Beste lactatiedeskundige, Ik heb even advies nodig.Vandaag op het CB geweest en onze dochter van nu 4 mnd (28 aug 2012) was in 6 weken tijd maar 435 gram aangekomen. Cb maakt zich geen zorgen.Ze ligt nog boven het gemiddelde maar haar curvelijntje wordt wat rechter maar zakt niet. Nu moet ik zeggen dat ik me ook niet heel erg zorgen maakt want het is een gezonde hollandse baby met blozende wangen die lekker beweeglijk is maar ze moet natuurlijk wel blijven groeien.Ze heeft sinds een aantal dagen het rollen naar de buik onder de knie en is hier behoorlijk mee bezig. Bij de geboorte( 3 dgn overtijd) was ze 3740 gram en 52 cm. Met 4 weken was ze 5005 gram en 57 cm. Met 8 weken was ze 5540 gram en 60 cm. Met 3 mnd was ze 5960 gram en 63 cm Nu vandaag met 4 mnd(6 weken na de laatste meting) is ze 6395 gram en 65,8 cm. Ze had vanmorgen om 7.30 gedronken en om 9.45 is ze gewogen en ze had een behoorlijk volle plasluier. Ze is vrolijk en allert. Moet ik mij zorgen maken?.Ze drinkt 6-7x per dag,Ze drinkt aan 1 kant en dan is ze voldaan.Ze heeft wel vaak de hik en moet soms wanneer ze al even in bed ligt nog weleens een harde boer laten. Ze slaapt sinds 2 weken ook helemaal door. Schiet mijn voeding tekort of is dit de 4 mnd dip??. Ik laat haar nu over 2 weken een keertje extra wegen. Wat denkt U??. Hoort dit erbij of is mijn samenstelling van voeding niet meer optimaal en moeten we toch met FV gaan starten??. Alvast bedankt voor het meedenken. mvg,Ingrid.
Hoi. Je hoeft je nergens zorgen om te maken! Je hebt voldoende melk en voldoende voedingsstoffen. Zoals je verteld heeft je dochter weer iets nieuws geleerd en is hier veel energie aan kwijt. Ga door zoals je nu doet, het gaat prima! Groetjes Saskia