Hier gisteren en vandaag even aangehad om de kou uit de kamer van mijn zoontje te verdrijven. Voor mij hoeft het allemaal niet zo (pak liever een trui), maar met een kleintje is het toch anders...
Ja maar als de koude zo net gebroken is, dat verschil voel je best. Dat hebben wij nu op de badkamer ook waardoor de thermostaat niet echt op moet. Als hij even aangesprongen is, is het ideaal om de kindjes te wassen.
Hier in huis is het nog 19 graden. Daarbij ging hier vorig jaar eind nov geloof ik pas voor het eerst de verwarming aan. We wonen in een flat met blokverwarming dus iedereen om ons heen stookt als een malle, hoeven wij het niet te doen Daarbij als ik het echt koud heb, maak ik meestal een kruik. Ik ben nogal een koukleum van mezelf, heb nu ook al ijs koude handen, maar ik vertik het om nu al de verwarming aan te gaan doen.
Ik had gisteravond en vanmiddag een hele koude neus, had het zo koud! Dus toen de verwarming even op 20 gr gezet. Even opwarmen! Na een paar uur springt de thermostaat toch weer naar 19 gr waar die nog op staat overdag.
Vandaag voor t eerst de verwarming aangezet. Was vanmorgen 18 graden en zoonlief en ik hadden t echt koud. Nu is t weer lekker met 21 graden.
Ik weiger de verwarming aan te zetten zolang het nog geen oktober is. Ondertussen zitten mijn handen wel te bevriezen.
Dan staat 'ie net zo goed op dezelfde temperatuur als nu. Heb 'm nu met de baby wel een graad hoger (18) dan normaal (17) trouwens. Het enige verschil is dat wanneer het vriest en ik de verwarming aan heb staan, hij iedere keer weer opnieuw aanspringt en dat is met dit weer misschien een keertje per dag, 's ochtends vroeg. Snap je redenatie eigenlijk niet zo. Het lijkt me vervelend voor je als je het zo snel warm hebt, hoe heb je afgelopen maanden overleefd? xD
Zelfde principe als nog geen pepernoten willen eten in september zeker? Gewoon het gevoel dat het "nog niet hoort".
Geen verwarming aan.. Wel heerlijk op de bank onder de deken, met 's avonds kaarsjes aan Overdag ben ik toch werken dus dan hoeft ie sowieso niet aan...
Vandaag toevallig niet maar van de week vond ik het wel een paar keer erg kil s avonds (zeker als je stil zit op de bank brrrr). Heel iets maar hoor, halve graden ofzo. Wel lekker knus .
Haha... Snap je punt wel, maar stel dat het gewoon hardstikke koud is? Dat is toch gewoon niet fijn, ook al is het nog geen oktober. Dit jaar is heel lang de verwarming aangebleven hier, ik dacht zelfs nog een paar keer in mei. En dat 'hoort' wellicht ook niet, maar zonder verwarming was het hier 14/15 graden. Vond ik echt te koud. Maar ja ik ben dan ook een koukleum.