Hoe maak ik de lekkerste draadjes vlees?? En welke vlees haal ik hiervoor? Alle tips zijn welkom Wil het morgen gaan maken
Sukadelappen of runderlappen kan beide goed. Eerst kruid je het vlees, kruiden zitten er vaak bij, bak het een paar minuten met 50 gram boter en danik gooi er alles in wat ik lekker vind met nog wat extra boter en dan met vocht bijvullen en het vocht bestaat uit 200 cl rode wijn en water, vlees moet onder het vocht zijn. Na 2,5 a 3 uur is het klaar.
Runderlappen, braden in bak en braadboter. Eruit halen en in diezelfde pan uien fruiten. Heet water erbijvoegen met jus, laurierblaadjes en kruidnagels (kruidnagels in een ui prikken, dan hoef je later niet te zoeken als je ze eruit wilt halen) en een blikje tomatenpuree/scheutje natuurazijn erbij. Als de jus kookt dan doe je de lappen er weer bij en dan laat je het zo lang mogelijk op laag vuur pruttelen... Laat de lappen wel op kamertemperatuur komen want anders heb je kans op taai vlees
Ze vraagt draadjesvlees niet uien hachee haha hoewel dat ook super lekker is krijg er gelijk zin in haha
Riblappe n of sukadelappen op kamertemperatuur laten komen. Insmeren met zout en peper. Aanbraden aan beide kanten in boter. Liefst in een (braad) pan met deksel. Aangebraden vlees op een bord bewaren. Daarna kun je water in de pan doen (let op spetteren) en evt een boullionblokje of andere kruiden. (Ik doe er een scheut ketjap bij of een flinke spuit curryketchup) Koud water op het vlees gooien zorgt voor taai vlees! Als je boullion pruttelt het vlees er weer bij doen. Vlees moet net aan of net niet onder het vocht liggen. Deksel op de pan (evt schuin tegen pruttelen of overkoken) en minimaal (!) 3 uur laten staan op zacht vuurtje, wel kokend houden (pruttelend dus). Eet smakelijk!
Ik maak mijn draadjes vlees echt veel simpeler dan hierboven hahaha en nog steeds is het super lekker. Zonde als je allerlei extra smaken toevoegt. Maar goed dat is mijn mening 😆 Mijn variant: Rib- of sukadelappen kruiden met peper en zout, tegelijkertijd een braadpan op laag vuur aanzetten. In een koekenpan ruim braad boter heet laten worden en het vlees aan beide kanten aanbraden. Als de het vlees is aan beide kanten bruin is hup de braadpan in. De boter van het vlees giet ik erbij en vul ik aan met water tot ze net onder staan. Blaadje laurier erbij. Dan op het kleinste pitje met zo'n sudderplaatje erop minimaal 5 uur laten sudderen. En dan met avondeten opdienen. Echt, malser als dit krijg je het niet 😍
Gaat de smaak van de kruidnagel zo niet alleen in de ui zitten? Ik prik ze altijd door het laurierblaadje heen.
Toevallig word dat hier vanavond gegeten Ik heb sucadelappen liggen deze ronde. Die kruid ik gewoon met peper en zout. Even bruin aanbakken in de pan met ruim boter. Dan haal je het vlees eruit en gooi je er heet water in en een flinke scheut rode wijn. Als het water weer wat begint te koken dan het vlees erbij in, laurier blaadjes en ik doe altijd een theelepeltje sambal. Halverwege de kooktijd verkruimel ik er nog een plak kruidkoek in. Als ik het met riblappen doe dan snij ik het vlees in kleine blokjes en even kruiden met peper. Aanbraden in de pan met boter. Als dat mooi bruin geworden is doe ik er een pak gepureerde tomaten in, een glas rode wijn, een bouillonblokje en twee laurierblaadjes. Oja, ik doe het echt ouderwets op een petroleumstel
Vlees kruiden naar smaak. Ik bak altijd dat sucade of rib lappen even lichtbruin aan beide kanten. Dan gooi ik de helft van een blok roomboter erbij en voeg daar WARM water aan toe tot het vlees onder staat. Dan een scheutje azijn, twee teentjes knoflook en een paar blokjes ontbijt koek. De hele dag lekker laten sudderen en als je ziet dat het vocht oplost dan vul je het weer bij met wat WARM water. Dus niet bijvullen met koud water want daar word je vlees taai van.
Riblappen eerst op kamertemperatuur laten komen dan kruiden met zout en peper of rundvleeskruiden. Dan boter in de pan (croma) dan het vlees goed bruinbakken, bij mij maakt warm of koud water geen verschil, (als je het sneller klaar wil hebben) elke keer een klein bodempje water en dan ff aanbakken en dan water. Wil je er langer over doen de pan half vol met water en bijvullen als het bijna op is. Voor de rest kun je erbij doen wat jezelf lekker vind. Daarna laat ik het meestal nog even in de jus trekken.
indd sucadelappen en dan doe ik het vlees kruiden , zout peper knoflook, dan doe ik het in een laag croma en laat ik het braden voor komende uren dan doe ik er als laatst na 8 uur en jus zakje bij en dan eet ik het met andijvie altijd lekker en mijn versie lekker makkelijk
Laat je het vlees dan 8 uur sudderen of zet je het eerder uit en laat je het staan? Bij 8 uur sudderen zou ik hier snot hebben , of je moet een oude taaie koe in de pan hebben liggen. Wij slachten hier ( laten we doen) eens per jaar een eigen kruising vlees pink ( koe van rond de 1 jaar) en dat vlees is met 2 uur sudderen al zacht.