Meteen na stoppen pil zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maatje1987, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maatje1987

Maatje1987 Nieuw lid

23 apr 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie.
    Ik heb 2 weken geleden mn laatste pil opgemaakt omdat we graag een kindje willen.
    Nu hebben we wel besloten om eerst eens een maandje met condooms te doen om even mn cyclus af te wachten.

Wat hebben jullie gedaan en waarom?
    Is het 1 beter dan de ander of wat zijn jullie overwegingen?

Groetjes

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als jullie graag een kindje willen zou ik gewoon geen vorm meer van AC gebruiken. Je cyclus afwachten heb je aan een maand niet voldoende. Die kan het komende half jaar nog wel dusdanig fluctueren dat er geen pijl op te trekken is.

3. Ka0205

Ka0205 Lid

20 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maartje,

Toen ik gestopt was met de pil, zijn we er meteen ingevlogen.
    Een maand later was het prijs, jammer genoeg niet met de gewenste afloop.
    Maar dat had niets met het pilgebruik te maken.
    In principe heeft je lichaam tot 6maand nodig om te ontpillen, althans dat zei mijn huisarts...
    Maar elke vrouw is anders!
    Hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes!

4. Maatje1987

Maatje1987 Nieuw lid

23 apr 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor jullie reacties. De reden dat ik nu nog niet meteen stop is dat ik eerst even mn ongezonde levensstijl aan wil passen en me even goed wil inlezen.
    Zitten samen nu braaf allemaal boekjes te lezen en hoop ook hier wat extra info te lezen.
    Ik ga iig mijn cyclus bijhouden. Spannend!

5. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Hey maatje,

Wij zijn gestopt 2 maanden geleden met de pil en sinds een paar dagen weet ik dat ik al zwanger ban (de 2e ronde al na 15 jaar wil) hopelijk blijft alles goed gaan. Zo snel kan het gaan dus. Wij zijn meteen zonder AC doorgegaan. We dachten we zien wel. 1 menstruatie gehad... Succes!!

6. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik ben vorig jaar augustus al gestopt met de pil omdat we toen al wilde beginnen, vanwege omstandigheden toch nog uitgesteld en nu sinds een maandje weer begonnen.

Ik zou niet weten waarom je het moet uitstellen, gewoon lekker beginnen het kan soms nog best lang duren en het is helaas niet bij iedereen meteen raak.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    eerste x stoppen pil meteen zwanger na eerste echte menstruatie.
    2de x stoppen pil hetzelfde als 1e x helaas ma.
    later weer even pil gehad omdat mijn cyclus na de ma niet lekker liep en toen na stoppen ook meteen zwanger.
    maar de 1 is de ander niet.
    ik heb het geluk gehad meteen zwanger te raken maar het komt vaak voor dat het wat langer dan dat duurt

8. FatimaB

FatimaB Lid

27 jan 2015
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige jaar april gestopt met de pil. Gelijk zwanger in de eerste ronde. Helaas werd dat bij 10 weken een miskraam. Daarna heb we een paar maanden niet geprobeerd. Nu zijn we wer aan et proberen, ronde 5 alweer.

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik ben een half jaar voor we gingen beginnen met de pil gestopt om mijn lichaam na al die jaren pil de kans te geven weer in z'n eigen ritme te komen. Persoonlijk vond ik dat fijn, maar voor iedereen is dit anders, dus doe ook vooral waar je jezelf prettig bij voelt!

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier gelijk zwanger.. en daar hadden we echt niet op durven hopen. Heb dus ook geen normale cyclus gehad ;)

11. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik ben juni 2014 gestopt met de pil, we hebben toen gezegd we zien wel wanneer het komt. Maar sinds januari 2015 was de wens zo enorm groot dat we het nu rond de ei sprong gezellig maken. Je moet doen waar jij je goed bij voeld. :)

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De enige redenen om nog even een condoom te gebruiken zou kunnen zijn dat je verloskundige dan een datum heeft om vanuit te gaan bij het bepalen van de zwangerschapsduur in het eerste trimester. Ook heb je dan niet de onzekerheid of je nu wel of niet zwanger bent als je eerste cyclus langer duurt.

13. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik was ook in de 2e ronde zwanger. Maar ieder lichaam is anders. De een heeft meer tijd nodig dan de ander

14. xxdooxx

xxdooxx Actief lid

30 jan 2015
    363
    223
    43
    Friesland
    Na het stoppen met de pil ben ik 1x echt ongesteld geweest en daarna was het raak!

15. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier duurt het al wat langer dan 1 of 2 rondes, maar het kan inderdaad als je nog maar net met de pil ben gestopt...

Om eerlijk te zijn ben ik ook wat eerder met de pil gestopt om mijn cyclus op gang te laten komen en in kaart te brengen, na 2 rondes zijn we dan ook gestopt met het gebruik van condooms...

De eerste menstruatie was eventjes wachten, maar voor de rest loopt het bij mij redelijk gelijk op, alhoewel er ook heel wat dames zijn die tot een half jaar op hun 1ste menstruatie moeten wachten... Het kan lang duren, maar het kan ook niet ;)

Ik sluit me aan bij wat hiervoor gezegd is; doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt... Voor wij 'officieel' begonnen, heb ik me ook eerst ingelezen en mijn cyclus aan het bestuderen geweest, het is maar wat je zelf wil! Succes!

Deel Deze Pagina