Verwacht ik teveel van kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Liekje81, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter trekt zich sinds 2 weken overal aan op. Vorige week is ze regelmatig gevallen met als resultaat 2 blauwe plekken op voorhoofd en 1 bij oog. Ze hebben 2 van de 3 niet gezien.
    Vorige week heb ik 's nachts een keer op de HAP gezeten met haar, en daar werd toen wel uitgebreid gevraagd hoe het gebeurd was. Ook waren we al uit wat ze had en dat ze medicatie zou krijgen, maar moest ik haar toch uitkleden. Ik voelde me echt lullig, terwijl ik natuurlijk blij ben dat ze oplettend zijn bij de HAP.
    Ik heb gevraagd of ze beter op willen letten en heb als ik haar ophaal straks een gesprek erover. Ik vind namelijk dat ze haar beter in de gaten moeten houden, en als dat even niet kan, dan maar even in de box ofzo. Het is van tijdelijke aard, ze begint nu al met eerst terug op de billen, of met haar handje op de grond als ze loslaat, maar dat gaat natuurlijk niet meteen goed.
    Verwacht ik teveel van het kdv?

Groetjes Angeliek

2. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik weet niet of je dochter niet huilt als ze valt. Maar zo wel vind ik t wel raar dat het onopgemerkt blijft.

Hier begint ze ook voorzichtig te staan en valt en stoot zich regelmatig maar op het kdv is het nog altijd goed gegaan.
    Haar groepje zijn maar 5 kindjes en maar 2 die zich al voort bewegen. 1 leidster en een stagere.

Ze hebben haar wel 1 keer horen vallen in bed, ze huilde hierna ook flink maar niks te zien(vooral schrik). Hebben ze netjes in haar schriftje genoteerd voor het geval dat.

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    wel 1 keer krassen achter op haar benen (leek op flink krabben)
    te ver uit elkaar om door haar zelf gedaan te zijn waren er op elk been 3 of 4.
    en ander kindje door haar broek heen kan ik me bijna niet voorstellen.

Toen ik er naar vroeg, wisten ze nergens van. Dit vond ik ook wel vervelend. Al weet ik ook niet zeker of dit bij het kdv gebeurt is.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb onze dochter vandaag opgehaald van het kdv en er werd meteen verteld dat ze zich flink had gestoten en dat ze daarom had gehuild en een bult had. Maar zij heeft 5 baby's onder haar hoede in een kleine ruimte, ik weet niet wat voor groep het bij jouw kindje betreft? Een grote groep?
    Thuis valt ze ook best vaak, ze trekt zich overal aan op. Maar ik zou t niet fijn vinden als het allemaal over t hoofd zou worden gezien op het kdv

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh ja ik vind het overdreven. Vallen is in een seconde gebeurd. Dat zag ik bij mijn dochter al niet elke keer, en dan had ik er maar eentje om op te letten. Maar ik ga ervan uit dat ze het daarna gaan wel gemerkt hebben bij het huilen, en er dan wel gepast op gereageerd hebben.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij bedoelt ts dat de leidsters het niet zien als het kindje daadwerkelijk valt? Niet dat ze het helemaal niet door hebben gehad. Het wordt dus wel opgemerkt maar pas als het kindje huilt omdat het gevallen is en niet op het moment van vallen.

Ik denk niet dat je kan verwachten dat leidsters de hele tijd achter je kindje aanlopen/het de hele tijd in de gaten houden. Thuis kan je dat wel doen maar leidsters hebben wel meer kindjes en meer werkzaamheden. Je kan wel vragen of ze haar wat vaker in de box kunnen doen, maar de hele dag niet, is toch ook niet leuk voor je kindje en denk ook niet dat het er dan gezelliger op wordt ;)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, niet gemerkt dus, want toen ik haar kwam halen begon ik erover en zeiden ze: ja, zat er ineens, niemand heeft gezien wat er is gebeurd. Ze was de hele dag wat huileriger die dag, wat het natuurlijk moeilijker maakt :)
    Thuis nog niet gebeurd trouwens dat ze zo hard viel. Ik blijf er bij en anders even in de box.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien is ze niet echt gevallen maar gewoon met haar hoofdje ergens tegenaan gebotst? Dat geeft ook flinke bulten (vraag maar aan mijn dochter van 8 die gister een aanvaring had met de bank, leek helemaal niet zo hard maar er zit een flinke bult en deuk ;))

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze waren met 3en, weet niet op hoeveel kindjes. Heb niet gevraagd vorige week of ze wel op haar huilen meteen hebben gereageerd, en of ze konden zien dat ze was gevallen.

Ik snap zeker dat ze haar niet 100% in de gaten kunnen houden, maar ik vind 3 fikse blauwe plekken op het hoofd in 2 dagen kdv, wel erg veel.

Ik vind het wel moeilijk, want wil zeker niet dat ze de hele dag in de box zit. Maar ik wil niet elke keer bang zijn dat ze weer zo hard op dr hoofd valt. En er zal zeker wat 'voor de eerste keer moeder dus ik ben te bezorgd' bijzitten ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze zich net gaan optrekken gaat het vaak fout en thuis loop je er constant achteraan vermoed ik, dat kan niet op een kdv. Een kindje wordt naar bed gebracht, ander kindje krijgt een flesje, ander kindje krijgt een schone luier en dan zijn er geen leidsters meer om jouw kind specifiek in de gaten te houden.
    Je kan vragen of ze haar wat meer in de box kunnen zetten, maar ook daar kunnen ze hun hoofd lelijk stoten. Ik zou wel vragen of ze in de gaten willen houden of het niet een ander kindje is die dit bij haar doet, dat zou ook nog kunnen.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier had ik het zelf (met vooral de jongste) die viel echt in een oogwenk terwijl ik er met mijn neus bovenop stond: randje van de tafel met een giga blauw oog tot gevolg, optrekken aan een stoeltje van haar zus en met stoel en al omkiepen etc etc. Ging echt zo snel dat je meestal geen tijd had te reageren. En soms ook onverklaarbare bulten of blauwe plekjes waarvan ik niet echt iets gemerkt had (misschien gestoten in de box? aan speelgoed? op haar eigen hoofd geslagen met speelgoed? etc?). Kan mij voorstellen dat het op een kdv helemaal lastig is met meerdere kindjes. In de box zetten kan dan natuurlijk wel, maar of dat de oplossing is? Daar kunnen ze zich als ze zich eenmaal kunnen optrekken ook lelijk in bezeren.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je teveel verwacht. Er zijn natuurlijk nog meer kinderen zoals jouw kindje en nog kleinere kinderen die verzorgd moeten worden en grotere waar een activiteit mee gedaan wordt.

Vallen is onvermijdelijk. Iets anders vind ik het als ze ergens op geklommen is en daar vanaf gevallen...dat moet echt gezien worden. Maar een dreumes die zich optrekt en dan vaak valt is heel normaal en amper te voorkomen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed om even een realitycheck te krijgen meiden ;) Soms heb ik de meningen nodig van anderen, om zelf een mening te hebben, snap je?
    En het is gelukkig maar een fase. Ze begint nu al eerst op de knietjes of eerst een handje aan de grond voordat ze loslaat. Dus dat gaat de goede kant op.

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Eens.

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Exact dit. Ons zoontje heeft ook heel wat valpartijen al gehad waar ik zo ongeveer naast stond. Dat is lastig te voorkomen. Als het gaat om ergens vanaf vallen vind ik het een ander verhaal. De blauwe plekken horen er gewoon even bij ;)

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nou toen mijn zoon net ging staan/lopen tsjonge je had die benen en zijn hoofd moeten zien.
    En tuurlijk letten de meiden wel op maar je kan niet over al op tijd bij zijn en zeker niet allea zien.
    Kinderen leren met vallen en opstaan,en telkens in de box wegzetten belemmer je ze alleen maar in hun ontwikkeling.
    Je kan aangeven als ze mis al een aantal keer is gevallen of ze in de box kan maar kan ze ook tegen die rand vallen.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ze leren met vallen en opstaan en dit is ook niet te voorkomen. Een box is een optie maar als ze de smaak te pakken hebben klimmen ze hier ook uit en vallen ze nog harder. Sommige kindjes zijn hard leers en hebben hoge pijn grens. Als ze niet huilen na het vallen en vervolgens blauwe plek hebben of bult tja dan is het een raadsel hoe dit daar komt. Vaak hebben de kindjes er zelf geen last van en staan allang weer zich op te trekken waardoor het misschien letterlijk gebeurd is in een paar seconden.

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon komt van de creche ook vaker thuis met blauwe plek of schramen dan dat hij thuis bij ons oploopt. Er zijn daar 2 leidsters en een horde kinderen. Ze kunnen niet iedereen tegelijk in de gaten houden en in een paar seconden kan jou dochter zich bezeren.
    Ik heb me daar bij ons nooit druk om gemaakt. Zo gaat het nou eenmaal.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor! Moest het even van anderen horen geloof ik, nieuwbakken mutsmoeder die ik ben ;)
    Heb het er wel nog met ze over gehad en was gewoon een goed gesprek. Hun beleid is trouwens ook dat ze dan niet meer in de box mogen, wegens risico eruit vallen.
    Hopelijk leert ze snel wat zwaartekracht betekent :D

Deel Deze Pagina