Ontrekkingsbloeding

Discussion in 'Zwanger worden' started by Toufaylah, Mar 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toufaylah

Toufaylah Lid

Mar 17, 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik hoop dat er hier een aantal vrouwen met ervaring en kennis zijn zodat ik mijn vraag hier neer kan leggen, namelijk;

Een maand geleden hebben wij onverwachts een vakantie gepland. Daarom ben ik toen aan de pil gegaan zodat ik daar niet ongesteld zou worden. Ik begon 3 dagen voor mijn eisprong (hij was dus sowieso niet betrouwbaar, maar hoopte dat mijn menstruatie wel zou uitblijven als ik in de stopweek niet zou stoppen).

Een week later hebben we onze geplande vakantie toch gecanceld en ben ik direct gestopt met de pilstrip (7 dagen de pil geslikt). Op de 4de dag kreeg ik een ontrekkingsbloeding, zonder stolsels.

Kan ik alsnog zwanger zijn? Zo ja, wanneer kan ik het beste testen? Als het bloeden gestopt is of op de datum dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden? (Dat is over 5 dagen)

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Je zegt zelf al dat de pil niet voldoende bescherming geeft omdat je vlak voor je eisprong bent begonnen..
    Dus de kans dat je zwanger bent is er zeker.
    Wat ik niet snap is dat je om zo'n reden ineens met de pil begint? Dikke kans dat je eigen hormoonhuishouding nu in de war is.

Je kan trouwens twee weken na je eisprong testen.

Dan nog een vraag..
    In een andere post van je zeg je dat je over twee maanden gaat stoppen met anticonceptie ivm kinderwens en dat je al drie jaar informatie aan het inwinnen bent over dit onderwerp.
    Beetje gek verhaal vind ik.. Zeker omdat je hier nu deze vraag moet stellen. Dit had je dan zeker geweten!

Of begrijp ik jou nu totaal verkeerd?

3. Toufaylah

Toufaylah Lid

Mar 17, 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    #3 Toufaylah, Mar 21, 2016
    Last edited: Mar 21, 2016
    Ja, dat klopt, een kleine knik in de kabel, maar wel heel scherp van je. Ik ga inderdaad pas over twee maanden stoppen met anti-conceptie, maar de pil was niet onze huidige anti-conceptie en daarom haal ik nu aan dat ik voor het eerst de pil ging slikken. Met inwinnen van informatie bedoel ik vooral de zwangerschap, het opvoeden, enzovoort. Ik heb me niet verdiept in alle medische zaken aangaande NOD. Ik hoop dat het nu dan ook geen gek verhaal meer is..

Ik ben inderdaad om zo een reden de pil gaan slikken omdat het geen relax-vakantie was. Het was beter dat de menstruatie zou uitblijven i.v.m. religieuze redenen (een reis aan mekka, zodat ik daar mijn gebeden kan verrichten) en geen zon,zee en strand waar ik geen zin had in mijn periode. Alhoewel zo een vakantie ook welkom is. Vandaar dat ik het risico 'een rommelige hormoonhuishouding' toch maar voor een keer wilde nemen.

Maar toch bedankt voor je hulp. Ik ben inmiddels wel wat heftiger ongesteld geworden, wel donker/zwart bloed ertussen, maar ik kan niet echt spreken van stolsels. Vanochtend werd ik wakker door hele waterige diarree. Vraag me af of ik het voor deze maand los moet laten of toch een testje kan proberen volgende week? Hoop dat de andere leden mij kunnen helpen uit ervaring..

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Als je zo heftig bloedverlies hebt lijkt de kans dat je zwanger bent me klein. Zeker zo kort na de eisprong, het vruchtje kan niet innestelen dan. Hopelijk ben je snel zwanger

5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Je verhaal is me nu een stuk duidelijker..
    Maar inderdaad wat al gezegd is, met zulk heftig bloedverlies is de kans erg klein. Maar als je twijfelt kan je altijd testen.
    Hopelijk is je cyclus ook nog normaal hierna!
    Succes!

Share This Page