verwaarlozing?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Dat vindt ik echt zielig, om zo'n kleintje de hele nacht laten krijsen.
    En als het idd een huilbaby o.i.d is ok, dan weet je dat het waarsch nog wel even doorgaat.
    Maar als de enige reden is dat de ouders van de nachtvoeding af willen, dan ja dat vindt ik verwaarlozing.
    Als je kind 3 is en je geeft ze geen ontbijt als ze daarom vragen en gaan huilen van de honger vindt ik dat ook niet normaal.

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Jakkes, hier kunnen mijn hormoontjes niet tegen.

Mamaliset, tja, ik denk dat ik advies zou inwinnen bij het AMK, daar zijn ze tenslotte voor. Advies inwinnen kan nooit kwaad toch? Als je je echt zorgen maakt over het welzijn van het kindje zou ik er een telefoontje aan wagen

Niet allemaal over mij heen vallen nu, ik zeg niet dat de ouders hun baby mishandelen nee, ik zeg dat advies inwinnen geen kwaad kan. Als er niets aan de hand is, kan er ook niets gebeuren, als er wel iets aan de hand is, kunnen dergelijke instanties maatregelen nemen in het belang van de baby. Misschien kunnen zij de ouders helpen of doorverwijzen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja of anders consultatiebureau hier bellen?
    Neem aan dat ze dezelfde als mij hebben.

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    als de reden echt is zoals ze zeggen dat ze van de nachtvoeding af willen dan vind ik het wel erg zielig voor dat baby..
    is zo jong. ik heb ook snachts dorst, en ook wel honger af en toe.. als hij het nodig heeft heeft hij het nodig.
    alleen omdat ZIJ ervan af willen vind ik geen goed reden.

5. Angelina

Ja kun je allicht proberen!

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wil wel daarbij zeggen dat ik ben wel van mening dat kersverse ouders luisteren naar anderen en hebben zeer waarshcijnlijk het idee dat wat ze doen mag en kan en in sommige çulturen'zou het ook daadwerkelijk zou gaan maar als ie wekenlang nogsteeds om vraagt dan denk ik echter dat hij het ECHT nodig heeft. als een baby het niet nodig heeft is het huilen binnen 4 dagen over.

7. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Jeetje, dat zou ik echt nooit kunnen. En al helemaal niet als methode om hem te leren doorslapen. :( Als hij die voeding nog nodig heeft of als hij gewoon getroost wil worden dan moet je er toch voor hem zijn als ouder?:x

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je zegt dat de baby een paar nachten stil is geweest. Hoe weet je nou dat dit dan nog steeds dezelfde situatie is? Misschien dat het kind nu wel gewoon heel veel huilt en zij het proberen te troosten, tevergeefs. Ik vind het wat ver gaan om van verwaarlozing te spreken... En ik zou me er persoonlijk niet mee bemoeien (tenzij je het gewoon ZIET gebeuren, verwaarlozing).

@ mamabeer: sorry maar ik eet dus echt niet iets als ik 's nachts honger heb. Daarbij vind ik het hebben van honger 's nachts voor een volwassene niet normaal. Mijn zoontje krijgt al sinds hij 2 maanden oud is geen nachtvoeding meer (omdat ie er zelf niet meer om maalde) en die krijgt nu dus echt geen eten meer 's nachts, ook al zou hij het opeens wel een keer willen.

9. Angelina

Wanneer ZIE je verwaarlozing nu daadwerkelijk gebeuren dan?

TS mag toch best haar vermoedens uiten? Ik vind dat helemaal niet slecht! Beter dan je kop in het zand steken. Ik denk niet dat het kwaad kan om eens te informeren bij instanties. Beter één belletje te veel dan één te weinig......

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant

Het kindje is een paar weken oud, kom op zeg een nachtvoeding is toch helemaal niet overbodig op zo'n leeftijd, tenzij het kindje uit zichzelf doorslaapt, dan heeft ie het niet nodig. Bouw dan af door steeds wat minder te geven maar van de ene op de andere dagniks meer omdat de ouders zo graag geen nachtvoeding meer willen met als gevolg de hele nacht een krijsen kind.....Nee sorry kan er bij mij ect niet in.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Op het verhaal afgaande van de ts denk ik dat je dan gewoon cb moet bellen en bij hen advies inwinnen.
    Weet je zeker dat het van de honger is (lijkt mij wel aangezien het kindje nog jong is en dus snachts nog voeding nodig heeft).
    Ik vind het iig raar dat je een kind s nachts kán laten huilen om door te laten slapen.
    Ik laat mijn zoontje nooit langer dan 10 min huilen want anders raakt ie over zn toeren heen.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee bij mij kan dat er ook niet in als mensen al na een paar weken willen dat hun kind doorslaapt zonder voeding! Dat zeg ik toch ook niet?
    Maar jij zegt dat het kind huilt om een voeding, wie zegt dat dat waar is? Dat weet je niet, misschien is er een andere oorzaak. Mijn kind huilde ook snacht, dus legde ik hem weer aan want hij zou wel honger hebben terwijl hij juist huilde omdat hij te vol zat.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Denk gewoon na bij wat je doet. Als je een melding plaatst over deze mensen specifiek, komt dit wel in hun dossier te staan. Dat is een serieuze zaak hoor. Ik vind dat je dan best wat zekerheid mag hebben.

En ja natuurlijk zie je verwaarlozing gebeuren. Er zijn in ieder geval duidelijkere signalen dan deze. Wie zegt dat deze mensen niet heel erg van hun kleine houden? Dat ze wellicht hierin een rare keuze maken, maar verder niet het beste met hun kind voor hebben? Ik vind het nogal ver gaan om van verwaarlozing te spreken als je de situatie verder helemaal niet kent.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En nogmaals, ik zou mijn kind nooit maar dan ook nooit een hele nacht laten huilen, dit kan ik niet over mijn hart krijgen.

En wat Aaliyah86 zegt is misschien inderdaad verstandig om gewoon even het cb te bellen en advies in te winnen wat de ts het beste kan doen of laten.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je hebt gelijk. Ik had precies hetzelfde. Mijn zoontje vroeg ook veel om voeding dus ik legde hem ook steeds aan. Dat dacht ik althans. Totdat ik bij het CB kwam en zijn buik keihard bleek te zijn (tsja, ik kende zijn buik niet anders). Vol van de voeding dus. Ik dacht dat hij honger had en daarom zo kreunde, maar hij had gewoon krampen. En ik maar aanleggen en aanleggen. Nou ja, het is inderdaad zeker niet altijd honger.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ben het hier mee eens. Zo iets is heel serieus en ik vind ook niet dat je zomaar melding moet gaan maken. Ik zou eerst advies inwinnen bij cb geven die geen bevredigend advies dan je h.a.

17. Angelina

Merijn: Ik vind de hele nacht huilen van een baby wel een signaal, zeker zo'n kleine baby, daarbij komt dat TS zich zorgen maakt.

Ben jij op de hoogte van de werkwijze van het AMK?

Je kunt namelijk gewoon informeren zonder te melden, en al zou je een melding maken na overleg met de AMK medewerker: Als er niets aan de hand is kan er niets onrechtsmatigs gebeuren lijkt mij. Na een melding komt een onderzoek, komt daar niets uit: Case closed. Komt daar wel iets uit, dan is het goed dat TS haar kop niet in het zand heeft gestoken en een melding heeft gemaakt.

Ik denk dat het belang van het kind toch wel voorop hoort te staan

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Helemaal herkenbaar! Hier kwam ik ook bij het cb en die mw vroeg wat ik ging doen als ik thuiskwam omdat mijn zoontje daar begon te huilen. Dus ik: Aanleggen hij zal wel honger hebben. En die mw: hij heeft geen honger hoor hij zit juist propvol. Zijn buikje was ook helemaal rond en ik maar altijd afvragen waarom hij zo kreunde snachts.

19. Angelina

Informeren bij het CB vind ik in dit geval ook een goed idee trouwens.

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    zeggen die ouders ook dat dat kind van de nachtvoeding af moet? en het daarom laten huilen? Want dan is het opzet en dan zou ik toch echt even een instantie gaan inlichten.

Deel Deze Pagina