Afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friezin87, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hallo dames,

Ik ben steeds zo verschrikkelijk misselijk. Niks helpt.
    Nu blijf ik door mijn misselijkheid maar afvallen, ondertussen zo'n trek en zodra ik wat gegeten heb komt het er weer uit. Sorry niet echt smakelijk.
    Ik maak me zorgen omdat ik in 1.5 week 4 kg ben afgevallen. Is dit schadelijk voor de kleine pinda in mijn Buik? En zijn er meer die dit hebben?

Alvast bedankt

2. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Het Friezin,

Gefeliciteerd, maar balen dat je zo misselijk bent.

Ik heb zelf een poosje gewerkt op een afdeling waar we vrouwen met HG verpleegden. Daar gold de regel: plat liggen en zo weinig mogelijk prikkels. Dus de kamer was verduisterd, geen geluid, heel weinig bezoek. Meestal is het dan te dragen. Eten en drinken in hele kleine beetjes, licht verteerbaar.

Zelf werd ik 2,5 week geleden misselijk en sindsdien doe ik het op deze manier. Het gaat nu wat beter, maar de eerste twee weken kon ik zo voorkomen dat ik meer afviel dan 1,5 kg per week.

Misschien heb je wat aan m'n tips. Sterkte!

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Kleintje pakt wat ie nodig hebt, dus die zit nu aan je reserves. Nadeel wel dat je zelf dan niet echt van de reserves kan. En wat Phoenix zegt..

4. madelonnetje

16 jun 2014
    99
    16
    8
    Vrouw
    ik ben inmiddels 29 weken zwanger en ben in al die tijd meer dan 10 kilo afgevallen ipv aangekomen. De verloskundige vertelde mij dat als de kleine goed groeit en hij genoeg vruchtwater heeft er niks aan de hand is. Gewoon melden bij de verloskundige.

5. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben ook 10 kilo afgevallen de eerste 16 weken. Zolang je goed blijft drinken en je niet uitdroogt, kan het niet zoveel kwaad. Die kleine pakt echt wel zijn voedingsstoffen :)

6. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Voor je kindje maakt het niet uit. Voor jezelf wel want je levert in. Rust nemen is het enige advies dat ik kan geven. En voldoende blijven drinken. Als je twijfelt of je voldoende drinkt en/of eet, laat je urine controleren bij de verloskundige of je huisarts op ketonen.
    Ik had bij 8 weken ketonen in mijn urine en werd opgenomen ivm uitdroging. Echt helpen deed niets. Het is uitzitten.
    Sterkte.

7. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Gelukkig, zodra ik op mijn werk ben (dagbesteding voor dementerende) heb ik redelijk veel afleiding en ben dan iets minder misselijk. Het drinken gaat beter dan het eten. Fruit blijft nog wel eens binnen blijven. Maar vandaag wou het helaas niet. Heb dus uit nood maar een collega in vertrouwen genomen. Want ze we me naar huis sturen want met griep niet aan het werk.

Hou vandaag vanaf een uur of vijf mijn eten binnen. Dus dat scheeld alleen duizeld mijn maag wel steeds

Deel Deze Pagina