Tips FF en zwanger worden :D

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lies2012, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Hoi hoi,

Ik heb een vraagje. over een maand ongeveer laat ik mijn spiraaltje (koper) verwijderen.
    We hebben nogal een druk leven (wie niet) en aangezien vriend ook vaak in het buitenland zit, willen we toch kijken wanneer mijn ovulatie 'precies' is.. kunnen we wat gerichter te werk gaan..

Nu wil ik dus ovulatietesten gaan gebruiken, sowieso de eerste 2 maanden zodat ik mijn lichaam een beetje leer kennen en ik wil gaan tempen.
    hebben jullie hier nog tips in? Tempen rectaal voordat je opstaat toch 's ochtends? Heb FF al gedownload, maar in het engels is toch wel even wennen.. Is er ook een goede NL app?

Verder nog tips? (behalve heel veel goede seks ;))

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    nog een belangrijk detail. Je tempt idd rectaal elke dag voor het opstaan, maar wel elke dag op hetzelfde tijdstip! Ovulatietest kun je het beste rond 12 uur doen. Dan heb je de beste uitslag

3. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam

Oke, dank je! Dat scheelt.. Ben elke ochtend om 7 uur wakker, dus zal het op mijn nachtkastje leggen haha.

Rond 12 uur.. oke, mee naar het werk dus;)

4. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik vond zelf de 'niet gevoelige ' ovu tests het prettigst. Dan krijg je alleen een streepje als je ovulatie echt opkomt (anders zat ik te hanessen. Welke Is nou donkerder) Nadeel Is dat als het window klein Is (had ik) je beter s ochtends en savonds kunt testen (omdat het zo maar in het midden kan zijn). Vulde info in app, maand 2 zwanger... Nooit getempt trouwens

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik temp niet maar gebruik alleen ovulatietesten. Die van zwanger en kids werken bij mij goed.
    Rond 12 uur (2 uur daarvoor zo weinig mogelijk drinken) en als de streepjes duidelijk worden test ik ook rond 19.00.

Bij tempen moet je rekening houden dat je verhoging na je eisprong is. Dus dan ben je eigenlijk al te laat.
    Tempen geeft goed inzicht als je het een paar mnd volhoudt.
    En ook noteren als je ziek bent, veel alcohol gedronken heb de avond daarvoor, enz. Kan allemaal van invloed zijn!

Groetjes!

6. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je nou is 2 maanden om de dag gaat klussen als mogelijk is

Bij mij was doormiddel van dit meteen 2e ronde raak

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hou er wel rekening mee dat je cyclus de eerste maanden erg wisselend kan zijn. Ik zou temperaturen maar de ovu testen kunnen op den duur erg veel geld gaan kosten..

8. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bestel altijd de ovulatie testen van sensitest. Online, lekker gemakkelijk en niet zoooo duur. Ik neem wel de gewone. Want die gevoelige zijn voor mij té gevoelig.

Ik temp enkel na mijn eisprong om te kijken of wel degelijk 1 gehad heb (en mijn temp dus omhoog gaat).

Succes :D

9. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! De eerste maanden kàn je cylcus nog rommelig zijn. Is niet perse zou, maar zou kunnen.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou ook nog even wachten met ovutesten en eerst even kijken wat je cyclus gaat doen. Je hebt nu nog geen idee hoe lang je cyclus zal zijn en wanneer je dus moet beginnen met ovutesten.

Tempen kun je al wel mee beginnen om vast een beetje inzicht te krijgen en je ei te zien:) verder regelmatig klussen, dan weet je zeker dat je je ei niet mist.

11. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar man zit dikwijls in buitenland. Dus dat zal ff moeilijk zijn denk ik ;)

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou niet beginnen met tempen en testen. Wat is daar de meerwaarde van? Dat je nog harder baalt als je vriend weg is als hij springt? Of dat hij een dag langer blijft als je ei springt?
    Ik neem aan dat jullie wel seks hebben als hij thuis is? Ik zou me daar op focussen dat je dan er voor zorgt dat het leuk is.

Kijk eerst eens hoe je cyclus zich ontwikkeld als die standaard is kan je hem misschien een dagje opzoeken om hem te verassen op het juiste moment.

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam

Nou, heel eerlijk... Dat gaat hier gewoon niet lukken haha. Vriend die regelmatig meerdere dagen in het buitenland zit, ik die soms avonden en weekenden werk.. lastig lastig ;)

@zonnetjte: ik heb een koperspiraal.. als het goed is blijft mij cyclus gewoon zoals die de laatste tijd is.. Want ik heb nu ook gewoon een eisprong en alles..

@flipske: Ja we hebben zeker seks als hij thuis is.. Soms 3-4 keer in de week, soms komen we nauwelijks aan 1 keer.. vandaar

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat fijn dat je een koperspiraaltje hebt. Hoe is je cyclus nu? Doordat er geen hormonen in dit spiraaltje zitten ben je gewoon direct weer vruchtbaar. Je hebt maandelijks gewoon een eisprong, ondanks het spiraaltje. Jij zal dus niet hoeven "af te kicken" van de hormonen van de anticonceptie. Je zou ip. nu dus al kunnen beginnen met tempen om te kijken hoe je cyclus is. bij een cyclus rond de 28 dagen zal je eisprong ergens plaats vinden tussen dag 13-16

15. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Wel de enige app die ik gebruiksvriendelijker vind dan FF is ovuview :) Alleen is FF wel een pak correcter, alleen zit ie moelijker in elkaar. Ovuview is overzichtelijker en best goed eigenlijk :)

Zelf temperatuur ik ook, maar gewoon "onder de oksel" voor mij part is het even duidelijk allemaal.. belangrijkste is dat je het gewoon altijd op dezelfde manier doet :)

Eens je je cyclus dmv temperaturen kent, kan je er zelfs redelijk goed op gokken wanneer je in verwachting lijkt te zijn ;) hier wist ik het al 2x 2-3 dagen voor NOD door mijn temperatuur :)

16. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Meid doe lekker waar jij je goed bij voelt!

Ik ben ook direct begonnen met tempen en ovu testen, dat gaf mij een soort rust.
    Persoonlijk zou ik wel rectaal/anaal tempen, dit is het meest betrouwbaar.

Hopelijk heb je snel inzicht!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar dan heb je er ook weinig aan om ovulatie testen te gebruiken want je kan er op dat moment ook niets aan veranderen.

Ik vind het zelf zo typisch dat zoveel meiden direct beginnen met ovulatie testen en elke dag temperaturen. Zolang je net begint voor een kindje hoef je toch niet direct alles uit de kast te halen? Je hoort zo vaak van de meiden die heel lang bezig zijn met zwanger worden hoe hoog de druk is van het ovulatie testen, temperaturen, vrijen op commando.

Mijn tip is ook; ga lekker vrijen, geniet ervan, fantaseer over hoe het is. Valt het tegen, dan kan je na 6 maanden toch nog alle testen uit de kast halen? Wij hebben ook bij beide kindjes gewoon genoten van het vrijen, wel weet ik doordat ik doorgaans niet aan de pil ben ( alleen als een zwangerschap echt niet kan zoals toen mn man werkeloos en overspannen was ) hoe mn cyclus eruit ziet, ik zie het aan het slijmverlies, hou mn cyclus bij en kijk op de kalender waar we rekening mee hielden als er geen zwangerschap gewenst was. Maar al dat testen en temperaturen, dat hoef toch niet direct?

18. Voila

Voila Niet meer actief

Ik ben ook gelijk begonnen met ovulatietesten, maar wij genieten alsnog van de seks hoor. Het zou een ander verhaal worden als je alleen seks hebt op comando als je een positieve test hebt. Ik zie seks niet als 'moeten' ookal test ik.

19. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Woman log. Die gebruik ik. Is in het nl. Heb wel de Pro versie. Weet niet precies het verschil tussen wel of niet Pro.

20. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Nou, het is meer om te weten of we nog een kans hebben die maand.. Dan dat we alleen die 2 dagen zullen seksen hoor ;).

Voor ons voelt dit gewoon goed, bevalt het niet, dan bevalt het niet. We zien wel hoe het loopt, eerst dat ding maar eens laten verwijderen ;).

@Jaja, dank je wel voor je lieve bericht! Zit nu tussen de 29 en 33 dagen ongeveer.. gemiddeld 32. Hou het al een hele tijd bij..

Deel Deze Pagina