verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee, hier in huis is het nog steeds 23 graden, we hebben een A label huis uit 2011, dat is zo mega geïsoleerd dat het echt bijna niet afkoelt, is op zich ideaal want in de winter hoef ik de verwarming maar 1 uurtje aan te zetten en heb er dan de hele dag profijt van.

Vloerverwarming hebben wij trouwens niet, we hebben laminaat dus dat is gevoelsmatig al minder koud dan tegels.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee nog niet. Het is nu wel 19 graden wat ik wel de minimale temperatuur voor de woonkamer vind maar de zon komt er nu bij en dan warmt ons huis altijd snel op gelukkig. Heb de verwarming al.sinds mei geloof ik niet meer aangehad en hoop dat nog even vol te kunnen houden. Maar als het onder de 19 komt gaat ie wel aan.

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Oh nee nog niet.. Hier staat zelfs de balkondeur de hele dag open. :p

4. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi ik heb hem al een aantal weken terug aangehad! :D
    Maar zolang de zon lekker schijnt word het in ons oude appartementje heel snel warm dus hij blijft voorlopig nog even uit denk ik.

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Nou de zo'n mag hier ook wel komen.
    Heb nu de open haard aan en de verwarming toch maar uit gelaten

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier gaat hij 's ochtends eventjes aan, aangezien ik 18 graden toch wel koud vind in huis. We wonen nu in een tussenwoning en 1 november komt er spouwmuurisolatie. Hopelijk scheelt dat?

Het vorige huis was een maissionette en heel goed geisoleerd en stookten we pas vanaf eind oktober tot halverwege/eind maart, mits het niet te koud wordt.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja hoor. Als het fris is zet ik de kachel aan. 's ochtends gaat hij uit zichzelf aan als het te koud is. Volgens mij onder de 17 graden ingesteld.
    's middags hoeft hij niet aan. dan is het vaak rond de 23-24 graden nog. We hebben een vrijstaande woning van houtskeletbouw uit 1985. Niet optimaal geïsoleerd dus.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier slaat ie aan als het onder de 20 is, dat deed ie een paar weken geleden dus maar zette 'm gelijk weer uit...heb de tuindeur nog op de haak of zelfs helemaal open :p

Zou eerder slofjes aan doen bij 'm, denk dat ie daar ook meer aan heeft op een tegelvloer...

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee, het is hier steeds nog rond de 23/24 graden in huis.
    En dan heb ik de schuifdeur ook nog open overdag

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee het is hier 20,5 zonder dat ik er iets voor doe, dus warm genoeg :)

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    In jouw geval met tegels, zou ik het wel doen.

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hier 25,5 binnen... kan niet wachten op de winter!
    (appartement pal op het zuiden)

Met kruipende kids zou ik wel eerder een kachel aan doen.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Nee maar dat kan ook niet. De batterij van dat kastje is leeg:p
    Maar het voelt nog aardig warm aan in huis dus is ook nog niet nodig.
    Boven is het nog 24 graden dus beneden zal het ook wel 20+ zijn.

14. penseel

penseel Niet meer actief

Ik had toen mijn kinderen klein waren alleen een gaskachel en woonde eerste laag portiek woning. Kouder kun je het niet bedenken. Laminaat. Wat deed ik s morgens ik deed de luier verschonen en deed de slaapzak weer aan. Dan hadden ze wel koude handen maar een warm boven en onder lichaam.

En konden ze ook lekker kruipen een beetje dreumes kan dat prima. Je kunt ook vingersokken maken. voor de handjes maar een beetje kou kunnen de meeste wel tegen. Vaker oppakken even de handen voeten warm wrijven.

Maar hoe langer je wacht met je kachel aanzetten hoe makkelijker je met de kou in huis kunt omgaan. Nu heb ik centrale verwarming maar ik heb alleen in de winter mijn huiskamer radiator aan. Voldoende voor het hele huis. Wel ben ik wat luxer geworden als het echt koud is dan doe ik 10 minuten de radiatoren aan om de kou even weg te halen in de slaapkamers. En met douche zet ik de keuken radiator aan. Maar zo bespaar ik op mijn cv kosten. Kreeg al drie jaar lang 600 euro terug. Van mijn voorschotten verwarming.s kosten.

Dikke trui aan sloffen deken op de bank. Slaapzak( kind) en hoppa.

Ik zou hem voor een uurtje ook niet aandoen is het pas warm als je al uit je huis bent. Wel zou ik de kachel zo instellen voor een half uur voor thuis komst als het kouder woord dan 18 graden in huis bijvoorbeeld als je een slimme kachel hebt ( die moderne )

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee nog niet het is hier 20,5 in huis.. Gister zelfs 22 graden

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb de kachel net aangezet. Vanmorgen de achterdeur open gehad en nu is het 16,5 in huis. Dat is best koud..:)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben 2 thermostaten. Die van de vloerverwarming (beneden) en die van de badkamer. Die van de badkamer (boven) regelt de radiators in huis, waarvan 1 in de woonkamer. Merkte gisterenavond wel dat die op de badkamer even aan was geweest, koude was er gebroken. Is ook nodig voor te douchen voor de kinderen nu.

Beneden is de vloerverwarming nog niet aan. Met zo'n zon als vandaag is het makkelijk 23° in huis.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Nee hoor, en alle ramen en deuren staan hier wagenwijd open. Vind cv maar niks, mij te benauwd. Toen D. begon te tijgeren kreeg hij gewoon lekker warme kleren aan (wollen trui en broek) en gaan met die banaan.

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Sinds april ergens is de verwarming nog niet weer aan geweest. Het is hier nu 20 graden, mij warm zat en Eva is ook geen koukleum. Heb de achterdeur nog open en beide in t-shirt.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee joh. Hier ook een kruiper op een tegelvloer. Bij ons zit er sowieso gene vloerverwarming onder. Even terugdenkend aan de oudste: hele winter koude handjes, nooit de indruk gewekt er last van te hebben gehad. De jongste klaagt ook niet hoor.

Deel Deze Pagina