Hé, ik had me voorgenomen om deze keer niet te shoppen met Black friday. Maar dat is toch weer mislukt. Mijn excuses: tja weer afgevallen. Berg kleding weggegeven. Dus er is iets ruimte in de kast. En ja; ik had nieuwe jassen en wat truien nodig. Wie kon nog meer de verleiding niet weerstaan? Bij Esprit hebben ze nu 40% extra korting. Ook op de sale artikelen.
Hier enkel een paar noodzakelijke dingen gekocht met leuke korting. Oa theedoeken, warme pyjama’s/huispakken voor de kinderen en een paar kleine sinterklaascadeautjes. Had ik zonder korting ook gekocht, dus beetje extra korting was fijn
Ik heb voor beide kinderen een PlayStation 5 gekocht. Was niet de planning maar er kwam een mooie aanbieding voorbij waardoor ik het niet kon laten.
Ik denk dat het juist slim is geweest om het nu te kopen omdat je aangeeft het nodig te hebben. Scheelt je een hoop geld toch? Hier niet perse een black friday ‘drang’ De kortingen worden de afgelopen weken via alle kanten aangeboden. Het wordt gewoon een beetje irritant afgelopen weekend en vandaag ook weer allemaal ‘aanbiedingen’
Ik ben voor consuminderen. Ik heb nog echt moeite gedaan met wat ik zou moeten kopen. Niet om daadwerkelijk te kopen overigens, maar om te proberen te begrijpen waar die koopdrang vandaan komt. Ik heb niets gekocht.
Ik hoop vooral dat er weinig geretourneerd gaat worden, bij sommige bedrijven (Amazon o.a) wordt dat dus allemaal vernietigd...
Ik heb wel dingen gekocht, maar alleen als ze toch op mijn lijstje stonden voor de komende tijd, vooral haarproducten, maar ook deodorant van Wild, wilde ik een keer proberen en mijn deo is bijna op. En menstruatie ondergoed, 50% korting ga ik niet negeren (ik draag dagelijks menstruatie ondergoed ivm lichte stress incontinentie, vind ik veel fijner als backup dan een inlegkruisje oid). En ik heb ook nog een wasmand besteld, hoewel dat niet perse een black friday aanbieding was, maar net als vorig jaar was deze wasmand (we hebben hem al voor de badkamer boven, ik wil hem ook beneden, want bevalt goed) deze maand een stuk goedkoper bij bol. Oh, en nespresso, daar krijg je met black friday altijd accessoires gratis bij je koffie. Die koffie zouden we toch wel bestellen uiteindelijk, dus dat is, net als de rest, niet “kopen vanwege de aanbiedingen”, maar wel “op dit moment kopen vanwege de aanbieding”.
Het is ook overweldigend veel. Zoveel mail, online enz. En ik vind het niet bij iedere aanbieder een waanzinnige korting, die ze aanbieden. Maar toch.. soms heb je wel goede kortingen. Bij Kruidvat heb ik toch een voorraadje gekocht voor het komend jaar. Aan shampoos, douchegel, make-up
Hier ook niks gekocht, ook geen idee wat ik dan had moeten kopen inderdaad. Sterker nog: omdat we bezig zijn met minimaliseren, ben ik eerder bezig met wat er wég kan, dan wat er nog meer bij zou moeten komen. Ik ben sowieso eigenlijk wel benieuwd in hoeverre al die "aanbiedingen" echt aanbiedingen zijn. Ik meen er wel eens iets over gelezen te hebben van de consumentenbond, dat het 9 van de 10x helemaal geen (goede) aanbieding betreft. Maar als je dat er in koeienletters boven zet, gaan mensen het vanzelf wel kopen.
klopt ja . ik hou dat dus allemaal in de gaten De prijsstijging , de aanbieding , ook in vergelijking met vorige sales en wat er zoal 2e hands wordt aangeboden.
Ja, dat schijnt inderdaad zo te zijn vaak bij elektronica enzo. Bij mijn aankopen is dat dan weer niet, de haarproducten/deo komen van winkels, die een vaste prijs hanteren, maar dan nu 25% korting hebben, dat is gewoon leuk meegenomen. En bij het menstruatie ondergoed is het gewoon een extra sale, ze hadden deze keer heel veel met 50% korting, zo’n goede sale hebben ze niet vaak. En bij nespresso is het gewoon gratis koffiekopjes, de koffie kost daar altijd hetzelfde. Ze hebben door het jaar heen ook wel eens soortgelijke dingen (koop zoveel cups en krijg koekjes/kopjes/cups cadeau), maar pakken met Black Friday altijd wat meer uit. (Meestal koop ik ook cups bij die andere aanbieding of het moet een accessoire zijn, die we toch niet gebruiken, dan niet natuurlijk, dat zou suf zijn. ).
Hier ook, Ik heb heel hard geprobeerd iets te bedenken zodat ik het nu met korting zou kunnen regelen maar niets kunnen bedenken .
Ik heb wel wat gekocht via een Black Friday aanbieding, maar dat was iets dat ik al langer op mijn lijstje had staan. Verder geen extra aankopen gedaan omdat het zogenaamd extra goedkoop zou zijn.
Een VR bril voor de kinderen en een spiegelreflexcamera voor op vakantie. Met beide dingen bewust gewacht tot Black Friday kortingen, scheelt mij in totaal €310. Dus dat was het wachten waard. Verder niets gekocht omdat ik verder niets nodig had.
Ik heb enkel mijn parfum gekocht, die had ik sowieso nodig, was ook niet veel korting op, 10 procent zoiets En in een echte winkel een paar kerstcadeaus voor degene waar we een lootje voor getrokken hebben, ook geen giga korting maar wel iets waardoor we een extra cadeautje voor hetzelfde budget hebben kunnen kopen.
Ik heb een droger gekocht. Ik had vooraf al onderzoek werk gedaan, had prijzen genoteerd van toestellen die ik graag wou en ben gaan kijken en vergelijken . Verder niets ( ook niet echt over nagedacht)