Welke temperatuurmeter is het beste?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Butterfly1, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Ik dacht deze ronde weet je wat ik ga ook eens temperen. Nu had ik zo een temperatuurmeter gekocht die je in je oor moet doen maar het lijkt wel of dat ding stuk is, want volgens dat ding ben ik steeds onderkoeld (dan bedoel ik 34 graden of 35,4). Nu was het niet de duurste maar dit werkt ook niet......
    Hoe temperen jullie en wat is volgens jullie de beste methode (en merk)?

Alvast bedankt,
    Liefs Butterfly1

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb gewoon een digitale thermometer..merk weet ik niet maar die bevalt mij goed.
    Wel altijd rectaal meten voor de meest nauwkeurige meting he!

3. Butterfly1

Ja die heb ik dus ook heb er 1 van action gekocht en dan sochtends meten voor je opstaat maar hij geeft toch echt 34 graden aan. dus volgens mij klopt die niet helemaal.
    Vandaar dat ik me afvraag welke en wat het beste is.

Liefs

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    rectaal is inderdaad het beste, mnaar zelf temp ik altijd oraal. en werkt ook goed hoor.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Een oorthermometer is te onnauwkeurig.

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Een oortemperatuur meter is echt onnauwkeurig. Ik zat laatst met vriend op de EHBO, met malaria verschijnselen en hij had bij zijn HA 40,2 graden koorts. Komen we op de eerste hulp, wordt hij daar gemeten (15 min later), had hij in ene 34 graden. Toen zei die verpleegster ook dat het niet zulke goede dingen zijn.

Dus gewoon de ouderwetse manier, werkt het best.

Groet Snoozie

7. Butterfly1

Bedankt voor jullie reacties maar heb een beetje een fobie tegen die termometers die daar in gaan zeg maar. Is onder je tong leggen ook een optie?

Liefs

8. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Mmm dat is volgens mij niet nauwkeurig genoeg. Het gaat immers om kleine temp. verschillen. Wat ook kan is vaginaal, als je je daar misschien beter bij voelt?

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Onder je tong werkt prima!
    Ik kan er duidelijk mijn ei in vinden hoor ;).

10. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Heeft iemand ook positieve ervaringen met de digitale thermometer van kruidvat? Ben nu al meer dan een week bezig maar heb elke dag 36,1 (echt bizar). Of maakt het niet zoveel uit wat voor merk je hebt?

11. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ik heb ook die van kruitvat gekocht, moet je onder je oksel doen toch?

ben er alleen nog niet mee aan de slag gegaan.. :oops:

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onder je oksel is ook te onnauwkeurig.

In de mond schijnt wel te gaan, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

13. Eva29

Eva29 Lid

15 nov 2007
    10
    0
    0
    Verzorgende IG
    Venlo
    Men gewone digitale thermometeer kan je rectaal (anus), oraal (mond, onder je tong)), en auxiair (onder je oksel) meten. Deze metingen zijn vrij nauwkeurig. Je moet er wel op letten dat als je auxilair meet dat je er dan 0.3 graden bij moet tellen, en bij oraal moet je er 0.5 bij tellen. Bij rectaal hoef je er helemaal niets bij te tellen, en deze meting is het meest nauwkeurig.

groetjes!

14. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Nou ik wacht deze cyclus nog even af en dan koop ik een andere thermometer want ik snap er niets meer van. Hele tijd 36,1 dan 1 dag 36,4 (jippie eisprong dacht ik) en 1 dag 36,7 en dan weer 36,1 (zit nu op dag 16). Dus volgens thermometer heb ik nog geen ei gehad terwijl ik dat wel heb gevoeld. Na ei moet je temp toch hoger blijven? Bij mij dus niet. Denk dat ik nu een van Braun ga kopen, wel wat duurder maar als het maar resultaat geeft dan maakt dat niets uit.

15. Eva29

Eva29 Lid

15 nov 2007
    10
    0
    0
    Verzorgende IG
    Venlo
    Als je het niet vertrouwd, moet je dat zeker doen!
    Dan heb je tenminste een beetje meer zekerheid!

Succes ermee!

Groetjes eva

16. gully

gully Lid

14 feb 2007
    36
    14
    8
    Vrouw
    Testanalist
    Den Haag
    Wat ik weet is dat die dingen niet te vertrouwen zijn, ze verschillen 1 tot 2 graden

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoe je ook meet, je hoeft er niets bij op te tellen. Het gaat tenslotte om de verhouding tussen de verschillende temperaturen (voor en na de eisprong) en niet om de absolute waarden!

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb die van Braun en heb afgelopen dagen dubbelop gemeten. De oorthermometer geeft elke keer precies 0.1 hoger aan dan rectaal... lijkt mij dus toch redelijk precies! Ik blijf het af en toe nog wel even "checken", maar ga toch maar met die oorthermometer werken denk ik, stuk makkelijker ;)

Deel Deze Pagina