Hai allemaal, Over 2 weken ga ik stoppen met de anticonceptie pil (einde pil strip). Ik zou graag begin volgend jaar zwanger willen worden, het liefste in januari! Maar dat kan je nooit weten, het kan zo een half jaar duren voordat het lukt. Om me nou een beetje voor te bereiden is mijn vraag. "hoelang duurde het bij jullie voordat je zwanger was, na het stoppen van de anticonceptie?" Ondanks dat het bij iedereen anders is.. Is het toch even interessant! Liefs, Simone.
Bij onze eerste was ik 3 maanden gestopt, waarvan we de eerste stopmaand nog niet voor een kindje zijn gegaan, ik wilde eerst de cyclus afwachten.. Dus in de 4e maand was het raak..
In ronde 4 zwanger geworden van onze dochter. 2de zwangerschap ook ronde 4 maar tussen ronde 2 en 3 operatie gehad dus eigenlijk na 2 rondes. Maar dat werd een miskraam met 11weken.
Bij de eerste in ronde 2 Nu in ronde 5 zwanger. De eerste keer was mijn cyclus onregelmatig en was ik pas na 2 maanden voor de eerste keer ongesteld, en daarna dus zwanger. En deze keer had ik een regelmatige cyclus van 30 dagen
De meesten hebben hier geen nette cyclus van een maand, vandaar 'rondes'. Ik zit nog net in mijn 9e ronde, ca. 8 maanden.
Bij mijn 1e na 3 maanden (hij is helaas overleden bij 22wk) de 2e en 3e in eerste ronde met behulp van ovutesten en slikte toen de pil niet meer, deze ronde in mei gestopt,juni onderzoeken gehad en groen licht gekregen,en weer in de eerste ronde met ovutest zwanger geraakt,voel me ook.dan.zeer blij dat het snel is gelukt maar dat is niet bij iedereen zo. Als ik jou was zou ik stoppen en 2 maanden je cyclus aankijken,heel veel succes!
Bij de eerste na 18 maanden (10 rondes) m.b.v. Clomid en na een operatie om een cyste uit mijn eierstok te verwijderen en te kijken of mijn eileiders goed sperma er door konden laten gaan. Heb PCO. De tweede ongepland ( maar zeker gewenst) na 6 rondes ongeveer. Er staat gemiddeld ongeveer een jaar voor. Daar zou ik mij dan ook op instellen en alles wat eerder is, is dan mooi meegenomen. Anders wordt je steeds zo teleurgesteld als je van 3 maanden uitgaat bv.
Jeetje echt allemaal verschillend. Ik kan er idd beter van uit gaan dag het land duurt. Maar hoop zo gauw zwanger te zijn Ik weet nog steeds niet wat met rondes wordt bedoelt. Hihi
Ben vorig jaar tussendoor gestopt met de pil niet omdat we voor een kindje wilde gaan maar gewoon omdat ik met pil zo vaak vergat. Toen heeft het half jaar ofzo geduurd voordat ik ongesteld werd!! Nu ben ik in half juli gestopt met pil, en daarna ook gelijk weer normaal ongesteld geworden gelukkig! Maar tot nu toe helaas nog niet zwanger. Rondes word bedoeld hoeveel maanden je eigenlijk al bezig bent, elke maand heb je een nieuwe ronde/ kansen