Verweekte baarmoedermond, 28 weken zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamavanLoker, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik kom zojuist terug van de verloskundige en de informatie valt nu pas een beetje op z'n plek hihi.
    Ik verlies veel slijm (zaterdagavond echt een prop, weliswaar zonder stolsels of bloed, gewoon wit/geel van kleur) en heb steken onderin m'n vagina. Die komen gedurende dag en nacht, ontspanning en inspanning. Ik vertrek er even van maar gelukkig duren ze maar heel kort. Ze zijn onregelmatig. Meestal een paar na elkaar en dan 5, 10 of soms 30 min niet.
    De verloskundige heeft getoucheerd en stelde vast dat de baarmoedermond aan het verweken is. Er is verder geen ontsluiting gelukkig. De baby ligt laag maar nog niet vast.
    Ik moet een plasje inleveren bij de huisarts, een vaginale kweek laten maken en vooral rust houden en niets meer tillen.
    Ik knikte braaf, heb bedankt en liep naar buiten. Maar nu denk ik, ik ga dus waarschijnlijk de 37 weken niet halen? Mijn eerste kindje is ook geboren met 36 weken nadat de weeën waren begonnen.
    Is het verstandig om een "ziekenhuistas" in te pakken en de kleertjes alvast te wassen, maxi cosi kopen enz, zodat thuis alles al klaar is?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamavanloker,

wanneer je erg vroeg bevalt is een maxicosi, gewassen kleertjes etc nog niet nodig. Pas als je na de 35 weken bevalt heb je een redelijke kans dat het kindje niet zo lang in het ziekenhuis hoeft te blijven. Dan is het wel handig om alles klaar t hebben. Maar als je echt bv rond 30 weken bevalt, heb je tussen de geboort en thuiskomst van het kindje nog ruim de tijd om dit te doen. Al ben je dan vaak wel met je hoofd ergens anders en kun je het vaak niet zo op je gemak doen als dat je het van tevoren gedaan zou hebben.
    Ziekenhuistas klaarzetten lijkt me wel een goed idee als de klachten aanhouden.
    Het is waar jij je prettig bij voelt. Hoe waren de uitslagen van de kweek? Is er een mogelijke oorzaak gevonden of is het nog steeds afwachten.

Hopelijk blijft deze uk nog lekker een hele tijd zitten

Groetjes Brigitte

3. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,
    Dank je wel voor je reactie!

Uit de kweken kwamen geen infecties gelukkig. Het is ook weer gestopt met rommelen/steken.
    Ik denk dat de kleine is ingedaald? Mijn buik is lager inmiddels en ik voel wat minder grote bewegingen.
    We hebben dit weekend toch maar de laatste spulletjes gehaald en idd van de week al een tas ingepakt. Je weet maar nooit. Maar eigenlijk voel ik me nu best goed. Alleen een hangend/drukkend gevoel van onderen als ik langer dan een paar minuten sta en harde buiken bij inspanning (kleine op commode tillen, buggy uitklappen). Dus ga ik vaak zitten/liggen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Fijn dat het allemaal wat rustiger is. Het kan inderdaad indalen zijn. 2e kindjes kunnen dit eerder doen (of helemaal niet....), maar kunnen er ook weer uit wippen. Weet verder dat rond 30 weken een kindje een groeispurt heeft en hierdoor je baarmoeder wat sneller moet groeien dan afgelopen weken. Daardoor kun je ook meer klachten als harde buiken krijgen. Blijf dus inderdaad goed naar je lijf luisteren en doe het komende weken maar even rustig aan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina