwaarlozen! in één woord onzin! ik vind kindermishandeling niet alleen lichamelijk verwaarlozing of mishandeling, maar ook als kinderen in aandacht teniet gedaan worden, hun zelfvertrouwen de grond in wordt geboord, liefde en veiligheid die ontbreekt, kortom er zijn genoeg gezinnen die daarin vreselijk te kort schieten! laat ze daar eens wat meer naar kijken. dit is gewoon één grote campagne en circus!
Ik zou er zelf nooit voor kiezen o een jaar lang in die villa te gaan woenen zonder me kind! En al helemaal niet als je kind of een van je kinderen gezondheidsklachten heeft. Je hebt er voor gekozen vind ik om kinderen te krijgen dus moet je ook voor ze zorgen. En dat vd batterij opladen vindt ik onzin, je kan toch ook een weekendje met je partner ergens heen gaan. En bv iemand van je familei laten oppassen. PvdA heeft groot gelijk dat ze hier over vragen stellen. Je kan ook op een andere manier je kinderen een betere toekomst geven! Nu lijkt het net als of de kinderen haar niks kunnen schelen
Het programma kan erg lang duren. Ze hebben 10.000 euro moeten inleggen, en pas als ze er langer dan een jaar inzitten krijgen ze dit geld weer terug. Dus ga je er binnen een jaar uit dan ben je je geld kwijt. En dat huis krijg je pas als je er na twee jaar als enige inzit (zitten er dan nog meer mensen in dan duurt het net zo lang tot er 1 iemand overblijft)