Ik wil niks zeggen hoor maar het AMK is een behoorlijk slechte instantie die denkt te weten wat er goed is voor kinderen En het maken van reclames over het zomaar klagen en mensen aangeven bij de AMK is wel heel erg! Mensen die het even wat anders doen dan "normale" mensen worden gelijk voor jaren behandelt als aso ouders... Je kind zit gelijk tot zijn 21ste vast aan hun "gezinsvoogden" Meestal is advies en tijdelijke hulp genoeg
En zo heeft iedereen een eigen ervaring met het AMK . Ikzelf, heb hele goede ervaringen met het AMK, ik heb er vanuit mijn werk meerdere malen mee te maken gehad. Zoals ik al zei: Als er niets aan de hand is, kan er ook niets gebeuren. Wanneer je al te maken krijgt met gezinsvoogden en OTS, dan kun je wel op de klompen aanvoelen dat er iets mis is binnen een gezin. Dat is mijn ervaring. Ik kan het mij niet voorstellen dat een instantie als het AMK 'zomaar' maatregelen neemt, alleen omdat ouders 'anders' opvoeden. Trouwens, het AMK gaat sowieso niet over dit soort maatregelen. Zij stellen een onderzoek in, mocht daar uit komen dat er iets niet goed is binnen een gezin aan het eind van het onderzoek, dan schakelen ze RvK in. Deze doet ook een onderzoek en naar aanleiding van hun conclusie worden er wel of geen maatregelen voorgesteld bij een kinderrechter. Ouders kunnen dan nog in verweer bij de rechter, en de rechter neemt dan een beslissing. Eventuele maatregelen worden uitgevoerd door BJZ. Dit is wel een globale beschrijving hoor, er zitten ook nog zijwegen in, maar in grote lijnen zal het zo gaan. Erg off topic sorry, maar ik vind het belangrijk dat duidelijk is wat het AMK wel en niet doet, dit om verwarring te voorkomen.