hihi ben ik weer! heb echt jullie advies ff nodig want ik weet het ff niet meer. heb dus de borst geprobeerd en na drie voedingen waren mijn tepels tot bloedens toe. nu ben ik weer aan het kolven maar mijn kolf productie neemt af terwijl de stuwing in mijn borsten toe neemt. heb vandaag cb gebeld en die adviseerd om te kolven wat kan en de rest met kv aan te vullen. en die stuwing in beide borsten kunnen aangezien mijn klachten op een borstontsteking wijzen dus moet ik naar de ha omdat niets meer helpt. ik zit nu in twijfelen om over te stappen op kv. maar voel me alleen bij de gedachten al schuldig tegen over die kleine. herken iemand dit en wat hebben jullie toen gedaan? liefs natas
Nooit schuldig voelen! je uk wordt ook groot op flesvoeding! Als het niet gaat dan gaat het niet.. tot bloedens toe zou voor mij genoeg zijn! je hebt het al een keer weer geprobeerd, met hetzelfde resultaar! groetjes
Ohh wat balen zeg. Ik ben ook gestopt met borstvoeding omdat ik zelf niet meer trok. Ander verhaal als bij jou, maar ik moest aan mezelf denken net als jij. Ik wilde koste wat het kost door blijven gaan, maar toen ik echt op instorten stond, heb ik het besluite genomen om te stoppen. Je kind mist inderdaad alle voordelen van de borstvoeding, maar heeft wel een moeder die vrolijk is en met plezier voedt! Als je wel verder wilt gaan, zou je het met de hulp van een lactatiedeskundige kunnen proberen. Heel veel succes met je keuze
Ik ben overgegaan op fv, had ook blaren, kloven en wondjes. begon al te huilen als ik wist dat ik hem aan moest leggen. en toen liep ook mijn productie terug. nu met fv gaat het supergoed en komt de kleine lekker aan. Moontje
Ik ben toen ook gestopt, heb 3 wk gegeven, vond het achteraf ook best erg maar had zulke zere tieten heb 2 per dag 5 min gekolft om de spanning eraf te halen, na 2 pijnlijke dagen, werden m'n borsten weer zacht en normaal
Je zou eens op www.borsvoedingsforum.nl om advies kunnen vragen en anders een lactatiedeskundige kunnen bellen en om advies vragen. Als het inderdaad niet gaat zou ik ook voor de flesvoeding gaan. Er is geen reden om jezelf schuldig te voelen, want je intentie is toch goed! Gaat het niet dan gaat het niet. succes
Ik zou eens een lactatiedeskundige raadplegen, misschien kan die je wat tips geven zodat het geven van de borstvoeding beter gaat. Als het niet anders kan, zou ik pas over gaan op flesvoeding (maar dat is mijn mening). In ieder geval heel veel succes!
Hoi Schuldig voelde moet je echt niet doen je doet echt je best ervoor heb je als een geprobeert om van die tepelhoedje erop te doen dat werkte bij mij wel toen ik bv gaf aan marki. Ene ze worden van fles voeding ook groot hoor. En nogmaals je moet je niet schuldig voelen.
meid niet schuldig voelen, je kindje heeft er meer aan dat moeders goed in d'r vel zit, dan dat ze d'r best doet op BV en daarbij door een hel gaat...
Hier sluit ik me helemaal bij aan... De spanning die jij nu voelt als je je best doet BV te geven voelt je kleine ook... Beter een ontspannen moeder die FV geeft, dan een gestresste moeder die BV geeft hoor! En ze worden er inderdaad ook groot op (kijk maar naar Iman )
Hallo, Ik heb Yassir 2 wkn BV gegeven en op een gegeven moment ging het niet meer. Ik trok het niet meer, ik voelde me niet goed. Zodra het voedingstijd was zat ik er echt tegen op. De verpleegkundige en de kraamverzorgster zaten te pushen dat ik door moest gaan met BV. Ik was er gewoon ziek van geworden. Met steun van me moeder benik overgegaan op FV en met mij gaat het veel beter en met Yassir ook. Luister naar je gevoel. Wat het beste is voor jou is ook het beste voor je kindje. Laat je ons weten wat je uiteindelijk gekozen hebt? Veel succes!
alle begin is moeilijk. maar dat is een beslissing die je zelf moet nemen. in het begin is het zwaar maar het word echt wel beter hoor. ik stond ook vol kloven en blaren maar na een maand was ik het al vergeten en is het zo genieten. maar jij moet voor jezelf de grens trekken
hi bedankt voor jullie reacties en steun. Heb vandaag het cb gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. En het blijkt dus dat ik ook nog aan beide borsten een ontstking aan het ontwikkelen ben of ze zitten er al. Moet morgen even langs de huisarts kijken wat die vind. Heb nu met cb afgesproken dat ik half om half ga geven. Dus overdag flesvoeding en savonds en sochtends borst. Zodat ie toch een beetje binnen krijgt. maar moet eerst afbouwen. Ik bespreek dit morgen ook nog met mijn ha kijken wat die zegt. (tis een vrouw dus dat scheelt) ik hou jullie op de hogte liefs natas
Natascha als je last heb van stuwing maar nog geen ontsteking, heb ik ook gehad, moet je eens proberen om vette watten achter je BH tedragen. De stuwing was bij mij met een aantal uur weg en de druk nam af. En dan het overvloedige wegmasseren en kolven De watten wel in een gaasje wikkelen anders blijven er allemaal pluisjes achter
Natas, ik hoop dat het je allemaal gaat lukken en dat je weer een blije moeder wordt. Heel veel succes! Moontje