verward en onrustig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke1982, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Dames,

Klein vraagje.. Zijn jullie ook CONSTANT bezig met de zwangerschap? Ik bedoel: constant afgeleid op het werk, altijd op dit forum willen zitten om zoveel mogelijk te weten, constant denken aan het zwanger zijn, ermee opstaan, ermee gaan slapen... Alles goed willen doen, niet willen stressen (maar dat doe je dan dus wel), toch nog alles willen doen bv in huishouden.. Kben zo verward. Ben eigelijk ook angstig dat er iets misloopt. Innerlijke stress en emoties zitten up en down in mijn lijf te gieren..

Ik heb precies echt last van mijn hormonen. Vandaag ook felle en zware hartkloppingen en bibber binnenin mijn lichaam. Zo ontzettend moe..

Dan komt er ook nog bij dat het kindje van 2j en half van mijn neef in het ziekenhuis ligt, in kritieke toestand. Ik mag er niet aan denken dat het ergste met hem zou gebeuren..

Kan iemand me vertellen hoe je rustig kan worden binnenin? Hoe ik, ook tijdens de werkdagen, rustiger ben en minder moe kan zijn?

Thanks...

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

meid, dat is de zorg die je hebt voor je kindje, komt omdat je vanaf dag 1 van je beebje houd en dat in combinatie met hormonen en het kindje van je neef in het zkh, hele normale reactie.

ik herken het wel, ik ben er ook constant mee bezig, als ik er even niet aan denk dat voel ik een schopje en dan ben ik weer van de wereld :) heel normaal lijkt me.

dat onrustige kan ook komen omdat je aanvoelt dat er heel wat gaat veranderen en er nog heel wat moet gebeuren (kamertje, spulletjes etc)...

DE tip heb ik niet, ik denk dat we hier allemaal doorheen gaan en moeten vanwege die grote verandering die er aan zit te komen daar bereid je je op voor (bewust of onbewust).

heel veel sterkte met het kindje van je neefje, ik hoop dat alles goedkomt ;)

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Weet je wat het is, vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, tot aan je dood (en misschien zelfs nog daarna) maar je je 'zorgen' over je kind. Dat gaat nooit meer over.
    Probeer er gewoon van te genieten en laat alles lekker over je heen komen. Maar kun je toch niet doen ;)

4. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    @Daan0201 Ja, meerdere mensen hebben me dit al gezegd... thx

@mymiracle : ik voel nog niet echt schopjes, kijk er wel naar uit.

Ik wil echt graag innerlijke rust vinden (of hoe noem je dat). Misschien moet ik yoga overwegen? Dat ik tot rust kan komen diep in mezelf.
    Ik ben inderdaad wel bezig met de toekomst en hoop dat alles goed gaat, maar da heb je niet altijd in de hand hé.. Ik moet eigelijk nog meer genieten (geniet al van de complimentjes, iedereen die zo gelukkig is voor ons, etc). Ik zou het liefst van al willen thuis zijn, constant :) Maar dat is natuurlijk ook geen optie ;)

Thanks alvast voor de reacties, ben al blij dat ik "normaal" overkom, want zo voel ik me niet met al die nervositeit in mijn lichaam...

5. Aidualc

Aidualc Lid

23 jul 2008
    41
    0
    0
    Ik herken die innerlijke onrust ook heel goed. Ik weet sinds dinsdag dat ik weer zwanger ben na een bbz in september '08.

Ik heb mij sinds dinsdag ziek gemeld op 't werk zodat ik in alle rust de nieuwe zwangerschap kan verwerken en ook om de angst onder controle te houden dat het weer mis gaat.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik na het weekend gewoon weer gezellig aan de slag ga en dat werken dan voor afleiding moet zorgen. Nu hoop ik dat ik naar mezelf luister!

Maar yoga is wel een goed idee van je. Dat kun je ook overal doen! Ook bv op je werk op de w.c..

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Om deze reden volg ik ook Yoga om dingen los te kunnen laten, en ik moet zeggen bij mij werkt het wel. Ik kan nu rustig uitkijken naar de bevalling :D en daarna ook. Ik denk ook dat ik yoga blijf volgen na de bevalling ik kan nogal een stresskip zijn om niks.

7. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ik ben ook zo een stresskip in "normale" toestand :)
    Dus nu des te meer hé!
    Die yoga ga 'k me toch is voor inlichten. Ze geven dat bij ons in het dorp. Kan eens horen hé of het ook geschikt is voor zwangere vrouwen.

Ben daarnet een uurtje naar huis gegaan (toestemming van baas). Deed me goed even te ontspannen en te rusten.

Voel echt dat ik rust nodig heb... naar het lichaam luisteren is het belangrijkste naar t schijnt hé...

Ben wel heel blij dat jullie hetzelfde doormaken, dat ik niet "alleen" ben!
    Mijn vriend is er echt voor me en doet alles voor me om me goed te doen voelen, maar kdenk niet dat hij echt beseft hoe diep alles zit en wat een emoties ik meemaak :)

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ik volg nu zwangerschapsyoga. Krijg allerlei ontspanningoefeningen voor je ademhaling houdingen enzo. En vind het helemaal niet zweverig ofzo.

9. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Ik heb het ook, maar ik probeer wel elke avond even rustig alleen ergens te gaan zitten met mijn ogen dicht (schemeren noemt mijn moeder dat:)) en mijn benen omhoog. En gewoon even te concentreren op wat ik voel en even rustig in en uit te ademen. Al is het maar tien minuutjes, dan ben ik toch weer een beetje rustig.

10. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    hey ella,
    da's wel een goeie tip.. die ga ik uitproberen!
    thanks!

11. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    @sanneke1982
    Ik zou als ik jou was ook lekker aan Yoga gaan doen..en miss mediteren thuis..het gaat erom dat je ff een momentje pakt voor jezelf en tot rust komt..en tja..als dat met mediteren helpt..zo ik dat adviseren.
    Een wandeling..frisse neus halen, noem het maar op.
    Ik heb het ook..had het ook..en toen ging ik 20 min onder de zonnebank..bij een zonnestudio..en het viel me op dat ik dan aan niks dacht..zo stil en rustig was het om me heen..heerlijk.
    Maar nu..weet niet of ik onder de zonnenbank mag..er zijn verschillende meningen over..maar nu heb ik het ook..met name omdat ik zwanger ben van 2 ...en iedereen uit me omgeving maakt me onbewust bang met hun opmerkingen dat we het heel druk krijgen, aanpoten noem het maar op...probeer je daar maar eens van af te sluiten.
    En..die hartkloppingen heb ik ook, ik heb ijzer tekort ( bloedarmoede ) vandaar..maar je lichaam maakt ook extra bloed aan waardoor je hart extra hard moet werken.
    Meid..probeer een momentje voor jezelf te vinden, komt allemaal goed..!

12. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    goede tip van ella!

Ik heb het ook hoor, je houdt gewoon al van je beeb hoe onwerkelijk het ook nog is. Voor iedereen om je heen draait de wereld door, maar voor jezelf is er nog maar een ding dat telt.

Ik doe zelf aan yoga en ik merk vooral dat ik als ik gestress ben verkeerd adem en daardoor raak ik nog gestressed, dus yoga werkt echt super, leer echt op mijn ademhaling te concentreren.

heel veel sterkte met je neefje..

groetjes

13. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Meiden, ik wil jullie echt bedanken voor de tips!
    Zoals ik al zei, tis leuk te horen dat jullie er ook zo fel mee bezig zijn. Wat anael2009 zegt klopt helemaal! VOor iedereen om je heen draait de wereld door, maar voor jezelf telt nog maar één ding... totally right there :)

Idd, ademhalingsoefeningen en wandelingetjes zouden me toch moeten "kalmeren" hé... twee weken geleden heb ik een fikse wandeling in de sneeuw gedaan met muts en sjaal, helemaal alleen, was zalig..

ik ga toch idd informeren voor yoga!

hartkloppingen, pff idd.. soms voel ik mn hart "boenken" door heel mijn lichaam, echt vreemd en beangstigend, brr...

14. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    En olove, je gaat dat supergoed doen met die twee kindjes!
    Niet luisteren naar wat anderen zeggen! Zij kennen jouw moedergevoel en instict niet! Ene oor in, andere uit ;)

xx

Deel Deze Pagina