All Risk inboedelverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Omdat ik & mijn zoon regelrechte klunzen zijn (nee, echt. Van het zuiverste soort!). Heb ik een All Risk inboedelverzekering afgesloten met een extra module voor buiten het huis.

Nu zit ik alleen met het volgende:

Ik heb de afgelopen twee jaar meerdere malen schade door kunnen geven.
    Netjes binnen de regels hoor! Zo was er eens koffie over mijn laptop gegaan (dit was verleden jaar februari) en heb ik begin dit jaar mijn S5 laten repareren. Schade door mijzelf, of mijn zoon toegebracht dus. Mijn man sloopt aanzienlijk minder :D.

Nu had ik alleen weeeeeer mijn telefoon laten vallen. Dit maal een S7 edge, dus met een leuk kostenplaatje er aan. Ik snap inmiddels niet meer waarom ik me waag aan dure mobiele telefoons, maar goed... Dat terzijde.

Ik zit alleen te twijfelen of ik het opgeef bij de verzekering. Enerzijds heb ik iets van: Ja... ik betaal er wel voor.
    Maar anderzijds heb ik weer iets van: dadelijk zetten ze me op de zwarte lijst omdat ik teveel gebruik maak van de verzekering die ik notabene af heb gesloten voor dit soort situaties.

Wat zouden jullie doen?

2. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Heel toevallig heb ik per vandaag mijn inboedelverzekering ook verhoogt naar All risk nadat ik gister per ongeluk me telefoon heb laten vallen en m'n scherm aan diggelen is.
    Dit kreeg ik niet vergoed uit m'n basis inboedel vertelde me verzekering vandaag en daarom maar all risk genomen ivm 3 kleine avonturiers thuis.
    Maar ja m'n scherm betaal ik nu zelf maar voor de toekomst handig om deze verzekering achter de hand te hebben als er weer zoiets gebeurd.
    Ik zou me net als jij bezwaard voelen om "teveel" te declareren.
    Ben bang dat ze idd denken dat ik aan t frauderen sou zijn terwijl dit natuurlijk helemaal niet zo is.
    Ik denk mischien wel dat je een eigen risico moet betalen maar verder zou ik gewoon declareren en kijken wat zei Zeggen.
    Als jij maar weet dat je eerlijk bent toch.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat klopt. Ze hebben door de vele schademeldingen aan mobiele telefoons en tablets al hun eigen risico verhoogd naar 150 euro per gebeurtenis.

Dus ze dekken zichzelf al redelijk in.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik verzeker gewoon m'n telefoon voor een paar euro per maand....

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dit komt op hetzelfde neer. Alleen geldt het voor alles in huis ( en buiten ).

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik denk dat ik het idd niet zou opgeven als ik al zó vaak geclaimd had, zeker omdat het steeds schade is door jouzelf of je zoontje veroorzaakt. Dan vind ik eerlijk gezegd dat je zelf gewoon toch wat voorzichtiger moet zijn of andere maatregelen treffen om dit soort schades te voorkomen. Als iedereen steeds dit soort ongelukjes blijft claimen dan is straks de premie onbetaalbaar of worden dit soort schadeverzekeringen opgeheven. 😟

In mijn woonland bvb kan je je niet eens verzekeren voor dit soort schade, valt toch echt onder 'eigen verantwoordelijkheid'. Vind ik ook wel logisch eigenlijk.

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    TS woont niet in jouw land Nikki, TS woont in NL en heeft zich er extra voor verzekerd en betaalt er extra premie voor.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja snap ik... maar ik betaal geen 150 eigen risico maar 50.. vind dat nogal schelen zeg...
    En ik betaal maar 8 euro voor mn verzekering.. ook dat is goedkoper dan wat ik meer zou moeten betalen als ik mn inboedel verzekering zou upgraden

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Gewoon claimen, daar betaal je toch premie
    Voor? Al sloop je elke dag wat, daarom heb je een verzekering!

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Het kan wel hoor dat als je teveel claimt ze het niet meer gaan vergoeden.

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja dan hoor je het vanzelf toch?

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook een allrisk inboedel verzekering sinds dit maar. Zou dan ook gewoon de schade aangeven als ik jouw was :) kun je niks vinden over hoe vaak jij bij je verzekering schade mag opgeven?

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het punt is dat als mensen te vaak gaan claimen, óf de premies enorm omhoog gaan óf dit soort schade straks niet meer te verzekeren is. Zou natuurlijk jammer zijn. 😐

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij bestaat er niet zoiets als een zwarte lijst.
    Je kunt gewoon claimen, en als het te gortig word dan krijg je wegens verhoogd risico een keer een premieverhoging misschien, maar dat is alles.

Deel Deze Pagina