ik zie alleen maar mama's zonder verwarming aan in de reacties.ik zou me echt niet kunnen voorstellen dat zijn kamer 16graden zou zijn of zo. verwarming is altijd aan in alle kamers hier en we laten zijn kamer nooit lager dan 18graden worden. want zo slaapt hij wel. en verschonen, soms helemaal uit moeten kleden na spugen enzo, een baby huilt zich kapot als het koel is. maar in een warme kamer is dat geen probleem. tenminste,dat geldt vr mijn zoontje. ik zou een andere model raditeur ophangen.
Ik zou 'm niet weghalen. Je weet niet wat voor kindje je krijgt en wat hij/zij nodig heeft. Ik hou ook niet van verwarming aan tijdens het slapen, maar ons kleintje is afgelopen december geboren met die vreselijke kou en sneeuw: die verwarming moest echt aan..! En helemaal tijdens het badderen en omkleden. Alternatief: een kacheltje? Is alleen wel stukken duurder qua stroom geloof ik. Wij hebben ook een heel klein kamertje en we hebben alles toch een plekje kunnen geven. Succes met je keuze!
Waarom zeggen zoveel mensen dat verwarming in de slaapkamer ongezond is? Meer dan een droge lucht veroorzaakt het niet. Een bakje water op de verwarming en het probleem van droge lucht is verholpen. Ik hou de slaapkamers allemaal op 19-20 graden. We houden geen van allen van dikke pyama's of zware dekens. Onder de 19 graden vinden wij gewoon niet aangenaam, brrr koude neuzen. Nee niets voor ons.
Wij hebben helaas nog een jaren 60 huis, enkel glas, slecht geisoleerd en alleen een gaskachel in de woonkamer die 's nachts natuurlijk uitgaat. De kleine heeft dus ook geen verwarming op zn kamer. Gaat opzich prima maar met die strenge vorst ergens in dec. was het te koud. 9 graden op zn kamer! Zelf lag hij in een erg dikke slaapzak, met 2 dekens dubbel geslagen en een electrisch kacheltje op een lage stand, dan ging het wel prima. Maar zelf schrok ik ervan. Ondertussen oliekacheltje gekocht en sindsdien is het niet kouder dan 15 graden op zn kamer wat ik prima vind. Als ik jou was zou ik dus meten hoe hoog de temp op de babykamer is na een nacht vorst en gewoon. Want op t moment dat je elders op de verdieping wel verwarming hebt en je huis goed geisoleerd is lijkt mij verwarming geen must.
Ik denk dat je ook wel zonder kunt. Wij hebben een niet geisoleerd huis en de temp. komt wel onder de 10 in de slaapkamer. Met een extra deken en een slaapzak met lange mouwen en een goede pyama is het ook nog nooit nodig geweest. Mijn dochter slaapt heerlijk.
Als het flink vriest en de verwarming staat op de slaapkamer op 3 dan kan het goed nog maar 13 graden zijn. Dus ja, ik vind het wel nodig om een verwarming op haar slaapkamer te hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dit wanneer je een goed geisoleerd huis hebt niet nodig vind. Altijd dik ingepakt in bed liggen is niet alles maar wel een oplossing.