Verwachtingen CB bij vragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moeder van Stan, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zie het cb vooral als mogelijkheid om de groei van mijn kindje te volgen en om wat laagdrempelige vragen te stellen en advies te krijgen; dat advies zal ik soms aannemen en soms ook niet. Met kma ga ik niet naar het cb, dat is iets voor de huisarts of in ons geval voor de kinderarts (want de huisarts moest bijna lachen toen hij hoorde dat mijn dochter kma heeft terwijl ze bv krijgt; volgens hem onmogelijk... de kinderarts heeft er gelukkig veel meer verstand van ;) ).
    Als op het cb blijkt dat mijn kind te weinig is gegroeid, is dat voor mij ook een teken om naar de ha/ka te gaan.

Een cb dat specifieke merken flesvoeding aan gaat raden of andere babyproducten, nee, dat vind ik echt niet kunnen. Ze moeten juist volledig vrij zijn van reclame; prima als ze merk X aanraden, maar dan omdat merk X ook echt werkt, niet omdat ze betaald krijgen van merk X of wat dan ook. Ik geef zelf borstvoeding, dus ik weet niet of er echt sprake is van dit soort reclame, maar als het zo is, vind ik dat echt zeer kwalijk.

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    CB?
    1 groot drama!!!

Kleine met reflux, als ik dat uitleg zegt de arts daar; ja je hebt gewoon een huilbaby.
    Nee ze huilt door dr reflux.
    Maar dat was niet waar.

Ze bieden hulp aan maar weten het eigenlijk zelf niet.
    Wisseling van voeding, wel / geen nutriton, geen doorverwijzing willen geven / mij een schuldgevoel aanpraten...
    Nee ik ben geen fan.

Voor het wegen en meten ga ik wel maar dan puur omdat ik het zelf wil weten of omdat ik het nodig heb voor een belafsrpaak met een ka.
    Verder ga ik er niet heen.
    Dochter groeit ook niet hard genoeg en krijg alleen maar te horen dat ik het niet goed doe.
    Vraag me serieus af waarom sommige mensen daar werken.
    Een cursus sociale vaardigheden mogen ze ook wel volgen.

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Er bestaat geen ideaal merk voor elk kindje, want elk kindje is anders. Het CB kan wel een advies geven over wat zij denken dat goed is en ik denk dat door samenwerking met een bepaalde producent dit niet onafhankelijk meer kan gebeuren. Ze hebben de producent toch niet nodig voor een advies? Ze kunnen op basis van hun eigen ervaring en of onderzoeken een bepaald merk aanraden. en niet met behulp vam de producent die als doel heeft zoveel mogelijk van het eigen product te verkopen.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry Anne, ben ik het toch niet helemaal met je eens.
    Werkzaam in de zorg, vind ik het soms heel vervelend als er 'alweer' een vertegenwoordiger mij komt vertellen wat voor geweldige producten ze hebben.
    Aan de andere kant, als ze dat niet zouden doen, dan zou ik van een heleboel produkten niet eens weten dat ze bestaan. Je hebt dus soms wel degelijk advies nodig soms en ja, daar zit een stukje commercie bij. Zo werkt dat bij CB's, huisartsen (ja, ook daar worden bepaalde medicijnen aangeprezen door vertegenwoordigers van farmaceutische industrie), ziekenhuizen etc etc.
    Maar goed, ik geloof dat ik afdwaal. Het was de initiele vraag ook niet...

5. Moeder van Stan

Moeder van Stan Nieuw lid

12 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Het is namelijk voor mij goed om te weten hoe ouders erover denken en met die kennis als achtergrond ook een betere gesprekspartner te zijn van het CB. Zelf denk ik namelijk dat het goed is dat kindjes worden doorverwezen naar de KA als daar aanleiding toe is.
    Ik heb ook twee jongens en dus mijn ervaringen op het CB. Maar juist daarom ben ik blij met jullie reacties, want dat maakt mijn beeld van wat er allemaal gebeurt op het CB toch groter!

Ik blijf jullie reacties dus zeker lezen,:)

groetjes, moeder van Stan (en Caspar dus)

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Van het cb verwacht ik dat ze de groei en ontwikkeling in de gaten houden.
    Voor medische zaken zoals kma, eczeem etc is een ha of ka.
    Een ka heeft meer verstand van kma en de soorten voedingen dan het cb en daardoor zal een kindje sneller op de juiste voeding zitten. Een cb kan namelijk geen machtigingen uitschrijven voor voedingen. Dit moet dan alsnog via ha of dietiste.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    uh.. ik verwacht niets meer van het CB, heb meerdere vragen gehad die ze me niet konden beantwoorden..

ik ga dus gewoon naar de huisarts, fysio, tandarts etc. voor vragen.

ik ga trouwens wel netjes alle afspraken, wegen, meten, prikjes maar vragen stellen doe ik niet meer..

Deel Deze Pagina