na de bevalling moet de kamer 21 tot 23 graden zijn. als ze net uit de buik komen mogen ze niet te veel afkoelen. daar is dat voor maar dat geld niet voor later. een babykamer moet tussen de 16 en 18 graden zijn. te warm verhoogd het risico op wiegedood geloof ik ook nog eens. frisse lucht word aangeraden, en hele dagen de verwarming aan op de slaapkamer is ongezond.
na ik heb het nog eens nagevraagd en hier moet het dsus ook erna zo warm zijn volgens hun najah dat zal toch niet werken want wij wonen n appartement en krijgen niet alles zo verwarmd dus niet op alle kamers dus dan zou het hier toch al gauw rond de 20 graden zijn.
een nicht van mij zei dat ik ervoor moet zorgen dat het overal in het appartement 20graden is. zeker als ze net geboren zijn. overdag, alstie niet in zijn bedje ligt dan zet ik de raam open zodat het goed kan luchten. alstie naar bedje gaat dan gaat de raam weer dicht. zo heeft zij het tenminste gedaan. mocht hij het met 20 graden toch te koud hebben dan deed zij gewoon een warmere pyama aan ofzo
in de folder veilig slapen staat dat het in de babykamer tussen de 16 en 18 graden moet zijn. Bij ons in huis is het altijd lekker fris. We hebben de verwarming haast nooit aan. Dus wij zullen moeten wennen
bij alyssa houd ik de temp in haar kamertje in de gaten met de badthermometer. mij is verteld dat de temp in de babykamer rond de 18graden moet zijn. van de zomer is dit niet gelukt en was het eerder 25graden dan 18graden. de kruiken heb ik de eerste 2weken wel gebruikt. de eerste paar dagen 2kruiken en daarna nog maar eentje om het bedje voor te warmen. de verwarming op alyssa dr kamer staat nog niet aan maar misschien van de winter wel. wij zetten altijd de thermostaat op 17.5 als we naar bed gaan. als ik dan de verwarming op alyssa dr kamertje aanzet is het denk ik wel goed te doen als het erg koud is. anders om het bedje voor te warmen gewoon weer ff een kruikje erin en een extra dekentje om onder te slapen. ik ben zelf van mening dat ze beter iets te koud kan liggen (zonder tocht natuurlijk) dan te warm. vond het van de zomer best eng dat het zo warm was op dr kamertje. ze heeft heel lang met het raam op een kier en alleen onder een lakentje geslapen. liefs doris
idd net na de geboorte kunnen ze hun temperatuur zelf nog niet regelen en zijn ze erg afhankelijk van jouw inspanningen hem / haar niet te warm of te koud te laten worden. na mijn bevalling was het 30 graden die week. maar mijn zoon was volledig aan gekleed en met mutsje en zelfs een kruik! want hij was steeds onder de 37 graden. dus is helemaal afhankelijk van wat hij/zij doet. steeds meten! dan na 2 weken gaat het beter. dan is het fijn dat het iets koeler is in de kamer, met frisse lucht. een kruikje kan je dan nog wel doen, als hij maar lekker frisse lucht heeft. een verwarming en het raam dicht krijg je een droge, muffe lucht van. Groetjes