Mijn dochter is 5 en heeft totaal geen interesse in fietsen. Ja, een stukje, met zijwieltjes. Boeiend. Ze komt er vanzelf wel om. Als ze echt voor gek staat tussen al die fietsende peuters. En dan heeft mijn oudere buurmeisje al aangeboden haar te leren fietsen. Ze kan kleine kleertjes bij heel kleine popjes aan doen, lekker knutselen, mij helpen met eten maken voor papa en de juiste kruiden aanwijzen voor de nasi, bloemetjes zaaien... boeit mij die fiets.... niks. Het is een kind. Komt vanzelf. Niets mis mee... relax...
Denk dat je teveel verwacht. Onze oudste is net zo oud, en zit op zwemles, maar dat gaat nog lekker stuntelig hoor Fietsen lukt hier ook nog niet en schommelen snapt ze ook nog niet. Ze is motorisch gezien geen wonderkind, (heeft ze niet van een vreemde ), dus als het niet lukt, zou ik het er bij laten. Komt vanzelf. Hoe meer druk je erop zet, hoe meer ze zich zal gaan verzetten. Hier blinkt ze gewoon op andere gebieden uit: school gaat bovengemiddeld goed, ze begint al wat te schrijven en te rekenen. Die energie kan niet tegelijkertijd ook naar andere dingen gaan, dus er komt vanzelf een moment waarop ze besluit dat ze wel serieus wil leren fietsen enzo