Nederlandse dames met een Turkse partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik vroeg mij af, of er op het forum ook dames zijn die (zoals ik) een Turkse partner hebben, vooral omdat dit toch net een beetje andere gespreksstof op kan leveren door de cultuurverschillen, ben benieuwd hoe jullie met deze verschillen omgaan. Ik hoor het wel!

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik ben ook met een turkse man getrouwd.
    Ik heb hem in 1999 in Side ontmoet, op een boot tour ;)

In 2000 zijn we verloofd en in 2002 zijn we in in NL getrouwd (toen moest hij helaas daarna weer terug naar Turkije) en in november 2003 is hij hier komen wonen.

En nu hebben we 2 kindjes.
    In het begin was het best moeilijk, mijn famillie en zijn famillie waren er eerst niet zo kapot van...
    Maar we bleven doorzetten en je ziet het resultaat ;)

En ja verschillen zijn er natuurlijk, maar door te praten met elkaar leer je elkaar door en door kennen.
    En verschiilen kunnen ook best leuk zijn.

Hoop dat je vraag een beetje beandwoord is.
    Je kan me ook pben....

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn vriend is half turks maar geen problemen hoor. we zijn nu bijna 6 jaar samen en niks geen problemen gehad. zijn vader is turks en die had wel problemen er mee dat ik geen moslim wilde worden maar goed een gellof pak je alleen als je er ook voor staat en niet omdat het zo hoort vind ik. mijn vriend is ook niet echt gelovig en bijna volledig door zijn nederlandse moeder opgevoed dus heeft weinig van de turkse cultuur meegekregen. over de opvoeding zijn we het ook eens tot zo ver. we laten alicia vrij in haar keuzes en hebben haar bijv ook geen geloof gegeven. zijn vader is eigenlijk de enige die wat moeite heeft met onze relatie en dan bijv om de rede, niet getrouwt wel kinderen, ik geen moslim geworden en dan zijn kleindochter ook niet. maar goed het is onze relatie en niet die van hem

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik ben wel een belgische mama maar ook ik ben met een turkse man getrouwd hij is wel in belgie geboren en is hier op gegroeid maar heeft natuurlijk zijn turkse cultuur meegekrgen van thuis en is dan ook echt turks
    wij hebben elkaar in 2002 leren kennen zijn nu bijna 6 jaar samen waarvan 2 getrouwd.
    we hebben een zoontje samen en een kindje onderweg.

in het begin was het moeilijk met zijn famiie maar die zijn ondertussen al lang bijgedraaid en voel me er helemaal thuis.

5. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ook mijn vriend/man is turks. We zijn enkel voor de iman getrouwd dus voor ons voelt het getrouwd maar officieel is hij nog mijn vriend.
    :( (snap je het nog)
    We hebben 1 dochter van 3,5 samen.
    Volgens mij zijn er best wel een aantal dames op dit forum met een turkse vriend/ man

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

mijn man is ook turks, we zijn al 6 jaar samen en het gaat hartstikke goed tussen ons ;)

7. Anique

Anique Niet meer actief

Wat leuk zeg! Echt een paar "lotgenootjes" ! en wat een prachtige kindjes hebben jullie allemaal! ik kan niet wachten om te zien of ons kindje net zo mooi is :D

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn man is ook turks :)
    Ik ben zelf half nl en half indisch

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook mijn man is Turks, we hebben een docher van 16 maanden en verwachten over 3 maanden een zoon!
    Er is ook een forum speciaal voor Nl/belg vrouwen met een turkse partner. Als je daarvan de link wilt dan PB je me maar!
    Verder weet ik dat er op dit form nog meer dames met een turkse partner rondzwerven.... Die 'melden' zich misschien nog wel! ;)

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ben ook getrouwd met een Turkse man, maar ik ben zelf ook Turks.. Mag ik toch meekletsen hier? ;)

11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb een nl moeder en een tr vader en ik en mijn zusjes zijn nl opgevoed en hebben bijna tot niets van mijn vaders achtergrond gekregen. Ik had er later wel behoefte aan. Toen leerde ik abdullah kennen. Hij is volledig turks. En hij heeft mij alles geleerd,cultuur, tr koken, geloof ect. Ik wilde dat heel erg graag. ik wilde een trukse zijn en geen nederlandse. ik voelde me ook geen nederlandse. Ik ben nu super te vrede met mijn leven.

we leerde elkaar kennen in 2001 en we zijn in 2003 verloofd en gertouwd. WE hebben een zoontje van bijna 17 mnd.

12. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb nu wel een vraagje, als wij straks een jongetje krijgen wordt hij besneden. Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie zoontjes besneden? Of zouden jullie je eventuele toekomstige zoontje laten besnijden?

En als je dat wel wil laten doen/hebt laten doen, op welke leeftijd dan? Ik vind het belangrijk dat het vlak na de geboorte gebeurd omdat zo het jongetje er ten minste helemaal geen weet van heeft, en er het minste last van zal hebben, enhet genezingsproces het optimaalst schijnt te zijn.
    Wat is jullie mening hierover?

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb ook net als Layla een nl moeder en een tr vader. En ben al bijna 2 jaar getrouwd met een turk. Maar ik mag ook wel mee kletsen toch :)

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

straks als tamer ornd de 2 jaar is gaan we hem laten besnijden.

ik heb heel veel verhalen gehoord over kinderen die op latere leeftijd besneden zijn en heel erg bang zijn geworden ´snachts. in bed plassen en andere problemen krijgen. daarom doen we het rond zijn 2e verjaardag. hij is dan niet te klein en hij is nog jong om het te begrijpen.

Ik zou het niet vlak na de geboorte doen. ze zijn dan nog zo klein en teer.

15. Niet meer actief

hoi hoi

ik ben zelf arabische maar mijn man is turk

onze zoon wordt wel besneden in de loop der tijd maar nu nog effe niet

misschien als hij 1 is of liever zelfs wat ouder

onze realtie was in het begin een drama

mijn ouders wilde perse een arabier voor mij en zijn ouders wilde een turkse voor hem maar wij waren nou eenmaal elkaars kader en we zijn alweer 5 jaar samen

16. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan wil ik ook meekletsen hihi :)

17. Niet meer actief

hadi waar gaan we het over hebben dan :)

18. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw! Wat staat een hoofddoek jou mooi zeg! Echt super mooi!

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wat leuk dat jullie elkaar hebben gevonden hier! |:):)

hier geen turkse man ;) maar een Egyptische haha

ben alleen een beetje bang dat ze dit topic ook gaan sluiten (het topic over wie is er nog meer moslim werd ook gesloten en dat heeft wel overeenkomsten met deze)

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Hier ook een Nederlandse dame getrouwd met een Turkse man.
    We zijn 5,5 jaar samen waarvan er 2 getrouwd.
    WE hebben nu een dochtertje van 19 maanden en de 2de is onderweg.
    Tja cultuur verschillen is er wel eens maar goed daar praten we goed over.
    Ik zit ook op een forum voor Nederlandse meiden met een Turkse man, erg gezellig en zo herkenbaar.

Deel Deze Pagina