Hallo meiden, Bij mij op het werk blijkt kinkhoest te heersen. Omdat de besmettelijkheid al plaats vindt voordat je merkt dat je het hebt zijn de desbetreffende collega's gewoon op het werk. Ik ben als kind wel gevaccineerd, maar dit vaccin is allang uitgewerkt. Mijn dochter heeft tot nu toe het volledige vaccinatie programma doorlopen maar er schijnt toch nog 10% kans te zijn dat zij het kan krijgen. Zijn er mensen die meer weten over kinkhoest of het zelf hebben gehad? En heeft iemand ervaring met een gevaccineerd kind dat het toch kreeg. Kan er op internet wel wat over vinden maar ben benieuwd naar ervaringen. Vind het toch een beetje eng ofzo
tja, hier hebben we mogelijk kinkhoest gehad vorig jaar. De meiden en ik. Dat zei de huisarts. Maar de diagnose is gesteld zonder (bloed) test ofzo. Dus of het nu een héél lang akelige virus was, of kinkhoest, ik weet het niet. Hoesten was vervelend (en zo akelig om aan te horen zo''n lange tijd), net als het slijm, maar verder niet dramatisch ofzo- ik bedoel: De meiden bleven er redelijk goed bij eten en drinken en konden verder wel functioneren (lees: Spelen )
Mijn directe collega heeft het gehad vorig jaar. Toen ze ontdekte dat het kinkhoest was, is ze een week of 6 thuis gebleven. Dat is ook de periode dat het besmettelijk is. Maar toen had ze al een paar dagen hoestend en wel over de afdeling gelopen. In eerste instantie lijken de verschijnselen op een flinke verkoudheid, dus dat is op zich niet gek. Na die 6 weken is ze eerst weer therapeutisch gaan werken want ze had er ook een paar gekneusde ribben aan overgehouden. Al met al is ze er wel lang mee bezig geweest, een maand of 3 zeker. Er is voor de rest niemand ziek geworden op het werk, maar dat is misschien ook inherent aan het werk zelf. Ik werk in de zorg met ouderen, dus we wassen sowieso al vaak onze handen en als je verkouden bent nog vaker. Het virus word overgedragen door hoesten en niezen. Zolang je je collega's de hygiene regels goed in acht nemen (hand voor je mond, vaak handen wassen enz) heb je kans dat het wel meevalt. Zo heb ik het ook gedaan, en ik had altijd zo'n klein flesje handalcohol op zak. Dat kon ik dan tussendoor even gebruiken. (al heeft alcohol ook niet op alle virussen en bacterien effect)
Een huisarts zegt vrij snel kinkhoest vind ik. Vorig jaar weken lang gehoest, kinkhoest zei de dokter. 7 weken terug weer het zelfde, huisarts zei weer kinkhoest. Ik zei raar dat zei u vorig jaar ook. Dus een bloed test gekregen, zowel dit als vorig jaar geen kinkhoest gehad.
Mijn beste vriendin heeft het een half jaartje geleden ook gehad. Het is inderdaad in het begin heel besmettelijk en tegen de tijd dat je echt symptomen krijgt, dan is het besmettingsgevaar alweer grotendeels geweken dacht ik. Mijn dochtertje was toen nog net geen 1 jaar en zij hoestte ook veel....ik was dus bang dat zij wellicht ook kinkhoest opgelopen had en ben meteen naar de huisarts gegaan. Hij vertelde me dat het vaccin waar kindjes tegenwoordig mee ingeënt worden een stuk verbeterd is ten opzichte van het vaccin van vroeger. De kans dat mijn dochtertje het opgelopen zou hebben was echt nihil, gaf hij aan. Overigens hebben we in die tijd ook een vriendenweekend gehad, waar mijn vriendin dus ook bij was. In totaal waren we met 23 man, uiteindelijk heeft 1 andere vriendin het ook gekregen, maar in een veel mildere vorm.
Ik heb als kind toen ik 6 jaar was kinkhoest gehad. Ik ben als kind gewoon ingeent tegen kinkhoest. Ben ruim 6 weken ontzettend ziek geweest, en huisarts bracht regelmatig een bezoekje. Verschillende antibiotica kuren gehad maar niets hielp. Eten en drinken was drama. Wat er in ging kwam er van onder en boven keihard weer uit. Ook de pijn van het hoesten en benauwdheid staat me nog steeds bij. Maar ik ben nu 32 jaar. Dus ingeent met oude vaccin.
Ik ben gevaccineerd en heb op mn 6e kinkhoest gehad, hoesten als een zeehond, gigantisch veel slijm, rood aanlopen bijna stikken, door t kapothoesten van je keel ook bloed erbij, koorts, overgeven etc.