Hoi dames, Zoals de titel zegt ben ik erg benieuwd waaraan je merkte dat je een tweeling kreeg? Ik ben nu 5,5 week zwanger na terugplaatsing van 2 embryo's. Krijg donderdag een echo om te kijken of alles goed is. Ik dacht in het begin heel stellig dat het er echt 2 waren maar bv m'n hcg loopt niet extreem snel op wat ik aan m'n testen heb gezien (bij 5 weken nog een cb die 2-3 aangaf en vandaag gaf hij 3+ aan) Tevens heb ik voor de rest ook weinig kwaaltjes behalve soms beetje kort haha Thanx voor jullie antwoorden
Bij mij was het een knaltest drie dagen voor NOD en extreem misselijk. bij mijn eerste zwangerschap nooit een knaltest gehad en ook nauwelijks misselijk. Succes met wachten op de echo.
Ik had geen flauw idee dat het er meer dan 1 kon zijn. Met 8 weken 1 hartje gezien. Met de termijn echo rond 12 weken waren het er twee! Shok hahah. Helemaal vanzelf. Ze lagen achter elkaar. Was ook niet heel ziek oid. Nu van 1 was ik zieker Spannend meid! Succes met nog even wachten oo de echo
Ik wist niet dat het een tweeling was, maar voelde wel dat er iets 'anders' was. Ik maakte me heel erg zorgen, dacht aan een BBZ ofzo. Voor de eerste echo was ik ervan overtuigd dat we slecht nieuws zouden krijgen. Toen ik twee knipperende vlekjes zag, viel alles op zijn plek. Ik wete eigenlijk niet eens meer zo goed wat er anders voelde. Wel wee ik nog dat ik veel meer misselijk was dan bij de zwangerschappen ervoor.
Ik had een voorgevoel... Ik volg mn cyclus bijna ons hele getrouwde leven ( 7 jaar, op 1,5 jaar na aan de pil gweest, de rest natuurlijke planning ) op tekenen van vruchtbaarheid. Toen we voor een derde kindje wilden gaan, wist ik mn eisprong op vrijdag ongeveer te verwachten. Toen onze kansen goed benut. Waarop ik op zondag weer tekenen merkte van eisprong ( pijn in mn buik, vruchtbaar slijm ) en tsja, die hadden we ook maar benut, het was tenslotte weekend. Ik weet nog goed dat ik toen dacht "Ik ben benieuwd wat dit gaat worden!" Eenmaal positief getest voelde ik me wel een heel klein beetje misselijk maar niet vergelijkbaar met hoe het bij die andere vier keer ging ( Heb een paar miskramen gehad ) wel was ik moe, zo enorm moe. Met 7 weken mocht ik voor een vroege echo ivm de miskramen. Ik vroeg toen of mn man toch echt even een uurtje vrij kon nemen "Want jij gelooft me nooit als ik je bel dat het een tweeling is" ook belde ik mn achternicht met tweeling "wist jij het voor of na je echo, dat je een tweeling kreeg?" De volgende dag op de echo zag ik met tranen in mn ogen een kloppend hartje, een levend kindje in mn buik! Maar we hadden nog een rondje gezien op de echo, heel klein. Ik vroeg voorzichtig "wat is dat dan?" Ja, zei ze, nog een kindje! Ze dacht eerst dat het een cyste was maar ze vond al snel de tweede hartslag. Ik had dus gelijk gehad! De vruchtjes scheelden de eerste periode een halve week dus mn gevoel qua eisprong klopt goed. ( Overigens mooi detail. Mn vader heeft bij geen van de zwangerschappen het geslacht voordien geweten, hij had bij zowel zoon als dochter gelijk. En toen ik vertelde weer zwanger te zijn, reageerde hij meteen met "En dit is een tweeling!" met 5(!) weken al. Hij had het toen dus niet kunnen weten omdat ik met 7 weken voor de echo ging )
Mijn buik groeide enorm veel sneller, ik kon met 10 weken al geen broek meer dicht. En mijn man had een enorm voor gevoel hihi...