Laat tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn zoontje is 11 maanden en heeft nog steeds geen een tand..En ik zie ze er op dit moment ook nog niet aankomen, hebhet wel een paar keer gedacht maar steeds vals alarm...straks bestel ik een kunstgebitje voor de kerst ;) :)

Zijn er meer kids hier die pas heel laat tandjes kregen?

groetjes!

2. Niet meer actief

Niemand? :)

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik weet niet wat heeel laat is, maar mijn zoon is bijna 8 maanden en begint eindelijk eens aan zijn eerste tand. Ik voel een puntje en hij kwijlt zo mogelijk nog meer.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise was bijna 11 maanden toen haar ondertandjes doorkwamen. Nu heeft ze 8 tanden en 4 kiezen, komt allemaal vanzelf. En hoe later, hoe beter ;)

5. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi!

Mijn zoontje was tandloos op zijn 1e verjaardag! Zijn eerste tandje kreeg hij pas met 1 jaar, 1 maand, 1 week en 1 dag oud, dus zeg maar ruim 13 maanden! Vrij laat, maar dat geeft toch niks? Ik vond alleen de opmerkingen uit de omgeving wel irritant, steeds van: heeft hij nu nog geen tandjes?! Het komt allemaal goed hoor, hij zal niet tot zijn 18e jaar tandloos blijven ;)
    Mari is nu bijna 1 jaar en 9 maanden, en heeft 10 tandjes en 6 kiesjes, dus alles op zijn tijd! Hier is het helemaal goedgekomen!

Succes ermee en alvast fijne feestdagen!

Liefs xxx,

Debby

6. Niet meer actief

Jah daar word ik ook gek van ja! dan zien ze hem...oh heeft ie nog geen tandjes? :(

Weet ook wel dat het goed komt alle kindjes krijgen tandjes...was benieuwd of er meer zo laat waren

7. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hier het eerste tandje met 9 maanden min 1 dag, de tweede volgde vrijwel meteen, binnen twee weken erna. Volgens mij gaan ze pas checken of er wel tanden zitten als er met 14 maanden nog steeds geen tand te bekennen is, nog tijd zat dus. En inderdaad, hoe later hoe beter schijnt ;)

8. vandana

vandana Lid

14 dec 2008
    5
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Valerie,

Hier nog zo'n moeder die al vanaf maand 4 heeft gewacht op het eerste tandje, die uiteindelijk pas met 11 maanden kwam! Nadat het eerste tandje er was, kwam al gauw het 2e tandje.....en toen weer een heeeele tijd niets. Mijn dochter is nu 1,5 jaar en haar hoektanden moeten nog doorkomen.
    Wat mij achteraf pas opviel was dat mijn dochter geen of nauwelijks last had toen de tanden doorkwamen.

Ik heb wel eens gehoord, dat dat misschien komt, omdat ze al wat ouder was.

En ook heb ik wel eens gehoord, dat hoe later de tanden komen, hoe sterker het gebit zal zijn. Kan natuurlijk een fabeltje zijn.

Groetjes,

Vandana

9. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Bij ons ventje is eergisteren pas zijn 8e tandje doorgekomen! Afwachten wanneer hij eindelijk eens kiezen gaat krijgen :)

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    1e tandje hier met zijn eerste verjaardag..

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen had ook met 9 maanden pas zijn eerste 2 tandjes. Pas na zijn 1e verjaardag kwamen de volgende 2. Ik las ergens anders op zp dat men pas bij het 2e jaar actie onderneemt als er nog geen tanden zijn. Blijkbaar zijn sommige kinderen langzamer dan andere.
    Misschien komt het straks allemaal tegelijk (hoop het niet voor je trouwens... :) )

12. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hoi,
    Hanne was 13 mnd toen haar 1e tanden door kwamen (onder, voor), na 2 weken kwamen de 2 voorste boven door. Nu, met 14,5 mnd zijn er 2 kiezen door. Ze is dus En laat, En alles komt wisselend door. Echt niet druk maken hoor, want het zeh\gt allemaal niets.
    Groetjes, jikke

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    jaaaa emani haar eerste tand komt nu echt door. eindelijk

14. Niet meer actief

ooooooooh dus er zijn er nog meer zzo laat!
    gelukkig maar hahaha

Zie ze trouwens wel allemaal heel mooi zitten door zijn tandvlees hoor, dus ze zijn er wel hahaha

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Mert was ruim tien maanden toen zijn eerste tandje doorkwam, en ook hier bijna geen last van gehad. Helin heeft ook nog niks. Zit ook echt nog niks aan te komen, dus ik denk ook een latertje.

16. Niet meer actief

vandaag op het cb zei ze dat ze heel vaak kindjes tegenkomen rond een jaar die nog geen tandjes hebben pas rond de 2 jaar moesten we ons zorgen gaan maken als hij nog niks heeft hihi hoop het toch wel dan

17. mom78

mom78 Lid

13 dec 2008
    98
    0
    0
    Brabant
    Hier een meiske die haar eerste tandje kreeg toen ze bijna 14 maanden oud was.

18. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    hier ook laat tandjes ze heeft nu 6 in totaal, dus nog neit erg veel

Deel Deze Pagina