wanneer hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door augurkjes, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Dat vroeg ik mezefl af. Bij welk bloeddruk is het nou te hoog, of houden ze je in de gaten?

Ben ik gewoon even nieuwsgierig naar :oops:

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

elke keer als je bij je vk komt wordt je bloeddruk gemeten,een onderdruk vanaf 90 is toch echt te hoog, die ligt gemiddeld rond de 70 a 80, bij mij 60 maar ik heb een lage bloeddruk...

3. augurkjes

okee bedankt en bovendruk wat mag die maximaal zijn? f is dat niet echt van belang?

4. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Bij mij was hij juist laag. Daardoor voel ik me snel slap en duizelig.
    Ben wel benieuwd hoe t komt dat ik een lage bloeddruk heb.
    Maar voor het kindje was het uitstekend.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Bij mij was ie steeds eind 70 ergens. Nu al een paar keer iets over de 80 gehad. Bij hun was de afspraak dat je vanaf een onderdruk van 85 plasjes moet inleveren. Dat had ik dus vandaag dus de volgende keer een plasje meenemen. Maar niks om me druk over te maken. Op t eind kan je immers wel vaker een iets hogere bloeddruk hebben.

6. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi allemaal,

het ligt ook een beetje aan de persoon. Ik heb een onderdruk van 90 bij de gyn en daar is nog niets mis mee. Ik heb namelijk het gezellige "witte jassen syndroom" waarbij ik thuis rond de 80 zit en in het ziekenhuis rond de 90. Ben net nog geweest en voor mij is 90 gewoon netjes. Dus mocht je er voor de 1e keer komen en je bloeddruk is hoog dan adviseer ik om altijd een 24 uurs meting te doen, bij mij is de onderdruk 's nachts rond de 65 en dat is heel belangrijk, dat hij 's nachts dus daalt.. natuurlijk zit ik nu makkelijk te hoog, maar druk maken is juist weer slecht voor de bloeddruk :)

groetjes!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Toen ik een onderdruk had van 85 moest ik na een week terugkomen om even extra te checken. Dit was gelukkig eenmalig en dus niks aan de hand. Volgende keer was het weer gewoon 80 ofzo.

8. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Ik ben ook altijd gestresst als ik op controle ga hoor. Dus als je stresserig bent verhoogt dit je bloeddruk al dus dan is mijn nog lager?
    :|

9. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    dat kan, hoeft niet hoor, de ene persoon gooit zijn bloedruk bij stress sneller omhoog dan de ander... ik weet van mezelf dat ik een stresskipje ben, als ik gestressed ben ga ik sneller ademen, je krijgt dan een soort hyperventilatie en je bloeddruk schiet omhoog! Ik vergeet gewoon te ademen..

en.... als ie hoog is, meer gaan bewegen!

10. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    een onderdruk van 70-90 is normaal.
    bij normale dames gaat in de zwangerschap idd de bloeddruk op het einde wat omhoog en om en de bij de twintig weken wat omlaag.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn bloeddruk is nu al te hoog.. onderdruk schommelt tussen 90 en 80 bovendruk tussen 170 en 140

Heb nog geen "leefregels" oid mee gekregen.. wacht het eerst maar weer af..

Ben een poosje bloeddoner geweest.. als ik binnenkwam was bd steevast te hoog.. half uurtje even rustig zitten met de leesmap en kop thee en t ging weer goed..

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik moest juist toen ik een hoge bloeddruk had bij mijn eerste zwangerschap, rustig aan doen alles; omdat hij heel snel stijgt...dus meer bewegen...hmzz weet dat zojuist niet....lopen misschien maar fietsen oid mocht echt niet hoor

13. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    sorry! moet ff wat duidelijker zijn, bedoel meer als je net zoals mij altijd al een wat te hoge bloedruk hebt, beweging is namelijk goed voor je bloeddruk, maar zoals jij het had klopt dat natuurlijk niet! sorry voor mijn fout!

14. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb verder geen leefregels mee gekregen nooit neit eigenlijk ik mocht alleen niet meer werken dat was het enige!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Men zei vroeger altijd 100 plus je leeftijd (als bovendruk), maar dat klopt natuurlijk niet helemaal als je wat ouder wordt. :)

Maar men gaat uit van gemiddeld 120 over 80, dat is een normale bloeddruk.
    Een verhoogde onderdruk is gevaarlijker dan een verhoogde bovendruk, vandaar ook dat er vaak actie wordt ondernomen bij een onderdruk vanaf 90.

Bij is het de afgelopen maanden vrijwel constant 120 over 80 of 110 over 70.... maar zo nu en dan een uitschieter naar beneden 100 over 60... en dat voel ik dan ook echt wel.

16. augurkjes

okee bedankt allemaal :)

die van mij is nog wel goed hoor 140/ 70
    maar was beneiuwd ernaar vanaf wanneer die nou echt te hoog is :)

dus vanaf 85 a 90 onderdruk word je in de gaten gehouden. Nogmaals bedankt allemaal

Deel Deze Pagina