Hoi dames, ik ben zoo blij, want over 6 dagen krijgen we eindelijk de geslachtsbepaling! Ik ben dan precies 18 weken zwanger. Dit omdat ik in Frankrijk woon en de geslachtsbepaling hier niet voor die termijn gedaan wordt helaas. Met 15 weken nog een goede echo gehad maar de gyn wilde het geslacht niet zeggen. Nu nog 1 weekje doorstaan en dan mogen we naar onze kleine in 3/4d kijken! Oh ik kan echt niet meer wachten Wilde mijn blijdschap even met jullie delen
ik weet het niet meer! Vanaf het begin was ik overtuigd van een jongen, maar de laatste weken denk ik ook steeds vaker een meisje.. Toch neig ik nog steeds meer naar jongen denk ik.. Nog 5 dagen afwachten
spannend!! Ik hoop voor je dat de kleine mee werkt. Ik heb 1,5 week geleden een geslachtsbepalingsecho gehad en toen lag de kleine met de beentjes tegen elkaar dus was het niet te zien.. moest toen weer een week wachten en toen was het al heel snel duidelijk dat we nog een meisje krijgen Ik was ook echt zenuwachtig voordat ik de echo had, begin jij al een beetje de zenuwen te krijgen haha.
Spannend Luca, k ken het gevoel, wij hebben de pretecho a.s. donderdag! Ben zo beneuwd wat we krijgen!
@Ess; ik hoop het ook! Maar het is een 3d/4d echo dus dan zal het toch wel te zien moeten zijn.. En anders heb ik altijd de 20 weken echo op 28 februari, en een tweede 20 weken echo staat al gepland op 9 maart dus mocht het nu echt niet te zien zijn dan heb ik nog 2 kansen @Kanelly; ohh ook al zo spannend. Heb je zelf een voorgevoel? Veel plezier!
@Luca: Ik heb niet echt een voorgevoel, maar neig meer naar een jongen, waarom weet ik niet. Jij? Hoop dat ze het kunnen zien en dat de kleine er niet met zn/haar handen voor lgt! Hij/zij is in ieder geval flink bewegelijk, net nog geluisterd met de Angelsound en horen hem bewegen. Heb het idee dat ik m nu af en toe voel, kleine plopjes af en toe!
Netjes dat er bij 18 weken het geslacht verteld wordt! Ik had bij 18 weken een controle bij de gyn maar hij wilde niet eens kijken... Ik moest maar gewoon wachten tot de 20-weken echo, nou toen ik thuis kwam heb ik gelijk een echopraktijk gebeld en kon dezelfde dag nog terecht hahahaha
@ Linnekepinneke; het is wel een pretecho. Ik woon op corsica en 3d echo's doen ze hier sowieso niet aan, dus we moeten ervoor naar Marseille. Maar je kunt hier voor de 18 weken niet voor een geslachtsbepaling helaas (had het liever eerder al willen weten haha, maar vind het ook wel fijn dat het nu duidelijker is dus meer zekerheid).. Ik had met 15 weken nog een echo bij de gyn en die weigerde ook te kijken, terwijl het al zichtbaar zou kunnen zijn lijkt me. @ Ess; Ja ik heb belachelijk veel echo's omdat ik qua zorgverzekering nog een beetje tussen twee landen in bungel. Dus heb ik met 9 weken een termijnecho gehad in nl, toen onverwachts met 11 weken omdat ik gevallen was in marseille, toen met 15 weken bij de gyn op corsica en nu de pretecho met 18 weken en over 2 weken de 20 weken echo in nederland, en wanneer ik dan weer terug ben op corsica heb ik weer controle bij de gyn en krijg ik daar de 20 weken echo nog eens. Dat moet omdat ze in nl niks hebben aan mijn franse papieren en vice versa. En verder krijg ik bij elke controle vd gyn een echo (iedere maand).. Dus ik denk dat we een pretecho rond de 30 weken maar even overslaan Aan de ene kant wel leuk en fijn om zo onder controle te staan, aan de andere kant ook beetje teveel van het goede soms Zo heb ik nu ook al iets van 6x bloed laten prikken voor hetzelfde.. 1x in nederland, 2x in frankrijk (bij huisarts en gyn), 1x toen ik gevallen was en nu gister moest ik weer voor trisomie 21 (want dat is hier een verplicht onderzoek). eigenlijk moest ik in nederland ook nog een keer voor de anti-D prik maar die heb ik gelukkig al gehad ivm het vallen. Kan altijd heel slecht tegen prikken maar heb er nu al zoveel gehad dat het me echt niets meer doet Maargoed de vraag is nu of we het wel gaan redden naar onze pretecho, want er is een staking van de boten en misschien kunnen we dus helemaal niet vertrekken! En ik betwijfel of ik die echo nog kan verplaatsen want je moet een maand van tevoren al reserveren
Zo dat zijn zeker veel echo's en onderzoeken. De echo's zijn dan wel leuk natuurlijk, maar al dat bloedprikken is ook vervelend ja. Maar waar woon je dan momenteel? Of heb je in 2 landen een huis? Wel een gedoe steeds dat reizen of valt het wel mee? Jeetje zeg, leuk dat die boten staken :S Wanneer moet je met de boot mee? Hoop dat ze dan niet meer staken en dat je dan gewoon voor die echo kan! Blijft dus even spannend voor je of je het gaat halen.
Ik woon nu op Corsica. In Nederland heb ik geen huis voor mezelf meer, maar ik kom er wel eens in de 2 a 3 maanden om mijn familie en vrienden te zien. De laatste keer was ik er in december en toen was ik net 9 weken zwanger en in die periode was mijn zorgverzekering nog niet rond in frankrijk, vandaar dat ik het toen zo heb geregeld dat ik tot februari ook in nederland nog bij de vk loop. Nu dus nog 1 controle en de 20 weken echo in nederland en daarna blijf ik definitief onder controle op corsica, waar mijn zorgverzekering sinds deze week eindelijk rond is We vertrekken morgenavond, maar de boot die we eigenlijk hadden vaart niet meer. En omdat ik niet direct bij de franse maatschappij had geboekt maar via een nederlands bedrijf, kon ze mijn ticket eerst niet omzetten naar een andere boot die nog wel vaart (wel vanuit een andere stad maarja er vaart tenminste nog iets). Nu heeft ze uiteindelijk wel toegezegd omdat ik in een cabine zit met mijn vriend en dus in principe geen extra 'plaats' in beslag neem op de boot (en omdat mijn vriend vertelde dat we voor een echo gingen), maar daar heb ik geen schriftelijke bevestiging oid van gehad, dus het kan net zo goed zijn dat ik morgenavond daar in wil checken met mijn ticket voor die andere boot en ze me dan weigeren.. Tja en dan is het ook al te laat voor een vliegticket. Het blijft dus nog even spannend! Al denk ik niet dat ze een zwangere vrouw zullen weigeren maar je weet nooit anders kan ik altijd nog hartverscheurend gaan huilen haha. We zullen zien!
Oke op die manier. Wel handig hoor 2x een 20 weken echo. Weet je gelijk zeker of alles goed is met je kindje en het blijft altijd leuk om een echo te krijgen vind ik. ooh spannend zeg, is te hopen dat het wel goed is doorgegeven dat jullie nu met een andere boot mee mogen en niet dat je daar voor niks staat. haha ja inderdaad anders moet je gewoon heel zielig gaan huilen dat je echt naar die echo MOET!!! Nou in ieder geval heel veel succes dan morgen en hoop dat het gaat lukken, maar dat lees ik vast hier wel denk ik
Nou hier een kort verslagje van de écho!! Het geslacht was Heel snel en makkelijk te zien, we krijgen een prachtige dochter! Een mooie foto van haar gezichtje konden we helaas Niet krijgen want ze lag met haar golfeur helemaal naar beneden. Dus de foto is nie t zo Heel goed gelukt maar ach het maakt allemaal niets uit! Zijn supergelukkig ermee en helemaal trots
Super leuk!! Gefeliciteerd!! Jullie konden dus toch met de boot mee Nu lekker roze spullen kopen haha.