Verwarrend

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Kolibrie, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo Evelien,

Ik zit met het volgende. Onze kleine meid krijgt nu nog 5 volledige flessen Nutrilon 1 van elk 200cc. Ze weegt nu 6.2 kilo. Deze gaan eigenlijk altijd wel leeg, maar we moeten haar wel voor de laatste fles wakker maken. Die krijgt ze om 22:15 uur. Ze drinkt deze fles dan wel helemaal leeg.

Nu mochten we 2 weken geleden (toen ze 4 maanden werd) beginnen met een rijstebloempapje te geven uit een bordje. Dit werd dus helemaal niks, want na 3 dagen zat ik met een krijsende baby. De huisarts gebeld en we moesten onmiddelijk stoppen, omdat ze waarschijnlijk de rijstebloem nog niet goed kon verteren en dus erge buikkrampen had. Eenmaal gestopt ging het weer heel goed met haar. Ze is trouwens 2 weken te vroeg geboren, weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben?

Vraag 1: Nu zou ze volgens het consultatiebureau over moeten gaan op 4 flessen, omdat ze nu 6 kilo weegt. Moet ik haar dan meer voeding per fles gaan geven? Kan dit al, aangezien ze de laatste fles nog volledig opdrinkt? Of moeten we wachten met overstappen tot ze een vast hapje krijgt?

Vraag 2: Ze zat net bij mijn vriend op schoot die toevallig net zelf wat aan het eten was. Nu trok ze net zijn hand naar zich toe en zat het eten uitgebreid te bestuderen. Toen ze hem een hapje zag nemen, wilde ze hetzelfde :( Geeft ze nu aan dat ze toch wel behoefte heeft aan een vast hapje? Ik durf niet meer aan de rijstebloem en zit te denken om dan te kijken of ze een paar hapjes fruithapje van Olvarit wil hebben. Kan dit??

Sorry voor het hele verhaal :) Hopelijk kun je me op weg helpen!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Kindjes mogen nog maximal 1 liter voeding per 24 uur drinken totdat ze 6 maanden zijn. Het maakt niet uit of je deze hoeveelheid verdeelt over 4 of 5 voedingen hoor. Wanneer je kindje zo heeft gereageerd op de rijstebloem zou ik indien mogelijk nog even wachten met de bijvoeding. Het ene kindje heeft meer last van de wisseling dan het andere kindje.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina