verwarming aan/uit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marleen3, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    HEbben jullie de verwarming s'nachts in de slaapkamer van jullie zoon/dochter aan staan?

Ik heb het altijd op 19 graden, ik hoor dat het te warm is. Mijn zoon heeft een winterslaapzak zonder mouwen en een pyama.

2. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik heb geen verwarming aan en zelfs het raam een stukje open dit schrijnt veel gezonder te zijn denk het zelf ook hoor terwijl het wel een beetje tegen je gevoel in gaat je wilt ze toch een lekker warm plekje geven.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee

Hert wordt hier 's nachts 15 graden ( niet kouder) en ze heeft ook een winterslaapzak met korte mouw en een pyjama.

Wel een warme pyjama ( badstof)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier staat de verwarming snachts op 16/17 graden. Fae ligt in haar ledikant onder een dikke deken, en vaak nog 2 dunne dekentjes extra + haar slaapzak en haar pyamaatje (+sokken) natuurlijk.
    Zonder die extra dekentjes, heeft ze het vaak toch echt te koud is gebleken.
    De extra dekentjes leggen we er overigens pas s avonds laat op, als de verwarming dus teruggezet is.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hier de verwarming NIET aan, smorgens heeft ze een lekker fris snoetje...ijskoude handjes..maar een warm nekje (belangrijk) en een heeeerlijk warm lijfje!

Ik kleed haar liever iets warmer aan dan de verwarming aan want ik vind dat persoonlijk echt heel ongezond.

Vroeger toen er nog geen centrale verwarming was sliep men ook in ijskoude kamers....dus ik vind t prima!

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Sluit ik me volledig bij aan. Heb zelfs het ventilatierooster open staan. ( tenzij er oostenwind is)

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hier geen verwarming aan maar wordt wel indirect verwarmd door de andere kamers. Het is tussen de 17 en 21 graden. 's nachts ongeveer 17-18 en overdag kan het oplopen tot 21/22 graden. Meneertje draagt een pyjama en badstoffen slaapzak zonder mouwen. Dan een lakentje en een katoenen deken. Warm zat.
    Te warm is gevaarlijker dan een beetje fris :)

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hier is de verwarming snachts niet aan, lekker gezond :D

het rooster boven het raam is altijd open, maar de raam wel dicht omdat het soms net waait, net of de wind er precies op staat.

Verder slaapzak zonder mouwtjes, rompertje en pyama :D

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    :confused: pfff ik zou mijn huis uitbranden!

;)

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Overdags staat de verwarming in de woonkamer aan. Hierdoor zijn de verwarmingspijpen in de slaapkamer wel warm dus er komt wel wat warmte af. Maar tijdens een voeding zet ik het raam in de slaapkamer open om toch lekker door te luchten.

's Nachts staat de verwarming uit en de temp. zakt niet lager dan 18 graden. Bovendien slaapt Yelena bij ons op de kamer en hoe meer mensen in een kamer, hoe warmer het is.

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier geen verwarming aan. Het is koud op zijn kamertje maar hij heeft altijd een warm nekje. Alleen ijskoude handjes en een koud gezichtje.
    Hij heeft een dikke winterslaapzak zonder mouwen. Een pyjama en een rompertje met lange mouwen. En dan ligt hij nog onder een deken.

12. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Dus de verwarming aan doen is niet goed? ik heb geen deken over hem heen maar een laken, meestal is de laken over zijn lichaam.

Toch maar verwarming lager proberen?
    Ik wist niet dat het ongezond was.

13. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    als ze op bed gaat dan draai ik hem uit.. ze heeft dan een pyjama met dikke slaapzak met mouwen en soms als ze geen pyjama broek aan heeft dan doe ik er nog een lakentje over maar ze rolt zich helemaal op dus heeft weinig zin..

het is op haar kamer met kachel uit zo'n 17 graden en als wij op bed gaan dan draai ik hem iets open maar dan staat de kachel al weer laag..

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is hier door het hele huis lekker ook 's nachts blijft de warmte goed hangen als ik de kachel op 18 graden zet maar op een of andere vagen reden dus niet om Roos haar kamer daar is het steenkoud 's nachts dus doen we de kachel nog maar aan houden op 20 graden tot de late fles en een extra deken.

15. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik heb de winterslaapzak van de hema, is dat wel dik genoeg?

Mijn woning is goed geisoleerd is een woning van het jaar 2000, maar toch zoals fleur zei, vind ik hem kamer koud als ik het lager zet, dat voel ik als ik zijn kamer binnen kom.

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat doen we dus ook :D
    Niet veel aan te doen als je in een appartementencomplex woont.. De buren stoken voor je!

Deel Deze Pagina