Is dit genoeg? bijna 7 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Blaadje, Jul 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en haar schema is nu:

07:00 voeding
    10:00 fruit bijv. meestal driekwart van een stuk fruit
    11:00 voeding
    14:00 medicatie met beetje voeding
    15:00 voeding
    17:00 groente, maak eigenlijk altijd vers maar laatst ivm vakantie potjes geprobeerd en ze eet nog geen groot potje leeg. Is haar 1x gelukt en toen heeft ze later heel veel weer uitgespuugd.
    19:00 laatste voeding

Ik geef dus nog bv. maar alle groenten en fuit doet ze lang over en na een paar happen wordt het al moeilijk om haar zover te krijgen om verder te eten.
    Ik wil nu binnenkort weer gaan proberen met een broodkorst.
    Of kan ze ook al een heel broodje eten??

Ik vind het nogal lastig vooral om dat ze er zolang overdoet om alles op te eten. Ik vind het dan moeilijk om te bepalen of ze genoeg heeft gehad.

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

of het wel/niet genoeg is, kan maar 1 iemand je antwoord op geven: je dochter ;)

Mij is altijd verteld dat tot 8 maanden melkvoeding (en dus ook borstvoeding) qua voedingsstoffen het belangrijkste blijft. Na 8 maanden geeft melkvoeding niet meer voldoende voedingsstoffen die een kind dan nodig heeft en wordt bijvoeding belangrijker. Dat gezegd hebbende heb je dus iig nog even om je bijvoeding op je gemak uit te breiden.

Wat betreft de hoeveelheden: als je dochter nog honger zou hebben, zou ze zeker eerder voor borstvoeding komen of ze drinkt gewoon meer bij je. Ik heb het idee dat je prima bezig bent zo. Bijvoeding is nu vooral aan smaken wennen en andere smaken leren kennen.

Wat betreft brood: er zijn verschillende adviezen over wanneer daarmee te beginnen. Volgens het voedingscentrum kan je met 6 maanden daarmee beginnen (wel met tarwebrood, nog niet met volkorenbrood). Of je een broodkorst geeft of stukjes, is helemaal aan jouzelf. Hier zijn we begonnen met een broodkorst om op te sabbelen. Maar ken ook mensen die gelijk zijn begonnen met stukjes met boter erop.

Mijn ervaring is dat het tot 1 jaar best puzzelen is met een baby wat betreft bijvoeding. Probeer je dochter een beetje te volgen, dan komt het vaak wel goed.

Heel veel succes!

groetjes, Judith

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Ik sluit me bij Judith aan. Kijk naar de behoefte van je dochter.
    Wij zijn met 6 maanden echt met bijvoeding begonnen, daarvoor enkel wat hapjes fruit proberen.

Brood eet hij nu sinds 2 weken goed. Hij hèft nu door hoe hij kauwen moet.
    Fruit en avond eten prak ik een beetje fijn, wel met wat grovere stukken. Hij krijgt wel alles vers. Rijstewafeltjes zijn hier ook een succes of een stukje liga.
    Ik geef wel FV en hij zit momenteel op 3 a 3,5 fles en soms s nachts nog een fopflesje 90/1
    Ik kijk naar zijn behoefte. Hij zit dan wel op 3 a 3,5 fles maar heeft nog wel behoefte aan de tijden van 4 flessen.
    De eerste en laatste zijn 190/6 en die andere 2 100/3 en tussendoor krijgt hij ook nog wel wat water of een beetje aangelengde siksap.

4. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Voor mijn zoon is dit te veel. Ik merk de laatste tijd dat hij zijn avondfles niet meer op wil drinken... Hij laat ongeveer 120 staan. Ik moet de fles van 3 uur er denk ik maar eens afhalen.
    Dit is M. zijn ritme:

06:30 fles 180 ml + 2 schepjes pap
    09:30 fruithap (halfvol potje 6 maanden)
    11:00 fles 180 ml
    13:00 halve boterham met smeerworst
    15:00 fles 180 ml
    17:00 groentehap (halfvol potje 6 maanden)
    19:00 fles 180 ML + 3 schepjes pap

Share This Page