Hoi, Ik ben net bevallen en geef net een weekje borstvoeding, ik moet er echt nog m'n draai in vinden en weet er (merk ik) ook weinig vanaf. Wat ik me afvraag (en wat ik overal lees) is dat je niet zomaar kunt stoppen met borstvoeding en overgaan op flesvoeding, waarom kan dit niet? Ik heb op het ziekenhuis gelegen (woon in Belgiƫ) na mijn bevalling en omdat mijn zoontje op een hele warme dag bleef huilen en constant vragen (huilen) om gevoed te worden heeft de verpleegkundige hem uiteindelijk een flesje (kunstvoeding) gegeven. Als hij weer eens zo'n dag heeft waar hij constant om voeding vraagt kan ik hem dan ook niet een flesje geven, zodat z'n honger gestilt is en de volgende voeding weer gewoon borstvoeding geven? Ik kolf ook wel af, maar het duurt vrij lang voor ik een beetje heb. Alvast bedankt!
Hoi, Lastig kan het begin zijn he. Je merkt inene dat het anders in elkaar zit dan dat je dacht. Je kunt niet zomaar stoppen met het geven van borstvoeding omdat je lichaam de borstvoeding opgang heeft gebracht en je lichaam het ook weer moet afbouwen. Denk maar aan een auto bij het verkeerslicht. Als het licht op groen gaat moet de auto vaart maken. Eerst gaat het nog een beetje langzaam om vervolgens steeds sneller te gaan. Als hij moet remmen staat hij niet inene stil, maar gaat hij steeds langzamer rijden om uiteindelijk stil te staan. Zo werkt het ook met het geven van borstvoeding. Je moet goed vaak aanleggen om lekker hard te kunnen gaan. Als je baby een hongerige dag heeft dan leg je hem vaak aan en wissel je vaak van borst. Geef geen flesjes andere melk tussendoor, maar leg hem aan. Als je hem volledige borstvoeding geeft moeten je borsten goed weten hoeveel melk ze aan moeten maken en dit weten ze als jij je baby steeds aanlegt. Bedenk dat het geven van borstvoeding een systeem van vraag en aanbod is. Hoe meer vraag, hoe meer aanbod. Is het een beetje duidelijker? Groeten Rieneke