Hallo, Omdat ik gisteren niet ongesteld ben geworden, deed ik vandaag maar even een testje. Deze test gaf duidelijk aan dat ik dus zwanger ben! Alleen kom ik er niet uit met het berekenen van mijn bevaldatum. Ik heb na het stoppen met de pil (eind september), vanaf oktober een onregelmatige cyclus gehad. 19 september ongesteld geworden en vanaf dat moment een cyclus van 31-41-43 dagen gehad. Ik ben 07 februari voor het laatst ongesteld geweest en dat was tot 12 februari. Kan ik hier iets mee of moet ik wachten (wat super moeilijk is) tot ik een afspraak heb? Alvast bedankt, M
Hoi M, gefeliciteerd! Afwachten zul je sowieso helaas moeten... De kans is groot dat je nu ook een iets langere cyclus hebt gehad en dus gewoon nog heel pril zwanger bent. Als je 7 februari als laatste menstruatie neemt (de duur ervan maakt niets uit) en als je uitgaat van een normale cyclus van 28 dagen zou je 14/11 zijn uitgerekend, maar als je weer een langere cyclus hebt gehad, bv van 35 dagen, dan ben je 21/11 uitgerekend. Een termijnecho zal dat straks moeten uitwijzen. Je verloskundige zal je misschien wel een voor een vroege echo sturen, zodat je een beetje weet waar je vanuit kunt gaan. Groetjes Brigitte