Verwachtingen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bambi93, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik dacht dat Ritalin juist averechts werkte als je GEEN adhd hebt.
    Dus als je adhd hebt dan word je kalm van ritalin en als je geen adhd hebt dan ga je juist stuiteren van ritalin en word je erg nerveus enzo.

of heb ik dat verkeerd begrepen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamzie: dat begreep ik ook...

Stiefzusje legde het laatst mooi uit..
    Ze zegt dat het net is alsof zij te langzaam is... Waardoor wat voor ons een normale hoeveelheid prikkels is... Bij haar te snel gaat.
    Door de ritalin... Versnelt zij in feite waardoor de prikkels daarna weer normaal binnenkomen.
    (Zij heeft ADD overigens)

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Het zou sowieso een week duren voor je iets zou merken.. Hij zit nu huiswerk te maken en dat gaat prima!

De werking van ritalin hangt vooral van persoon tot persoon. Ken ook mensen met ADHD die er gek van werden. Zoals mijn moeder bvb doordraait als ze morfine krijgt toegediend... :)

Ik zeg ook niet dat mama het doet om ons een hak te zetten, maar wel dat niet overleggen. Ze weet namelijk heel goed dat het hier veel beter met hem gaat. Hij is hier ook echt heel anders, maar hij geeft zelf aan dat hij zich hier beter voelt. :) En dat zorgt voor jaloezie uiteraard..

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Maar begrijp ik goed dat hij alleen in het weekend bij jullie is? Jullie zijn hem dan niet gewend hoe hij doordeweeks/op school is.
    Het lijkt mij ook geen goed idee om de behandeling te dwarsbomen door het in het weekend niet te geven? Ik neem aan dat het geen middel is dat je op vraag moet slikken..

Maar verder vind ik het ook een bizar verhaal.. Heel sneu als het allemaal echt zo gaat en het zo makkelijk wordt voorgeschreven.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat zou ik als moeder ook niet fijn vinden inderdaad :)
    (Dat kunnen alle moeders hier vast bevestigen)
    Maar ze handelt natuurlijk wel puur naar wat ze thuis ziet.
    Wat dat betreft zou even overleggen best handig zijn
    Parttime ADHD bestaat vast net zo min als parttime autisme.

E misschien is het bij jullie wel gewoon rustiger of gestructureerder.
    Heeft hij daar behoefte aan ipv aan pillen? :)

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hier is het net wat meer chaos. Hier worden dingen in overleg gedaan en niks "moet" echt ;) Hij heeft gewoon meer nood aan soms eens een knuffeldagje ofzo. Niet dat iedere dag tot op de minuut staat volgepland. Er moet ruimte blijven om "kind" te zijn.. :)

En hij is altijd al liever bij papa geweest, zelfs toen ze nog samen waren. Ze lijke que karakter en intresses ook het meeste op elkaar. :)

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Is er geen mogelijkheid, dat hij bij zijn vader en jou kan komen wonen? Vind het best heftig om zomaar ritalin te geven zonder onderzoek. Moet eerlijk zeggen, dat ik die pillen nu ook niet zou geven en waarschijnlijk gewoon weg zou zooien. :)

8. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hij wilt heel graag, maar ze wonen in Belgiƫ gaan daar naar school e.d. Terug verhuizen zien we nu even niet zitten, misschien in de toekomst wel.

En dat wordt ook weer een enorm gevecht. Opnieuw rechtbank, opnieuw advocaat, weer alles voorleggen, hoogstwaarschijnlijk weer een hoop geruzie.

Hij telt zelf de jaren, hij zegt altijd als ik 12 ben dan mag ik bij jullie komen wonen. (wettelijk gezien heeft hij dan de keuze) We zullen zien hoe het gaat als babyzusje er is, onze werkuren veranderen enzo..

En zijn heks was zo slim om maar 4 pillen mee te geven voor het weekend ;) deze zitten al zorgvuldig in de riolering :)

9. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik weet niet of het slim is om haar heks te noemen. Sorry, maar dat zegt ook aardig wat over jou.

Ik ben zelf moeder, niet gescheiden, gewoon gelukkig samen met de vader van mijn kinderen. Dus kan niet uit ervaring na scheiding praten, maar zijn biologische moeder zal zoon toch niet iom huisarts aan de ritalin zetten om jullie een hak te zetten?

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Dat zeg ik ook niet.. Ik zeg gewoon dat hij bij ons heel anders is. Ook zo met zijn schoolwerk..

En hex heeft ze verdiend. Ze heeft ons 2,5 jaar het leven zuur gemaakt. Als de kinderen er zijn noemen we haar uiteraard niet zo.. Zo idioot ben ik nu ook weer niet. Zij daarintegen noemt vl gewoon klootzak e.d waar de kids wel bij zijn.. Waarschijnlijk dat de oudste daarom zo bij haar doet..

Deel Deze Pagina