Ontslag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sandraaaa, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraaaa

sandraaaa Nieuw lid

24 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo uwv!

ik heb een vraag. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik vanaf 15 november geen werk meer heb. ik heb een 0 uren contract en ben daar eind augustus begonnen. nu is mijn vraag, waar heb ik straks recht op? en heb ik uberhaupt wel ergens recht op aangezien ik een 0 uren contract heb en er dan geen 3 maand heb gewerkt..

mvg Sandra

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sandraaaa,

Vervelend dat je per 15 november geen werk meer hebt.

Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet voldoen aan de wekeneis.
    Deze wekeneis houdt in dat je van de laatste 36 weken voordat je werkloos wordt minimaal 26 weken moet hebben gewerkt.
    Dit kunnen ook werkzaamheden op basis van een nul-urencontract zijn.

Als je voorafgaand aan je huidige baan vanaf eind augustus niet hebt gewerkt voldoe je niet aan de wekeneis en kom je niet in aanmerking voor een WW-uitkering.
    Heb je wel voor die tijd gewerkt (bij een andere werkgever) en voldoe je aan de wekeneis dan kun je wel een WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Geen recht hebt op een WW-uitkering van UWV en totale (gezins)inkomen onder het sociaal minimum?
    Je kunt dan misschien in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering van de Gemeente.
    Informatie over de bijstand vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. sandraaaa

sandraaaa Nieuw lid

24 okt 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Bedankt voor de informatie! Ik heb voor deze baan niet ergens anders gewerkt omdat ik toen net klaar was met school. ik heb wel stage gelopen maar dit telt denk ik niet mee..

mvg

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sandraaaa,

Het klopt inderdaad dat een stage niet mee geteld wordt voor de wekeneis WW.

Ik wens je veel succes bij je sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina