Verwarring over de uitgerekende datum.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendyw80, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Wij zijn vamorgen bij de vk geweest voor de termijnecho.
    Die wilde ze afgelopen dinsdag doen maar toen ging er van
    alles mis met de apparatuur.
    Dus ik heb nu 3 echo's gehad maar ook 3 verschillende
    uitrekendatums.
    Volgens de berekening op basis van de eerste dag laatste
    menstruatie ben ik op 20-08-09 uitgerekend.
    Bij de eerste echo kwamen ze uit op een week later 27-08-09.
    En nu op de termijnecho vandaag hadden ze het over 28-08-09.
    Ik weet het is maar een datum maar je leeft er toch naar toe toch.
    Is/was het bij jullie ook zo verwarrend gegaan of niet?
    Groetjes Wendy

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Hier 3 verschillende data, waar overigens telkens maar een dag tussen zit. Op basis van mijn cyclus kom ik op de middelste datum uit, en die houden we maar aan. Je hebt toch een speling van 3 weken voor en 2 weken erna.

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik had ook 3 verschillende datum, en moest van de Gyn de eerste datum van de echo aanhouden, dus ook niet datum van me laatste menstruatie..Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet....Als ie maar rond die tijd geboren wordt, dacht ik op dat moment... :) :)

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier varieerde de data tussen 6 en 10 juli. Ik hield de 6e aan. Die was het dichtste bij ;) . Fae werd uiteindelijk de 16e geboren.

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik heb ook 2 uitrekendatums. Volgens mijn laatste menstruatie ben ik op 15-05 uitgerekend. Volgens mijn eerste 2 echo's op 20-05. Van de verloskundige moet ik 15-05 aanhouden omdat er maar 5 dagen verschil in zit en het kindje toch bijna nooit op de uitgerekende datum komt.. Zelf vind ik gewoon dat ik de 20ste ben uitgerekend.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het eerst eind juli, op basis van mijn laatste menstruatie. Maar op basis van de termijn echo, en dat mijn cyclus meestal 31 dagen is, hebben we toch de datum op 2 augustus gezet.
    (de de kleine is tot de 10e blijven plakken.)

Misschien heb jij je eisprong ook wel een week later gehad? Had je daarvoor wel een cyclus van 28 dagen?
    Ik dacht dat zo'n termijnecho redelijk betrouwbaar was, misschien 3-4 dagen afwijking..

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Bedankt alvast voor jullie reactie.
    Deepfreeze ik heb altijd een cyclus van 28 dagen gehad.
    Ik was net gestopt met de nuvaring ben daarna keurig op
    tijd ongesteld geworden.
    En toen ik weer ongesteld moest worden werd ik dat niet meer.
    Ik dacht eerst dat mijn lijf nog ontregeld was door die ring maar
    achteraf bleek ik gewoon zwanger te zijn.
    Maar we houden gewoon de datum van de termijnecho aan.
    Groetjes

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier ook 2 data, ik heb altijd de eerste aangehouden, dat vonden ze ook prima.

9. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Bij mij was volgens de berekening met de eerste dag van mijn laatste menstruatie 24 April en met de eerste, 2de en de 20 weken echo kwamen ze allemaal uit op 30 april..

Heeft te maken geloof ik indd met wanneer je je eisprong heb gehad en ze doen het ook op basis van metingen van de beeb, kan maar zo zijn dat als je beeb een groeispurt krijgt en dus voorop ligt met de groei in vergelijking met je vorige echo's dat je dan weer een andere datum krijgt.. Dat had ik namelijk bij mijn eerste echo, die was met 9 weken.. ikzelf dacht al 10 weken te zijn met betrekking tot de bereking vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.. Maar de metingen gaven aan dat ik 9 weken was.. Ze heeft toen 3 keer gemeten waarvan 1 weer uitkwam op dat ik 9 wekn en 3 dagen was.. Heel verwarrend allemaal, ik ga gewoon van de zo laat mogelijke datum uit, dan valt et w88 aan het eind weer wat mee :p

10. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    ik heb ook 2 verschillende data,s
    Volgens 3 echo,s ben ik uitgerekend op 1 juni,en volgens mijn laatste menstruatie 7 juni.
    Nu wil de verloskundige 7 juni aanhouden,maar hou zelf 1 juni aan ;)

11. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Hey,

Wat ik heb begrepen is dat een kindje de eerste 10 of 12 weken (weet ik ff niet zeker) altijd even hard groeit, en dat een bepaald aantal cm staat voor een bepaald aantal weken zwanger. Dit zou naukeuriger zijn dan laatste menstruatie heb ik me laten vertellen!

Dus ik denk dat de termijn echo idd wel zal kloppen!

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja ook hier drie datums gehad. Erg lastig vond ik het. Vooral in het begin en je de eerste weken aftelt en ineens een week verder bent en een week later hoort dat je een week korter bent. Erg verwarrend meer uiteindelijkn heb ik me erbij neergelegd.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zolang je binnen een week verschil blijft (tov laatste menstruatie) dan hanteert men eigenlijk altijd de uitgerekende datum obv je eerste dag laatste menstruatie is mij verteld. Ik bleek met de termijn echo ook drie dagen korter zwanger te zijn. Terwijl ik met de NTmeting weer exact uitkwam met de oorspronkelijke datum.
    Ik blijf dus nu gewoon uitgaan van de oorspronkelijke datum... hoop eigenlijk dat puk nog wat langer blijft zitten.... we moeten nog verhuizen #-o :-k voor de uitgerekende datum :rolleyes:

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat klopt idd, maar een meting van een milimeter verschil op de echo, kan voor je datum weer 1, 2 of 3 dagen verschillen... Het blijft toch handwerk eigenlijk. Maar oke, zo heel veel verschil maakt het toch niet uit. Vanaf 39 weken (en sommigen eerder) kan bijna niemand meer wachten tot die kleine komt :)

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij mij was t volgens me menstruatie 5 juli volgens de echo 1 juli , en toen ik een zwangerschapsverklaring vroeg stond er 2 juli op dus hou ik dat maar aan

16. mona23

mona23 Niet meer actief

maaruh, als er zoveel verschil inzit, dan kom je toch ook in de war met je verlof of zie ik dat nu verkeerd?

17. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik zou even aan de verloskundige vragen welke datum zij aan houdt. Deze komt nl. ook op je zwangerschapsverklaring te staan ivm aanvragen van het verlof en vliegen als je dat wilt.
    Het is het handigste om die datum aan te houden voor jezelf ook al lijkt het nu (en hopenlijk altijd) vrij onbelangrijk. De officiele datum wordt pas echt van belang als je ver overtijd loopt of als je kindje opeens te vroeg geboren dreigt te worden.

Ter info: Bij mij lagen de data ook bijna een week uiteen en werd de laatste datum als officiele datum aangehouden. Ook al klopte die datum volgens mij niet, ik ben nu erg blij dat die datum werd aangehouden. Mijn zoontje kwam namelijk totaal onverwacht twee maandjes eerder. En dan telt de zwangerschapsduur opeens heel hard door, in echt van alles en nog wat: behandeling, medicijnen tegen het RS virus etc.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lijkt alsof iedereen 2 of meer datums mee krijgen. Menstruatie datum en echo datum. Eerste berekening was het 6juli en na de eerste echo zeiden ze 9juli. Verloskundige zegt dat ik gewoon eerste datum moet aanhouden. Nu weet ik het ook niet meer hoor. Zijn maar 3dagen maar je leeft toch naar díe ene dag ookal is er maar kleine kans dat hij/zij ook op die dag geboren word :p

Krijg ook vaak de vraag wanneer dé grote dag is.
    'eh ja ergens in de week van 6juli?" wat moet je dan zeggen?

19. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.
    Dat bedoel ik nou ook Roozjuh.
    Het is maar een datum maar je leeft er wel naar toe
    vind ik.
    Ik weet ook niet wat ik moet zeggen als ze naar de
    datum vragen.
    Is het nu 20 27 of 28 augustus nu zeg ik maar eind augustus.
    Ik weet precies wat je bedoelt.
    Groetjes Wendy

20. inge27

inge27 Lid

26 mrt 2008
    33
    0
    0
    Waarschijnlijk kunnen ze het je vertellen tijdens de 20 wk echo, als ze de schedel van het kindje opmeten. Wel vervelend die onzekerheid van datum.

Gr Inge

Deel Deze Pagina