Verweer tegen parkeerboete

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn moeder heeft ooit een bekeuring gehad terwijl we in de rij stonden om een kaartje te kopen.

Zelfs die moest betaald.

Dus ik denk dat je geen kans maakt :(

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh wacht maar dit is Amsterdam natuurlijk. Ze zijn over op een nieuw administratie systeem en het schijnt 1 groot zooitje te zijn. Dus ik zou zeker bezwaar maken maar dan obv dat je het niet eas

famofthree vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik zou er ook zeker met school en bso in overleg mee gaan.
    Geen oplossing bieden en de ouders dus een onmogelijk probleem hebben vind ik niet netjes.
    Wanneer er geen parkeergelegenheid is moeten ze zorgen voor een leekracht/bso leidster bij de deur die de (vooral kleine kinderen) overneemt bij de deur waarna je weer door kunt rijden.
    Overdracht desnoods via de mail/app.
    Je kunt nou eenmaal niet toveren en een kilometer lopen voor een betaalde parkeerplek vind ik ook niet netjes voor bij een school/bso.
    Ik denk dat je als ouders met z'n allen iets moet ondernemen, handtekeningen inzamelen, weet ik veel. Het lijkt nu dat school/bso niet voelt dat er echt iets moet veranderen. Zolang ze maar af en toe iemand horen klagen en er ook geen kind minder om zullen krijgen voelen ze geen urgentie om hierin mee te denken ben ik bang.

2littlemonkeys en iMoeder vinden dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Dat is toch echt belachelijk! Je zou er bijna een rechtzaak om gaan aanspannen :eek: (maar die is duurder;)) .
    Echt, hoe dan?
    Je moet toch uit de auto om t kaartje te kopen?
    Dan moeten ze maar een mannetje aan t autoraam kaartjes laten verkopen. :rolleyes:

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bewoners zijn altijd heel vriendelijk en er zijn nooit klachten geweest. De meeste drukte met auto’s is er ‘s ochtends tussen kwart over 8 en half 9. Ouders staan er hooguit 10 minuten. De meesten maar twee minuten, die kinderen zijn wat ouder en lopen zo het plein op en rijd de ouder weer verder. Alleen de ouders van groep 1 en 2 brengen de kinderen in de klas. Er is ook altijd parkeerplek genoeg en je hoeft nooit op een rare plek te staan. De enige reden dat deze wijk vergunning parkeren is. Is omdat er verderop een groot winkel centrum zit (daar is de parkeergarage voor), en de gemeente niet wil dat mensen daar gaan parkeren en vervolgens gaan winkelen.

Die parkeergarage is daarom ook heel druk. Voordat je erin bent, geparkeerd hebt en weer buiten staat, ben je 10 minuten verder.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    En dan zijn ze ook nog trots op hun beroep he, echt te sneu dit.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik zie het nog voor me... Was jaaaaren geleden na Oud & Nieuw en het was overal hartstikke druk in de winkels en op de parkeerplaats.

We gingen "even" boodschappen halen bij de Aldi. De parkeerautomaat was pal naast de ingang van de Aldi (totaal onlogisch, want dan zit je dus in een mierenhoop van mensen als het echt druk is).

M'n moeder liep door alle drukte achteloos de Aldi in, besefte zich nota bene in de deuropening dat ze nog een parkeerkaartje moest kopen, dus gelijk rechtsomkeer en in de rij gaan staan bij de parkeerautomaat. Die 5 seconden extra zal geen verschil hebben gemaakt :p

Daarna gelijk terug naar de auto om het kaartje te plaatsen, maar toen zat de bon al op het raam.

Ze heeft de parkeerwachter toen direct aangesproken, maar die zei alleen maar dat ze dan bezwaar moest maken :rolleyes:

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op zich mee eens, maar dat had ts 6 jaar geleden al moeten doen. Niet nu alleen omdat ze een boete heeft gekregen en geen zin heeft om te betalen! Ze is/was gewoon in overreding. Niet per ongeluk, maar doelbewust.

DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben hier hoor. En heb al meerdere keren gezegd ondertussen dat ik betaal. En ik vind je toon een beetje jammer met dat 'geen zin om te betalen', 'doelbewust' etc. Heb de situatie uitgebreid uitgelegd dacht ik zo. Hoef je echt niet boos van te worden.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben ook niet boos hoor! En reageerde niet op jou maar op degene die ik citeerde over actievoeren ed. Wel vind ik je vraag typisch ja, maar dat had ik al eerder aangegeven, dat je argumenten zoekt om ergens onderuit te komen, terwijl je weet (doelbewust dus) dat je fout zit.
    Ik snap je probleem wel, begrijp me niet verkeerd, maar je zit gewoon fout.

Debaky vindt dit leuk.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind niet dat er een realistisch alternatief is om het goed te doen. Normaal ben ik ook een heel gehoorzame burger die zich netjes aan alle regels houd. Dus toen ik na een dag hardwerkende burger uithangen, na mn werk mn kinderen ging ophalen, precies 5 minuten binnen was en toen een boete had. Was ik best een beetje geïrriteerd. Het voelt gewoon oneerlijk dat je weliswaar de regels overtreedt, maar ook niet veel anders kan. Blijkbaar denken mensen hier daar anders over en zou ik mn leven anders moeten inrichten vanwege het parkeerbeleid in 1 straat van Nederland. Oke.

@Beheer Van mij mag de topic dicht. Mn vraag is beantwoord.

Eindconclusie; boete betalen en met school en BSO in gesprek over het aanspreken van de gemeente.

DastyQueen, blossom85, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb ook alleen een ebike, maar zet hem in de laagste stand als ik met hun fiets; gaat prima.

13. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Ik reageer toch ook nog even, mensen die stellen dat leidsters van de BSO maar naar buiten moeten komen of klaar moeten staan om kinderen aan te pakken of mee te geven hebben denk ik geen flauw idee hoe de werkdag van een pm-er eruit ziet. Hier zal echt geen ruimte/budget enz voor zijn. De leidster-kind ratio op een BSO is hier echt totaal niet oo gemaakt, dus dat is zeker geen oplossing, of ze moeten op kosten van de ouders daar iemand voor inhuren of een vrijwilliger vinden die dat wil doen.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home
    Maar met "gewoon goed " bedoel je dat je normaal gesproken geen boete krijgt?
    maar daarmee is het probleem niet opgelost en de kans op nog een boete is er dan ook gewoon
    en ik vind het wel vreemd dat je het dan niet als probleem ervaart als je de boete onzin vind
    ik hoop dat je met school een oplossing kunt vinden al denk ik niet dat hun er iets aan kunnen doen...

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Belachelijk! Hoe had je t dan moeten doen? Een kaartje toveren a la minuut ondanks de rij?
    Dan heb ik denk ik geluk gehad toen ik idd bezig was met een kaartje kopen en de parkeerwacht vroeg ‘deze is zeker van jou?’. Ik kreeg toen geen boete (logisch want ik was toch aan t betalen? Stond er werkelijk echt net geparkeerd)

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Uiteraard, dat begrijp ik helemaal. Echter vind ik het, om ouders in deze situatie brengen en er verder niets mee doen, ook niet netjes. Zo'n niet mijn probleem-houding terwijl er duidelijk een parkeerprobleem is, is wat dat betreft dan het probleem verleggen naar ouders.
    School, bso en ouders kunnen zich ook samen sterk maken naar de gemeente voor een praktische oplossing.

Manque en Whysteria vinden dit leuk.
  17. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Verder geen oordeel over die parkeerboete , maar ik vind 1000 meter lopen vanaf de parkeer garage nog best een eindje met kinderen.

De afstand van mijn huis tot de school van mijn kind is 550 meter en met een beetje pech lopen we daar al 8 á 10 minuten over. Dus over het dubbele dan een kwartier á 20 minuten. Vind ik best flink.

18. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Tsja, ik vind het eigenlijk ook wel een btje het probleem van de ouders. Tuurlijk is het fijn om samen met de school/BSO naar de gemeente te gaan om te kijken naar een oplossing, maar als jij als ouder kiest voor deze school is dit blijkbaar de situatie. Ik vind het dan weer heel makkelijk om het probleem bij de school/BSO te leggen. Ik snap heus dat het superrot is allemaal, maar ikzelf zou er dan of voor kiezen om met de fiets te gaan en thuis de fiets weer om te ruilen voor de auto, of zoals ts doet de gok te nemen en dan af en toe een boete te krijgen en moeten betalen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    maartje84, DastyQueen, OK4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik kan dit ook helemaal begrijpen, ideaal zou zijn als iedereen op de fiets of lopend komt!
    Echter is het nou eenmaal zo dat de regering ook het liefst alle ouders aan t werk ziet. En al die bazen willen niet dat deze ouders pas om 9.30u op t werk zijn omdat ze eerst heen en terug naar school moeten fietsen alvorens ze hun auto kunnen pakken om naar t werk te rijden.
    Dat is in meer voorbeelden zo. Er zijn nou eenmaal veel idealen, maar het kan niet altijd tegelijkertijd.
    Dan zou t toch veel fijner zijn om veiligheid te kunnen waarborgen door fatsoenlijke parkeergelegenheid/ zoen en zoef stroken etc. te hebben om het ander niet uit te sluiten, omdat dat nou eenmaal niet kan.
    Ik kon overigens altijd lopend naar school dus ik pleit niet voor mezelf ;). Ik kan vooral heel goed begrijpen dat er mensen zijn die echt meteen door moeten rijden naar hun werk.

Roanna, Melief, BabyFG en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina