verwarming babykamer echt nodig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Damay77, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zit een beetje met een dilemma. ik ben op dit moment bezig met de babykamer. ik kan in feite maar 2 muren gebruiken. muur nr.3 is een schuine wand en op muur nr.4 zit een grote verwarming. als deze weg zou zijn dan zou het het heel wat makkelijker worden qua inrichting. maar nu krijg ik van veel mensen te horen dat ik dit niet kan maken omdat ik m'n kindje niet in de kou kan laten liggen. ik hou persoonlijk helemaal niet van een verwarming die aan staat op een slaapkamer. vindt het ook niet echt gezond. hij staat hier alleen in de woonkamer en evt. badkamer aan. dus ook al had ik hem laten hangen, dan had ik hem nog niet aan gezet. wij zijn ook prima opgegroeid zonder verwarming. extra dekentje of een slaapzakje was voldoende. en daarbij komt nog dat er over de grote muur en over het plavond verwarmingsbuizen lopen die best veel warmte geven als de verwarming beneden aan staat. zo warm dat ik zelfs een keer heb gedacht dat de radiator op het kamertje open stond terwijl deze helemaal uit was.
    wat denken jullie??

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ja moeilijk. Wij hebben een goed geisoleerd nieuwbouwhuis, maar met die vreselijke kou had ik de verwarming op de slaapkamers toch een tikkie open staan. Ik zelf houd er nl. helemaal niet van als het ijskoud in de slaapkamer is, en houd er ook niet van om helemaal tot mn oren onder de deken te liggen. Dus als het koud is een dekentje extra is aan mij niet zo besteed, omdat ik met mn armen en mn voeten buiten de dekens lig (maar das een tik van mij).
    Nu heb je wel die buizen door de kamer lopen, dus als het koud is kun je altijd de verwarming in de woonkamer een graadje hoger zetten en dan wordt het ook warm.
    Kun je m niet op een manier weghalen dat je m later altijd weer terug kan plaatsen mocht het wel nodig zijn. Of je commode tegen de verwarming aanzetten, met een plankje oid erboven zodat niet alles de hele tijd achter je commode valt. Zo kun je toch je verwarming iets open zetten als het heel koud is en heb je die muur toch nog een beetje nuttig gebruikt.

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

wij hebben een huis wat redelijk geisoleerd is maar met de vrieskou en afgelopen week stond ie overdag toch even aan om het kamertje op te warmen watn het is echt vrieskoud anders, is het geen idee om die grote radiotor weg te halen en er een kleinere voor terug te hangen?? heb er nog wel eentje over hoor ;)

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik zou er ook een kleine design verwarming ophangen soms heb je hem toch even nodig om de kou eruit te halen je bevalt misschien net in de tijd dat het al wat beter weer word maar soms is het nog zo koud dat een kindje het niet eens red met een extra dekentje en 2 kruiken (ben kraamverzorgster)
    en dan is het soms fijn om even de warmte er door heen te laten gaan.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ons huis is niet zo heel goed geïsoleerd, boven hebben we bijv. nog enkelglas, maar wij hebben de verwarming boven nog nooit aangehad (en we wonen hier nu bijna 3 jaar). Ik vind 't echt niet fijn om een verwarming op een slaapkamer aan te hebben en echt gezond is 't volgens mij ook niet. Wij pakken dan veel liever een extra dekentje icm een slaapzak.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    verwarming aan is inderdaad niet zo gezond..

één keer is mijn dochter wakker geworden van de kou, het was maar 14 graden op haar kamertje, nu heb ik het alarm op de babyfoon ingesteld op min 16 graden zodra het kouder wordt, gaat de verwarming een stukje open..

wij hebben een oud huis, niet geïsoleerd en enkel glas. Alleen op de babykamer hebben we van het voorjaar het kozijn moeten vervangen omdat het rot was en meteen dubbelglas laten plaatsen..

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ons huis is prima geisoleerd maar heb toch echt bij ukkie de verwarming wel ietsiepietsie open staan hoor, anders is het echt veel te koud met die vrieskou van afgelopen winter.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij slapen zelf altijd zonder verwarming op de slaapkamer. Maar bij ons zoontje staat de verwarming wel aan. We komen niet alleen op zijn kamer om te slapen, maar ook voor verschonen, soms voeden, lekker op het speelkleed spelen. Dan is het zonder verwarming echt te koud voor hem.

Hij heeft twee radiatoren op zijn kamer hanger (waren vroeger twee kamers). Normaal staat er één aan, maar als hij in bad gaat doe ik de tweede zelfs ook nog even open.

's Nachts staat de thermostaat bij ons op 15 graden. Tijdens hele koude nachten haal je dan toch net even de ergste kou van zo'n kamertje. En dan nog lag hij tijdens de nachten dat het echt hard vroor met pyjama aan in een slaapzak en dan nog een enkele deken erover. Normaal slaapt hij overdag in een slaapzak met alleen een rompertje aan, omdat de verwarming dan dus aan staat. 's Nachts draagt hij een pyjama.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de verwarming in de kamers boven nooit aan. Ons huis is redelijk geïsoleerd. Lisa's kamer is op het koudst 15 graden geweest en dat ging prima. We hebben wel haar deur overdag open zodat er wat warmte in kan komen van beneden. In 1 van de muren van Eva's kamer lopen verwarmingsbuizen, dus haar kamer wordt altijd al een beetje verwarmd.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kleed Lisa altijd aan op de gang of op Eva's kamer (verwarming dan wel even aan). Maar op Lisa's kamer hebben we dus eigenlijk geen verwarming nodig.

11. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Voor het slapen heb je de verwarming misschien niet nodig maar als ie straks wat ouder is en hij wil op z`n kamertje spelen is het wel prettig als er een verwarming hangt

12. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij hebben ook geen verwarming in de babykamer, tenminste we hebben nu zo'n klein straalkacheltje bij de blokker vandaan. Meestal zet ik hem een uurtje van tevoren even aan zodat het lekker warm is, als hij slaapt staat de verwarming dus uit

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou het niet doen. Ik houd er ook niet van om snachts de verwarming aan te hebben, maar ons meisje schijnbaar wel. Ze is een koukleumpje net zoals haar ouders, en wordt echt wakker van de kou als de verwarming niet aan staat.
    Dit weet je niet van te voren, dus ik zou het niet durven.
    Daarbij idd ook onhandig met aankleden etc, en wij hebben de eerste 9 maanden op t kamertje gebaddert, dan was het daar lekker warm.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het alleen doen als het niet kouder wordt dan zo'n 16 graden. Kouder is echt niet goed voor zo'n klein babietje. En dan zul je nog iets moeten regelen voor het aankleden en badderen in het begin, want dan mag het niet te koud zijn. Straalkachel is dan wel een oplossing.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tijdens het slapen wil je misschien nog wel zonder verwarming ( Hoewel het vannacht op onze kamer 16 graden was, veel kouder moet het toch niet worden want dan gaat de verwarming wel even open! ) maar je kleintje die ligt ws ook op de commode na het badderen, een klein nat, koud lijfje in zo'n koude kamer?

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hier geen verwarming op de kamer - overdag staat haar deur open zodat er wat warmte binnenkan.

Aankleden en badderen doen we in de badkamer. Veel meer plaats en denk trouwens niet dat het parket in haar kamertje de badsessies zou overleven; na het badje is er meer water op grond gekletst dan er nog in het badje zit :D

17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij hebben een grote verwarming op zijn kamertje,maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig.
    Maar de buizen enzo zaten er al,dus als we hem hadden weggehaald was het er niet mooier op geworden.
    De verwarming staat hier niet aan,overdag is zijn deur altijd open en zelf krijg ik hoofdpijn van slapen met een verwarming aan,dus mooi uitlaten.
    Als de mogelijkheid er is,zou ik er een kleiner neer hangen als ik jullie was.
    Je bent bent begin april uitgeteld,of niet??

18. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben in ons hele huis geen cv. Alleen een gaskachel in de woonkamer.
    Ik heb voor de babykamer een klein electrisch kacheltje. Ik heb er nu een thermometer hangen om te kijken hoe warm het is. Zonder dat het kacheltje aan staat is de temp wisselend tussen 16 en 18 graden.

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ik heb een econoheat op 1 kamer... is een simpele verwarming op stroom die je op elke muur kan bevestigen en redelijk energiezuinig is. Misschien is dat wat?

Ik heb gekocht via nuon.nl met zo'n waardebon

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zoon is enorme koukleum en toen hij 2 nachten nauwelijks sliep vanwege de kou heb ik de verwarming toch echt aangehad, hetzij maar eventjes.

het hangt dus ook echt van je kindje af, maar zelf zou ik nooit een slaapkamer zonder verwarming willen hebben.

Deel Deze Pagina