Verweer tegen parkeerboete

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OK4

OK4 Actief lid

3 jul 2018
    394
    230
    43
    Vrouw
    Daarom maken ouders, net als ts, ook gebruik van de BSO ;)

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.849
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Bij ons kdv kwam ook vergunningparkeren. We hebben toen met de ouders en t kdv gezamenlijk aan de gemeente gevraagd om een oplossing. Ze wilden dat alleen als de bewoners het ermee eens zouden zijn. Vervolgens heeft de gemeente 2 alternatieven uitgewerkt (k+r of speciale breng/haal vergunningen) en de bewoners kregen mochten aangeven of 1 van deze oplossingen voor hun acceptabel zou zijn. Er is massaal voor een k+r gestemd en niemand was tegen een parkeeroplossing. Gemeente had verwacht dat er tegen gestemd zou worden overigens. Misschien is bij jullie ook zo’n actie mogelijk TS?

Qua verweer vermoed ik dat je weinig kans maakt, maar niet geschoten is altijd mis.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @ts ik geef je weinig kans met verweer op grond van weinig of niet haalbare alternatieven.
    Misschien dat ik veel reacties verkeerd begrijp maar k&r is hierin ook geen oplossing aangezien het niet de bedoeling is dat je op die plaatsen je auto verlaat om je kind naar binnen te brengen (al doet menig ouder dit wel) het heet niet voor niks een Kiss & ride strook.

DastyQueen en Kukido vinden dit leuk.
  4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het echt een bizarre verkeerssituatie! Hoe kun je nou een dergelijk groot gebouw neerzetten zonder aan parkeergelegenheid te denken?! Die parkeergarage van een km afstand vind ik echt geen realistische optie. Wij wonen op een afstand van net minder dan een km van school. Echt no way dat ik dat elke dag ga lopen! Wij pakken elke dag de fiets. Een enkele keer loop ik wel eens en dan doen we er echt wel 20 minuten over. Dat vind ik echt wel een te grote afstand om van de auto naar mijn bestemming te komen. Als ik de auto parkeer, wil ik echt wel in een paar minuten op mijn bestemming zijn.

Ik zou echt met de school/bso/gemeente in gesprek gaan om een manier te creëren waarop ouders legaal vlakbij school kunnen parkeren.

5. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ouders in deze situatie brengen??? Dat is wel omgekeerde wereld. Je kiest zelf voor een BSO of school. Dus tenzij er is geadverteerd met de tekst parkeren gratis voor de deur oid gaat die vlieger niet op. Even los van het feit dat ze natuurlijk wel kunnen kijken naar het probleem, met de kanttekening dat parkeermogelijkheid realiseren mogelijk niet voor iedereen de gewenste oplossing is.

DastyQueen en OK4 vinden dit leuk.
  6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.849
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Bij ons staat bij de k+r dat je er 15 minuten mag staan en je mag er je auto verlaten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ja door bij een school een hele slechte parkeergelegenheid te hebben maak je voor ouders die hun kinderen naar school willen brengen de situatie toch onhandig? En scholen worden toch gebouwd om kinderen op te hebben? lijkt me toch juist een prettige situatie als kinderen makkelijk en veilig naar school gebracht kunnen worden?
    Net zoals bij een winkelcentrum voor goede parkeergelegenheid zorgen? Werkt ook wel zo prettig.
    Zo'n raar idee is dat toch niet?
    Ik heb het niet over een hele parkeergarage, maar gewoon wat parkeerplekken, zoen/zoef strook etc.
    Ik vind dat ook juist iets voor de gemeente, niet zozeer school.
    Maar goed, verschil van mening daarover mag.

Whysteria vindt dit leuk.
  8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat er een onderbord hangt met een max tijd kan idd maar dat betekent niet dat je de auto mag verlaten. Tenzij het onderbord voorziet in een afbeelding van een parkeerschijf. Een bord wat doorgaans niet gecombineerd mag worden met een k&r bord aldus de wegenverkeerswet. Maar dat terzijde weet dat gemeente niet altijd even strikt zijn met die regelgevingen.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Of kiezen voor de parkeergarage, op zich is 1 km wandelen goed te doen, moet je alleen iets eerder de deur uit/opstaan.

maartje84 vindt dit leuk.
  10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.849
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Pfff er zijn er altijd hier die t beter moeten weten. Dus ik zal t even in detail uitspellen hoe t geregeld is. De gemeente heeft het in de plannen een k+r genoemd met toelichting 15 minuten parkeren om kind weg te brengen en op te halen. Het is een kdv, dus gaat niet anders dan naar binnen gaan natuurlijk. In de uitvoering staat er dus een bord kort parkeren voor brengen/halen kinderen max 15 minuten. Het is dus gewoon correct geregeld.

Fuddey, DastyQueen en Snoeki vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    20 minuten over nog geen km of begrijp ik je verkeerd? School is hier 850 meter en dat lopen we in 8 minuten. Fietsen 3 minuten.

maartje84, Manque en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik loop 4x per dag op en neer 1 km naar school met de kinderen. Dochter van 2,5 loopt al sinds de zomervakantie mee en gaat niet meer in de wagen. We doen dit in max. een kwartiertje.

Zusterke vindt dit leuk.
  13. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Dan zijn we het inderdaad niet eens en dat is prima.
    Ik ben het met je eens dat het in deze situatie onhandig is voor ouders om een kind met de auto te brengen. Maar ik vind dat dus juist geen probleem. Want de ouder kiest voor die school ver weg. Dus die creëert daarmee het probleem.

Ik zie het gewoon anders. Nederland is druk zeker in bepaalde gebieden. En met de auto naar school brengen zou de norm wat mij betreft niet moeten zijn dus dan vind ik dat je ook niet moet faciliteren dat mensen met de auto komen. Doe je dat wel prima, maar dan zorg je zelf voor de oplossing. Niet de school en ook niet de omwonende of gemeente. Het lijkt mij alleen maar gezond voor de kinderen en de toekomst dat kinderen leren dat het normaal is je per fiets te vervoeren.

Overigens ken ik de situatie ter plaatse niet en kan ik dus ook niet zeggen over hoe de school is gebouwd en wanneer en ik welke context er dus überhaupt is nagedacht over schoolgaande kinderen die met de auto gebracht worden. Dus wie weet zijn er wel hele domme keuzes gemaakt. Maar dat zie ik dan nu niet.

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dan kun je gaan zuchten en steunen omdat er aangegeven wordt wat de regelgeving is omtrent die borden. Jij geeft aan een k&r bord en die zijn allerminst hetzelfde als kort parkeren. Wanneer de k&r ingericht is zoals jij aangeeft kan er simpelweg nooit op gehandhaafd worden omdat het wettelijk niet geregeld is. Aangezien het topic gaat over een verweer op een boete voor parkeren waar dit niet mag. Wanneer de borden uit de wegenverkeerswet niet juist worden toegepast en er bijvoorbeeld zonder verkeersbesluit gehandhaafd wordt dan kan dat een reden zijn waarom de boete ingetrokken wordt of ongeldig verklaard.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad, 20 minuten over iets minder dan een km (hemelsbreed). Mijn dochter houdt niet van wandelen en loopt niet goed door. 8 minuten redden we hier echt niet.

16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.969
    3.860
    113
    Vrouw
    Hier idem. Zoontje wandelt soms wel graag. Ligt eraan wat het doel is.
    Maar hij is zo een treuzelaar. Wil elk blaadje bekijken en dat zijn er veel op het moment. :roflmao:
    Elk bloemetje. Alle auto's bekijkt hij, dan ziet hij de maan of vliegtuigen.
    Echt die kan een uur doen over 100 meter als ik hem zou laten doen. :p

Ysabella vindt dit leuk.
  17. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.849
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Of jij leert lezen. Ik heb nergens gezegd dat er een k+r bord staat, maar ik noem het, zoals de gemeente hier in de brief aan omwonenden en ouders het noemde, een k+r strook. Dat ze dat met andere borden hebben ingericht is toch totaal niet boeiend voor dit topic. Alles wat ik probeer aan te geven aan TS is dat hier actie richting gemeente wat heeft opgeleverd. Maar fijn dat je zoveel van verkeersborden afweet hoor, succes ermee.

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina