Nou, het is toch echt wel wat anders wanneer je op een booreiland werkt, of in het leger, iedere maand salaris krijgt, en daarna gewoon een aantal weken bij je kinderen kan zijn, dan wanneer je vrijwillig minimaal een jaar je kinderen achterlaat en daar ook nog 10.000 euro voor betaald. Ik vind het een raar vergelijk, en een belediging voor de mensen die keihard voor hun geld werken. Het is weeer zo'n typisch ranzig commercieel programma waarbij je alleen mee kunt doen als je niet spoort. Angelina
En TOCH ook al is het niet helemaal "normaal" wat zij doet, als zij haar kinderen goed verzorgd achterlaat bij iemand, is er geen sprake van verwaarlozing!
Je kan je kind misschien wel goed verzorgd achterlaten maar ze kan nooit meer dat jaar overdoen met haar kinderen. Ze zal er niet bij zijn bij belangrijke momenten, als het kind verdriet heeft ze niet kunnen troosten. En ik weet niet hoe lang ze al deze partner heeft, misschien zien deze kinderen hem wel helemaal niet als vader? Deze kinderen zitten in een belangrijke levensfase waarbij ze hun moeder echt nodig hebben. Ik moet er niet aan denken om langer dan een jaar van mn kind gescheiden te moeten zijn, ze worden al zo snel groot, een jaar je kinderen niet zien dan mis je zoveel van ze. Ik zou het iig nooit doen, voor geen 100 miljoen!
ik zou hier zelf ook nooit voor kiezen als ik voor die keuze zou worden gesteld, never! heb gister die beelden gezien dat gordon bij haar aan de deur kwam en de tranen stonden mij in de ogen, ik zou mijn dochter nooit voor zo'n lange onbepaalde tijd "alleen" kunnen laten (de zorg uit handen geven). en ik bedoelde ook zeker niet dat mijn voorbeeld hetzelfde was als mensen die uitgezonden worden voor hun werk. maar het feit dat de kamer hier vragen over stelt haalt mij het bloed onder de nagels weg. ik heb ooit eens met kinderbescherming te maken gehad waarin mijn goede reputatie als moeder op de tocht werd gezet omdat ik pertinent weigerde om haar naar haar "vader" te laten gaan (tegen haar wil, want ze is doodsbenauwd voor hem). uiteindelijk heb ik door hele goede hulp van een bekende advocaat de kinderbescherming kunnen duidelijk maken dat zij slechts aan de zijlijn staan. ik heb sterk het idee dat ze echte probleemgezinnen links laten liggen omdat ze weten dat ze daar helemaal geen invloed op kunnen uitoefenen, ze kunnen alleen toezien. voor ze kunnen ingrijpen is het in nederland slechts bijna altijd te laat samengevat, ik heb een schurfthekel aan het systeem, wat dit betreft, want ik zie dit gewoon als pesten! ze zouden echt meer moeten ingrijpen in gezinnen waar het echt noodzakelijk is!
Ongelooflijk dat iedereen het voor die moeder opneemt. Je zal als kind maar door je moeder in de steek gelaten worden, want zo voelt dat op die leeftijd. Ik bedoel we hebben het hier niet over een weekje ofzo maar over 1 of 2 jaar. Ik vind het echt heel zielig voor die kinderen
hoeveel ouders zijn niet gescheiden, waarbij de moeder, of vader de kinderen bij de andere ouder weghoud? word ook niet ingegrepen. en al die kinderen die verwaarloosd worden, of mishandeld, waarvan kinderbescherming op de hoogte is en af en toe een maatschappelijk werkster komt kijken? en dan loop het verkeerd af, en waar was jeugdzorg? (kijk naar rowena rikkers) ik vind dit weer zo`n typisch geval van iedereen weet het beter. de kinderen zijn bij hun vader, en worden goed verzorgd door de familie. weet je wat er nu gebeurd, nu heel nederland en onze "fijne" media zich ermee gaan bemoeien, die kinderen worden daar de dupe van. van deze hele hype. want moet dit nu allemaal op de tv. en dan dat jongetje in de gevangenis? dan word door de minister gezegd dat de moeder het jongetje maar naar een pleeggezin moet doen. is net zo erg, maar dan mag een moeder afstand doen? laat ze zich bezighouden met ouders die hun kinderen echt verwaarlozen. in plaats van kinderen die van hun moeder houden nu in het openbaar die moeder op de schandpaal zetten. wat denk je dat dat met de kinderen doet? wel wil ik zeggen dat ik nooit mijn kinderen een jaar achter zou kunnen laten.
ik wil even duidelijk stellen dat ik het niet opneem voor de moeder, maar hier inga op het feit dat de regering hier zo'n stampij van maakt. ik ben het helemaal niet eens met het feit hoe deze vrouw met deze situatie omgaat, ik zou dat zelf nooit doen. en ik kan me ook niet voorstellen dat je om je batterijen op te laden een jaar weg moet, ik zou doodsbenauwd zijn om van mijn kinderen te vervreemden. ik ben alleen fel op dat hele kinderbescherming gebeuren, net wat hierboven gezegd wordt, hoe zit dat dan met dat jongetje in de gevangenis! daar is de aandacht mooi van af geleid nu! ik vind dat een voorbeeld van pure kindermishandeling met als verantwoordelijke de regering!