verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hier is het nu 22 graden in de woonkamer.
    Onder de 20 springt de verwarming automatisch aan. Veel te koud anders.

2. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Bij ons staat de vloerverwarming helaas al een hele tijd aan... We hebben vloer verwarming EN koeling. Helaas wordt de badkamer steenkoud als de koeling aangaat, dus moet de vloer wel op warmen blijven staan. En aangezien je niet per ruimte kunt kiezen of je wilt warmen of koelen, staat hij overal op warmen.

3. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier 24,5 binnen en nog twee ventilators aan op volle stand. Maar denk dat ze volgende week Weer naar boven gaan.

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ja Hoor hier staat de cv op al 20 ga niet kou lijden in me eigen huis

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zodra het in huis onder de 20 is gaat hij aan. automatisch maar ook als ik het handmatig in moet stellen , ik ga geen kou zitten lijden in mijn huis en let al helemaal niet op een datum.

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij ons springt hij aan onder de 18, het mag september zijn maar kouder wil ik het niet hebben in m'n huis.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook niet (het is momenteel 24 graden binnen) wij hebben een warm huis (in de winter lekker maar in de zomer minder.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Nee dat is niet nodig... wij hebben een heel oud huis maar in de zomer blijft het lekker koel. En in de winter gaat de kachel niet hoger dan 21 want dan wordt het bloedheet.
    Nu is het 21 graden in huis

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Nee, hoor. Warm zat binnen.

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Het is nu 21 graden binnen, als het onder de 18 wordt slaat hij automatisch aan.
    Dus nee nog geen kachel aan.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb hem nooit aan, loop op sloffen en gewoon vest aan. Is hier nooit onder de 18,5 graad.

12. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb hem nog niet aangehad.
    Ben op zulke momenten altijd toch wel weer erg blij met mijn kleine appartementje. Heeeerlijk warm door al die mensen die om mij heen waarschijnlijk wel al aan het stoken zijn haha.

13. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    thx voor de reacties dames.

hier nu weer de open haard aan.
    morgen nog een koel dagje en dan wordt het weer wat warmer.
    de kinderen zijn morgen weer naar de oppas dus ik laat de verwarming maar uit staan.
    slofjes heb ik niet voor mijn zoontje, wel wat dikkere sokken/kniekousen dus die had hij vanochtend wel aan.

14. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit structuurderigheid (haha) doe ik hem pas vanaf oktober aan.. Voor die tijd warmer aankleden.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Brrrr.....net aangezet! Heb zelf koude voeten en het kleine meisje koude handen. Het is hier ook maar 15 gr buiten.

16. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Hier is het 17 graden, oud huis, slecht geïsoleerd. Omdat ik overdag nu nog alleen ben, en het liefst pas eind oktober de verwarming aan zet, kleed ik me nu gewoon wat warmer. Vest aan, dikkere sokken, zo hou ik het wel vol. Straks met de baby mag de verwarming z'n werk gaan doen.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

#57 Eylem, 24 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2014
    Nou met een baby van 4 maanden zou ik naar de temperatuur in huis kijken en niet naar de kalender ;)

Het is hier nog maar 19 graden dus ik vermoed dat ie vanavond voor het eerst aangaat omdat zolang de zon niet schijnt het huis ook niet verder opwarmt. En 's avonds vind ik 20 graden wel zo comfortabel, overdag is 19 of 18 genoeg.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat een bikkels zijn jullie. Hier gaat de verwarming aan als het onder de 21.5 is . (Zo hebben we hem ingesteld) Gisterenochtend was ie al even aan en vanmorgen weer. Moet zeggen dat ik het soms ook koud heb als het heel somber weer is en het dan qua temperatuur prima zou moeten zijn.
    S avonds lig ik vaak lekker onder een dekentje omdat ik het nutteloos vind om dan extra te gaan stoken voor een paar uurtjes. Tegen de tijd dat ik het dan lekker vind ga ik naar bed. Dan maar een dekentje of vest.
    Ik hoop dat het nog even duurt voordat ie echt lang aan moet, nu is het alleen even smorgens warmen en dan is het goed.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als je het koud hebt, zet je hem aan. Als je het niet koud hebt, zet je hem uit :D Zo simpel is het eigenlijk. Je leeft in een Westers land waarbij je je bijna niet druk hoeft te maken over een paar uur extra stookkosten. Het is bij mij niet gebonden aan een bepaalde tijd van het jaar, maar gebonden aan temperatuur. En ja, hier heeft hij al meerdere malen aangestaan - en nu ik net uit de regen kom, ga ik hem weer aanzetten.

20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Nee, hier staat hij nog niet aan. Het is nu 18 graden in huis, maar geen kille koude, dus goed uit te houden.

Tevens staat de CV ook nog niet aan. Die heb ik uitgezet in april, zodat we niet de hele zomer gaskosten betalen voor de CV terwijl hij toch niet aangaat, maar het water wordt wel warm gehouden.

Zo wie zo moet ik nog kijken hoe de TOON werkt, die hangt er nu 2 weken, slimme meter is geplaatst, alleen nog niet gekoppeld.
    Vraag me überhaupt af of de CV wel aan zou springen op dit moment als ik hem aan zou zetten, hihi.

Zo wie zo is het hier nooit warmer al 19 als de kachel brand.... ik wil 20 graden, ML 18.... dus middenweg is 19 graden. ik kleed me wat warmer aan en ML zit dan in zijn t-shirt.
    Nu alleen nog bekijken hoe dat straks moet met de kleine die in feb geboren wordt.... dan zal de kachel toch hoger moeten, maar hoe hoog? ik hoop toch niet hoger dan 20 graden, dat is mij ook te warm.

Deel Deze Pagina