verwarrend

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Daan78, Nov 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo,

ik heb 2 dagen geleden een test gedaan en hartstikke positief.
    Op bijna alle calculators die ik heb gebruikt staat dat ik 3 aug. uitgerekend ben. Dus ik in alle enthousiasme een aug. mama's topic geopend :oops: :(
    Ik denk zefl dat ik 3 weken en 2 dagen, nu dus 3 dagen zwanger ben, maar de meisjes daar zeiden dat ik dan al 4 weken moet zijn (op je nod rekenen ze 4 weken)

Wat moet ik nu aanhouden?

Oh ja, de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 27 okt.
    Met de calculator hier zou mijn eisprong zijn op 6 nov. (daar ben ik vanuit gegaan met een cyclus van 24 dagen.)

U kunt mij vast verder helpen.
    Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi daan,

In eerste instantie rekenen we van de eerste dag van je laatste menses en een cycls van 28 dagen. Jou cycles is wat korter, de ene keer 24 de andere keer 2u6 dagen zag ik. In welke cyclus je deze keer zat is niet duidelijk om dat je zwanger bent. Daarom gaan we dan uit van een cyclus van 28 dagen, dan zou je 3 weken en 3 dagen zijn.
    Maar als je de korte cycles van 24 dagen aanhoud moet je er 4 dagen bij optellen en dan ben je 4 weken. Lastig he!
    4 dagen is maar een klein verschil, de echo zal uiteindelijk uitsluitsel geven.

Imke

3. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dank je Immie voor je antwoord.
    Mijn verloskundige die ik vandaag gebeld heb houdt voorlopig een cyclus van 28 dagen aan. En dan wacht ik rustig de echo af.

Bedankt voor je antwoord.

Liefs,

Daan

Share This Page