verwarm geen (moeder)melk in de magnetron

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rach84, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het goed dat je het vermeld hebt Rach. Niet iedereen hoeft het hier mee eens te zijn maar zoals we kunnen lezen hebben een heleboel mensen wel hun twijfels. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening.
    Dit artikel geeft mij weer een ander kijk op de magnetron (die hier alleen gebruikt word als oven combi ding dus.)
     
  2. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Fanatiekelingen... :( Je mag ook nergens meer en alternatieve (rach ;) ) mening mee over hebben zeg :rolleyes: Je moet maar meeblaten met de rest van de kudde anders ben je gelijk een fanatiekeling? Waar is de tolerantie van de zogenaamde tolerante moeders hier gebleven? Als je het woord BV typt hoor je tegenwoordig ook al gelijk bij de "maffia".
    Voelen mensen zich nou wérkelijk persoonlijk aangesproken op een magnetron-feit? :(

    Nee je baby krijgt geen tweede hoofd en gaat niet dood maar je baby hoeft ook niet ziek geboren e worden als je toch "maar" aan half pakje rookte, dat risco neem je toch ook niet, ik neem dit risico óók niet.
     
  3. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Helemaal mee eens. Blijkbaar ben ik ook een fanatiekeling en ook nog eens volwaardig lid van de maffia, daar scoor ik zeker weer geen punten mee hahaha. Maar hier krijgt dochterlief vooralsnog niets uit de magnetron te eten of te drinken. En anders geeft manlief het magnetronhapje eerst wel even Reiki hahaha ben een alternatieve fanatiekeling erger kan niet he ;)
     
  4. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ojee dan ben ik blijkbaar wel een heel ontaarde moeder zeg :confused: Want mij dochter krijgt dus wel elke avond d'r eten verwarmd in de magnetron. En ik ontdooi ook elke dag mn vlees in de magentron, warm melk op in de magnetron en ze een keer een flesje krijgt..je raadt het al, ook dat gaat in de magnetron. :rolleyes:

    Ik heb gewoon altijd enorm mn twijfels bij dit soort onderzoeken. Iemand haalde het voorbeeld aan van gms telefoons en straling, ook daarvan is er voor elk onderzoek wel weer een tegenonderzoek. In de meeste ziekenhuis mag je tegenwoordig zelfs je gsm gewoon aanhouden hoor, alleen niet op bepaalde afdelingen. Dus ook dat is zo heftig niet meer.

    Er zijn op internet zoveel onderzoeken te vinden, ongetwijfeld is er ook een die dit onderzoek tegenspreekt, zo is het met alles. Ik vind het allemaal wel best, ik doe mijn ding zoals ik het goed vind en wat een ander wel of niet doet moet ie mooi zelf weten :)
     
  5. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Laten we nou maar gewoon doen wat ieder voor zich goed vindt. Dat lijkt me wel zo verstandig. Vooralsnog vind ik persoonlijk niet dat je roken kunt vergelijken met het gebruik van een magnetron overigens. Maar ja dat is dan weer mijn mening....

    Bovendien heb ik niets negatiefs gezegd over fantiekelingen.... lees maar terug....

    Easy meiden! Niet te zwaar op de hand worden. Er zijn ergere dingen...!

    Vooralsnog krijgt mijn kind wel uit de magnetron en ik doe niet aan Reiki. Ik ben dus een niet alternatieve niet fantiekeling ;) Erger kan dan niet toch? Haha.. :)

    Groetjesss
     
  6. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Rach, ik denk dat je mijn opmerking anders opvat dan bedoelt. Als ik zeg dat spastische gedoe overal over doel ik daarmee op al die onderzoeken die gedaan worden waaruit komt dat het een of ander niet goed zou zijn voor de gezondheid van de mens e.d. en vooral ook omdat er zoveel dingen zijn die niet goed voor de mens zijn. Al dat bespoten groente en lang houdbare producten zijn volgens mij ook niet echt goed voor de gezondheid van de mens, de uitlaatgassen die je buiten inademt is ook niet goed sterker nog er zijn steeds meer onderzoeken die laten zien dat het wel degelijk slecht voor de mens is maar waar helaas niets tegen te doen is, de mens laat toch echt de auto daar niet voor staan, de mens laat toch echt die mobiele telefoontjes niet thuis of pleurt ze ineens in de kliko.

    Voel je aub niet aangesproken dus door mijn reactie over dat spastische gedoe. Iedereen gaat mee met onderzoeken waar zij zich goed bij voelt, ik heb met dit onderzoek niks, er zal misschien heus wel een vorm van waarheid in zitten hoor, maar als ik zo moet gaan denken kan ik beter niets meer kopen want alles is tegenwoordig dusdanig bewerkt met hormonenshit en weet ik veel wat nog meer dat je maar beter ook geen vlees meer zou kunnen eten, van de snackbar eten is ook niet goed, maar dat doen de nederlanders en de rst van de wereld ook massaal en zo kunnen we nog even doorgaan. Ik voel me geen ontaarde moeder omdat ik mijn kinderen,man, mijzelf etc wel eten voorschotel wat uit de magnetron komt, zij die dat niet doen prima hoor. doe wat je goeddunkt zou ik zeggen ;)
     
  7. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    :)

    BTW, wie heeft het over ontaarde moeders dan? Doe wat je denkt wat goed is, dat doe ik immers ook, en dat hoeft heus niet hetzelfde te zijn.
     
  8. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @esli, wie zgt dat je ontaard bent? vind je dat van jezelf? NIEMAND hier heeft dat gezegd namelijk, zijn dat onbewust knagende gewetens dan ofzo :)
     
  9. Esli

    Esli Bekend lid

    23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hoho, even corrigeren hoor.... dat ontaarde moeder stukje was met een hele dikke knoopoog bedoelt! Ik zie nu dat er een verkeerd icoontje achterstaat, dus ik heb blijkbaar verkeerd aangeklikt.

    Er staat :confused: maar ik bedoelde :)

    Trust me, dit is heus mn geweten niet, ik vond t gewoon grappig, that's all, ik maak me nou eenmaal niet zo druk om wat andere van me vinden, dus al ZOU iemand dat gezegd hebben, kan mij weinig boeien hoor :)

    Duidelijker zo? ;)
     
  10. mm.. ik denk dat het vanavond een magnetronmaaltijd word :)

    zonnetje, als jij er niks mee hebt, moet je er ook niks mee doen.

    MamaDeluxe, alternatief, je weet hoe ik daarover denk he. [-X
     
  11. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haha wat een discussie uiteindelijk over de magnetron :D

    Ieder zijn keuzes ieder zijn ding.

    Ik ben ook een niet-fanatiekeling dus de voeding uit de pling ...
    (beetje lol tussendoor)
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb de link doorgelezen, maar mis toch nog steeds goede bronvermeldingen, onderzoeksuitslagen en zie een hoop 'kan', 'zou' en 'kunnen'

    daarnaast zijn de bronvermeldingen die wel weergegeven worden vaak van onderzoeken van 14 jaar of langer geleden. de onderzoeken jonger dan 14 jaar gaan over toevoegingen en verpakkingsmaterialen, welke niets te maken hebben met het verwarmingsproces van de magnetron en op zcihzelf al ongezond zijn of zijn samenvattingen van schrijvers. ik mis hier dus een beetje de wetenschappelijke ondersteuning van het heden.

    tevens worden er ingewikkelde processen beschreven met een toon alsof deze levensbedreigend zouden zijn, zonder dat deze daadwerkelijk inhoudelijk iets toe te voegen hebben (mijn man is bioloog en heeft met grote interesse mee zitten lezen). het lijkt haast bangmakerij. er worden zelfs stellingen ingenomen met onderbouwingen weergeven als feiten die nergens op gestoeld zijn.


    een aantal wetenschappelijke artikelen waarin genoemde stellingen en bevindingen tegengesproken danwel onderuit gehaald worden.

    Volume 335, Issue 8687, 24 February 1990, Page 470
    Microwave heating of milk
    Wolfe Segal
    dit is een reactie op onderstaand artikel. hierin wordt een en ander tegengesproken
    Volume 334, Issue 8676, 9 December 1989, Pages 1392-1393
    AMINOACID ISOMERISATION AND MICROWAVE EXPOSURE
    G. Lubec, Chr. Wolf and B. Bartosch

    Als reactie op deze tegensprekingen kwam onderstaand artikel uit.
    Volume 335, Issue 8692, 31 March 1990, Page 792
    D-aminoacids and microwaves
    Gert Lubec

    waarna in 1996 een antwoord kwam op alle stellingen, welke met grof geweld onderuit gehaald werden
    Volume 6, Issue 3, March 1996, Pages 231-246
    Heat treatment of milk in domestic microwave ovens
    R. Sieber, P. Eberhard and P. U. Gallmann

    wetenschappelijke bewijsstukken worden in de artikelen weergegeven.
    orginele stukken heb ik in pdf formaat op mijn pc staan en kan ik desgewenst toe mailen

    LET OP: ik zeg niet dat de magnetron per defenitie veilig is, maar ben er op basis van deze verzameling allerminst van overtuigd dat het een serieus risico is, helemaal gezien de aard van de verzamelaar. ik vind persoonlijk een sterk staaltje pseudo wetenschap.
     
  14. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Thnx Claartje79, dat had ik even nodig! Ik voelde me al een vreselijke moeder dat ik de magnetron gebruikte!
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, ik ook al en dat terwijl hij mijn moedermelk 95% van de tijd live kreeg. (Sven werd gebracht op mijn werk of ik ging naar huis).
    zoals ik de tegenwerpingen lees loopt mijn kind meer gezondheidsrisico's door op de fiets met mama door de binennstad te rijden door de uitlaatgassen, dan door eht gebruik van onze magnetron ;)
     
  16. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Welnee zeg, een vreselijke moeder ben je pas als je je kind geen eten zou geven.

    Ik had ook al op de site gekeken en vond sommige dingen inderdaad ook wel vaag te noemen. Het is erg makkelijk om paniek te zaaien met bepaalde onderzoeksresultaten, maar aangezien dat onderzoek van Dr Hertel maar met 8 mensen is uitgevoerd, vind ik het allemaal nog wel wel meevallen. Het hele stuk op die site komt op mij niet zo objectief over. En volgens mij is ook al langer bekend dat als je voeding op hoge temperaturen verwarmd, er altijd voedingsstoffen verloren zullen gaan, ongeacht de warmtebron.

    Vind het alleen niet zo slim dat die Dr Hertel dermate vakkundig de mond is gesnoerd, dat zelf het Hof van de Europese Rechten van de Mens zich zelfs over de zaak heeft moeten buigen. Dat maakt het dan wel weer verdacht.

    Och, en voor wat betreft die planten, je kan geen mensen met planten vergelijken. Als je mij Pokon te eten geeft, krijg ik ook erge buikpijn :D
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Of héle groote boobies 8)

    Maar idd, ik vond het ook een hoop "Zou kunnen" , " kan " etc.
    Ik volg mijn eigen gevoel, en neem zo'n onderzoek met een korrel zout.
     
  18. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland

    :p :D :) :p
     
  19. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Pokon :( Dat slaat echt nergens op. Je geeft een plant ook geen speculaasjes te eten ofzo :(

    Ik vind het verbazingwekkend dat mensen wetenschappelijk bewijs nodig hebben om te willen snappen dat je eten dat op zo'n onnatuurlijk snelle manier verwarmd wordt gewoon bizar is...en je eten hoogstwaarschijnlijk negatief beinvloedt. Ik bedoel...really, heeft niemand dan meer common sense of is het puur verwende gemakszucht dat men voor het gemak de schouders ophaalt van, ach het zal wel, het kmt mij beter uit om er niet over na te denken.
    Very shocking :confused:

    Je kan zo'n onderzoek idd met een korreltje zout nemen, maar waarom nam men de magnetron toen dat net op de markt kwam niet met een korrel zout? Waarom hebben we dat zo allemaal massaal gekocht? I don't get it, maarja I aint got it (de magnetron dus :p)

    De mens wordt lui en gemakszuchtig :(
     
  20. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Poging tot humor klaarblijkelijk niet aan jou besteed. Ook goed.

    Ik denk juist wel over de dingen na EN dat is dus de reden dat ik niet zomaar klakkeloos alles aanneem wat er wordt geschreven. Dat ik daarbij tot een andere conclusie kom dan jij, wil niet gelijk zeggen dat ik ofwel lui ofwel iets mis heb in mijn bovenkamer.
    Eten wordt altijd negatief beinvloed door verwarmen, ook bij koken gaan voedingswaarden verloren, dat is geen nieuws en dat heb ik ook al in mijn eerdere post aangegeven.
     

Deel Deze Pagina