Baarmoedermond

Discussion in 'Zwangerschap' started by knabbelenbabbel, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knabbelenbabbel

Nov 2, 2008
    45
    0
    0
    dag damens,

Ik heb een vraagje!
    Ik ben net zwanger en ik vraag mij af hoe een baarmoedermond voelt bij zwangere, ik heb het gevoel dat mijn baarmoedermond zo anders aanvoelt. Het is moeilijk te beschrijven , maar toch heel anders!

Zou een van de zwangere vrouwen kunnen beschrijven hoe die bij hen voelt, of de man ofzo? Want ik ben gewoon ongesteld geworden 3 weken geleden maar 2 testen +dokter zeggen bijde dat ik hartstikke zwanger ben, dus ik ben nogal onzeker.

liefs

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee sorry kan je niet helpen. voel daar nooit aan.

3. knabbelenbabbel

Nov 2, 2008
    45
    0
    0
    ik ook niet hoor, maar mijn mannetje zei dat dat het vreemd voelde dus ik al de moeite van de wereld om er eens aan te voelen en inderdaad hij heeft gelijk ; )

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

heel dom hoor maar moet je dan diep? :oops: hahaha weet het echt niet hoor1

5. knabbelenbabbel

Nov 2, 2008
    45
    0
    0
    Dat valt goed mee, je moet een beetje moeite doen, maar dan voel je hem goed zitten ; )

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap wat je bedoeld ja. Bij mij is ie veel minder glad. En heb t idee dat ie lager hangt.

Mijn baarmoeder is heel gevoelig. Heb bv na het vrijen of na niezen ofzo al snel bloedverlies. Heb dit al jaren maar sinds ik zwanger ben wil ik er altijd zeker van zijn dat dat het is en ik niet bloed door iets anders :(

Maar of dat iets met elkaar te maken heeft...

Zolang je er geen last van hebt zal het niet erg zijn denk ik

7. knabbelenbabbel

Nov 2, 2008
    45
    0
    0
    Bij mij is het ook zoiets, minder glad, zo wat "dof" dat is niet het juiste woord, maar dat gevoel heb ik wel, echt gevoelig is hij niet, maar dat heb ik ook nooit gehad ;)

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik zou daar niet teveel aan prutsen was ik jullie :-s

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@sam. ja idd, heeft ook helemaal geen zin.

Ontzettend mooie buikfoto trouwens! :D

10. knabbelenbabbel

Nov 2, 2008
    45
    0
    0
    Weet ik wel ;)
    Maar ik vroeg het me gewoon af!

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik durf daar helemaal niet aan te komen :oops:

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Ik heb ook echt geen idee hoe dat voelt. Ik wist eigenlijk niet dat je daar zelf bij kon :oops:

13. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    voelt de man dat ook tijdens de seks? Mijn vriend vind mijn uhm.. vagina ontzettend erotisch op het moment, hij zegt dat het veel warmer aanvoelt en opgezwollen.. ik merk nu zelf ook dat ik tijdens de echte daad :oops:
    veel meer voel, had ik vroeger nooit..

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Dank je wel :D

En idd je vagina is beter doorbloed en voelt dus anders aan.
    Voor zover ik het nog kan zien 8-[ is die ook redelijk gezwollen (van de druk vd baby).

15. Hoi Knabbelenbabbel, ik vind het helemaal geen rare vraag. Ik voel wel regelmatig aan mijn baarmoedermond, heb niet het idee dat het kwaad kan. Tijdens het klussen komt hij er toch ook continue tegenaan? Ik probeer zo wat meer inzicht te krijgen in de veranderingen van mijn lijf gedurende mijn cyclus. Mijn baarmoedermond is nu best wel hard en langer dan normaal heb ik het idee. Hoe is dat nu bij jou nu je zwanger bent?

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn man had bij de eerste het idee als een soort drempel (het stak uit zeg maar) en dat deed hem letterlijk zeer! en vrijen was helemaal niet prettig p[as in een later stadium van de zwangerschap konden we weer vrijen..

Nu heb ik er geen last van (en ben toch echt zwanger genoeg haha)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Baarmoedermond langer? Je bedoelt zeker je vagina?
    De baarmoedermond is de opening van de baarmoeder (die nu nog lekker dicht zit) aan het eind van je vagina, die is niet lang.

18. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ze bedoelt de baarmoederhals wss, die kan wel lang zijn, tot 7cm geloof ik.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik las ergens dat de baarmoederhals normaal iets van 3 tot 4 cm. is en tegen de bevalling terugloopt naar 0,5 cm?

20. Ik bedoel inderdaad mijn baarmoederhals, die is langer. De opening zit gewoon dicht. Tijdens mijn vruchtbare periode is de baarmoederhals, korter dikker en staat de baarmoedermond een beetje open.

Share This Page