Bij ons is het nog prima te doen, wonen ook in een appartementencomplex en hebben denk ik van alle kanten de warmte van de buren mee. Maar ik vind het heerlijk om met lekker warme pantoffeltjes en een dekentje op de bank te zitten, dikke trui aan (liefst van mijn man) en een kopje thee erbij. Dan duurt het denk ik nog wel even voor ik het echt koud genoeg krijg om de verwarming aan te zetten. Mijn man heeft het ook nooit koud, dus hier kunnen we nog even op besparen!
Nu wel...het is koud & nat en bij kouder dan 18 graden in huis gaat ie vanzelf aan... bizar vroeg dit jaar...wordt een beste gasrekening@
Onze thermostaat staat 's nachts en op werkdagen overdag op 15 graden. Dus dan springt hij nog lang niet aan! 's Ochtends, 's avonds en op vrije dagen staat hij op 20 graden. Volgens mij is hij gisteren voor het eerst aangesprongen, maar kan ook eergisteren zijn. Ik kijk niet op de kalender hoor. Wij kijken sowieso niet naar de thermostaat eigenlijk. We hebben hem voor het laatst opnieuw ingeregeld toen onze werkdagen veranderden. Als we op vakantie gaan of een weekendje weg, zet ik hem op 'continu verlaagd'. In tijdens thuis-blijf vakanties in de koude periode tik ik hem overdag even omhoog. 's Avonds zit ik trouwens, ondanks die 20 graden, vaak wel onder een dekentje. Ook omdat ik dat gewoon erg knus vindt.
Het gaat hier nog net, is nu 19,5, vind ik voor 's avonds eigenlijk wel een beetje fris maar goed. Ga hem niet voor 1 graad aanzetten. Dus weer een dagje verder zonder verwarming. Maar vanochtend was het 18.5, als het morgen onder de 18 is gaat ie echt wel aan om de kou er even uit te krijgen want de meiden hadden vanochtend al koude handjes, dat vind ik niet de bedoeling.
Dahaaggg als ik nu al ga stoken.....dan mag ik hem zeker op 30 graden zetten in januari? Overdag is het hier in huis 19 of 19.5 graden. S ' ochtends is het wat frisjes...dan is het beneden 18 graden. Maar dit valt nog heeeeel goed op te lossen met pantoffels en een dik vest. heb eens in de winter een dag zonder werkende kachel gezeten. Toen was het binnen net 13 graden. Jaaa daar kon toen geen vest tegenop. maar nu stoken.... no way!
Hier is het 18 graden binnen en koud. Het is een oud huis met dikke muren. We hebben een allesbrander in de woonkamer staan en ja die is al een paar avonden en dagen aan geweest om even het koude randje eraf te halen.. Ben me daar niet van lotje zeg... beetje vernikkelen in m´n eigen keet! ) De vaste verwarmingen zijn nog wel uit.
Ik heb de verwarming nu 2 x aangehad omdat ik het te koud vond voor de baby. Wij hebben een serre en zogauw de zon schijnt dan warmt het wel lekker op, maar dan moet die zon natuurlijk wel schijnen
Hier vandaag voor het eerst, het was vanochtends 16,5 graden in huis. Ik probeer het tot 1 oktober uit te stellen. maarre het was mij vanochtends iets te fris. Maar de kachel komt niet boven de 19 graden. En wanneer de kachel even aan is geweest, dan blijft de warmte hier ook lang hangen.
nee natuurlijk niet. Als je hem nu op 20 graden zet staat ie in januari toch nog steeds op 20 graden. Ja dan moet de ketel vaker aanslaan om het om temperatuur te houden maar het verandert toch niets aan de temperatuur in huis. Als het hier in huis onder de 19 graden is gaat de cv aan, ongeacht of het juli of december is.
Alleen als het echt nodig is doe ik heel even de vloerverwarming aan. Vond de vloer nu echt koud v/d week brrrr.
Ons huis doet het nog niet zo slecht zie ik, nog steeds 21 graden hier en nog geen verwarming aan gehad... Het huis is 100+ jaar oud en enkel glas, snap er echt niks van.. haha
Ik geef me over Deze ochtend voor het eerst de verwarming net even aan laten slaan omdat 't zo koud is, dus eventjes de kou eruit. Alhoewel, ik zit al een halfuur te wachten tot hij aanslaat. Halp?
Tijd om de monteur te bellen denk ik haha. Beter nu, dan als het echt vriest! Ik moet ook nog een onderhoudsbeurt plannen deze maand. Vandaag meteen maar eens gaan doen.
Hij deed het nog! Normaal hoorde ik het als de verwarming aanging, maar nu niet meer want ze hebben hem ontlucht ergens afgelopen winter :') Dus hij gaf wel warmte, gelukkig.
Vanochtend was t 17,5 graden hier binnen. Mijn man wilde 'm al aan zetten, heb m meteen de tip gegeven om eerst maar eens sokken aan te doen, dat scheelt al heel veel. We hadden vanochtend een verjaardag, en dan vind ik t echt zonde. Denk toch niet dat ik ga stoken als ik niet thuis ben?!
Hier is het 's ochtends 18 graden en ik keek nu net even.. 19 graden. Heb wel even extra sokken aangedaan de laatste dagen.. Koude voeten! (en dan krijg ik het sowieso koud) Ik werk overigens 3 dagen aan huis en dan moet het echt wel aangenaam zijn. Deze week heb ik daarom 3x de verwarming aangezet op 20 graden. Ik moet zeggen... Twijfel wel steeds: "Zal ik de verwarming lekker op 20 graden zetten", maar... Wij zijn dit jaar voor het eerst overgestapt naar een andere energieleverancier en jaaa hoor.. Ook voor het eerst terugbetalen: 600,-! Ik ben dus een beetje voorzichtig nu........
oww, ik ben heel raar. Ik heb deze nacht in enkel mijn onderbroek geslapen. En nu weer enkel T-shirtje