Verwarring echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Babii, Feb 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Goedenavond,

Ik heb gisteren een spoed echo op de SEH gehad, veel krampen, maar uiteindelijk waren het mijn darmen *heel fijn haha*.

Heb een echo gekregen en was gisteren 5 weken en 3 dagen zwanger. Op de echo was al een dooierzakje te zien en 4 dagen ervoor alleen de vruchtzak.

Ze had het over een dikke rand op het dooierzakje, maar waar dient dit voor?

Tevens zie ik op de echo, links in beeld van het vruchtzakje een soort garnaaltje. M.i. is dat het kindje, of komt die uit de dooierzak (stomme vraag waarschijnlijk)?

Ben even benieuwd of ik mijn kindje dus zie, maar ook hoe hij dan zijn voeding krijgt, want hij zit immers niet vast aan die dooierzak?

Hier de echo zonder bewerkingen:

http://i39.tinypic.com/6z0xoi.jpg

En deze echo (met rode aanduiding) is m.i. het kindje:

http://i43.tinypic.com/33xxag4.jpg

De arts zei dat het er goed uitzag voor mijn termijn, ben wel even benieuwd naar jullie mening en uitleg want de arts werd tot 5x toe weggepiept dus veel vragen waren er niet te stellen.

Groetjes,
    Babii

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Vervelend dat je geen duidelijke uitleg hebt gehad.
    Wat je aanwijst is niet het kindje, dit is je baarmoederwand wat iets oplicht.
    je kindje is op dit moment nog heel klein en zit aan de dooierzak vast. Het is waarschijnlijk het verdikte deel waar de gynaecoloog het over had.
    Ik verwacht dat je over een week of 2-4 terug moet komen voor een echo. Dan zie je een stuk meer!

Imke

3. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Nee, ik moet woensdag al terug. Ben dan 6 weken en 1 dag.

Loop onder ivf behandeling, dus heb meerrrdere echo's.

Horen zeurende krampen en rugpijn ook bij een zwangerschap? Want ik heb dat steeds en ben steeds bang voor een miskraam oid.

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Mag er bij horen! is de groei van de baarmoeder die je voelt!

Imke

Share This Page